اصول و نحوه ی عکاسی تجاری

اصول و نحوه ی عکاسی تجاری

اصول و نحوه ی عکاسی تجاری

در عکاسی صنعتی و تجاری مهم‌ترین چیزی که باعث ایجاد ارزش در ذهن مشتری و اعتماد او به برند می‌شود، کیفیت عرضه ی گسترده ی شما از محصولات است. و این بدان معنی است که عکاسی زیبا و باکیفیت از محصولات، شما را بسیار جلو می‌اندازد. در این مطلب از نمایندگی نیکون به اصول و نحوه ی عکاسی تجاری بپردازیم.

عکاسی در لحظه

معمولا برخی مواقع متخصصان عکاسی شرکتی و صنعتی فقط اطلاعاتی خلاصه در باره ی موضوع مورد نظر عکسی دارند که می بایست بگیرند (شات کنند) و اصطلاحا باید عکسی را “در لحظه و با شتاب و گاهی عجله” خلق نمایند. در این زمینه به مهارتهایی خاص در تصویربرداری، شناخت اشیاء، معماری و تصویرسازی نیاز دارد.

عکاسی سازمانی فوکوس بر پرتره های اجرایی است، در حالی که عکاسی صنعتی بر عکسبرداری از محصولات و امکانات یک شرکت متمرکز است. شرکت ها بخاطر عواملی که زیاد به تصاویر مدیران و تجهیزات و فناوری شرکت های خود نیاز دارند. مانند: گزارش های سالانه ، خبرنامه های داخلی ، بروشورها یا گاهی اوقات برای نمایشگاه ها.

اصول و نحوه ی عکاسی تجاریعکاس تجاری و صنعتی

یک مشغله ی عکاس حرفه ای، متخصص و موفق در زمینه عکاسی تجاری و صنعتی، برخی مستقل می باشند و برخی در یک شرکت بزرگ مشغول به کار باشد؛ یا به عنوان دستیار در یک استودیوی مستقل فعالیت نماید، نیاز به ارتباط نزدیک با مدیران هنری و سایر کارمندان آژانس های تبلیغاتی، طراحان گرافیک، با چاپ خانه ها و واحد های تولیدی دارد؛ بنابراین ، درک اساسی از نقش های مرتبط و داشتن حداقل آشنایی با اصطلاحات فنی و مشکلات آنها امری الزامی خواهد بود.

عکاسی در کویر
این مقاله را بخوانید

یک عکاس یا استودیوی صنعتی و تجاری احتمال دارد در یک جنبه به ویژه از عکاسی شرکتی، مهارتی شگرف داشته باشد به عنوان مثال عکس های استودیویی از اتومبیل، یا عکاسی از مواد غذایی و …

دوربین حرفه‌ای

نخستین ابزاری که برای عکاسی صنعتی یا هر نوع عکاسی دیگری به آن نیاز دارید، دوربین حرفه‌ای است! برای عکاسی صنعتی باتوجه‌ به این که کیفیت عکاسی اهمیت زیادی دارد، استفاده از موبایل پیشنهاد نمی‌شود. دلیل آن هم این است که موبایل جزئیات دقیقی را ثبت نمی‌کند اما دوربین تمام جزئیات موردنیاز را با دقت بالایی ثبت می‌کند. میتوانید برای تهیه دوربین نیکون d850 به سایت ما روجوع کرده و اطلاعات بیشتری را در رابطه با این دوربین حرفه ای بخوانید.

اصول و نحوه ی عکاسی تجاریاستخدام دائمی عکاسان

بعضی از شرکت های بزرگ عکاسان داخلی خود را استخدام می نمایند، و این قضیه چندان همه گیر نیست. قسمت عمده ای از کار عکاسی برای تبلیغات و آگهی های شرکت ها توسط عکاسان مستقل که تنها برای یک پروژه استخدام میشوند صورت میگیرد.

حتی آن دسته از شرکت هایی که دارای کارمندان داخلی هستند برای برخی از کار های عکاسی خود از استودیوهای خارجی استفاده می کنند. همچنین این امر یک نیاز کاملا مطلق است که خود را به شکلی کاملاً حرفه ای و پیشرفته معرفی کنند، به گونه ای که با افراد در بالاترین سطح مدیریت شرکت ارتباط برقرار شود.

به طور خلاصه ، ویژگی و مهارت های شغلی به اندازه ی خلاقیت و توانایی استفاده از دوربین ضرورت داشته و از قانون های اساسی و لازم برای هر فردیست که میخواهد یک عکاس تجاری و صنعتی مستقل باشد.

نسبت ابعاد تصویر در عکاسی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی