نکات عکاسی در کنار دریا

نکات عکاسی در کنار دریا

نکات عکاسی در کنار دریا

در کنار دریا اغلب حال و هوا و هیجان خاصی وجود دارد. یک عکاس نمی تواند آنچه که در زمان عکاسی از منظره دریا اتفاق خواهد افتد را کنترل کند اما می تواند مراقب و منتظر لحظات مناسب بماند. که دراین صورت افراد، صخره ها، ساحل وآسمان می توانند مورد توجه قرار گیرند.با نمایندگی نیکون همراه باشید تا نکات عکاسی در کنار دریا را با شما به اشتراک بگذاریم.

لنز واید

تمام تصاویر دریا نباید از برخورد امواج باشد. در روزهای آرام تر و مه آلود می توانید از یک لنز واید استفاده کنید تا یک منظره متفاوت ثبت کنید. اگر شما در ساحل باشید می توانید بر نقاط مورد علاقه مانند صخره ها و کسانی که در حال سیاحت هستند فوکوس کنید. از آنجایی که نور احتمال دارد کم باشد از تک پایه یا سه پایه استفاده کنید و از دیافراگم f/16 تا f/32 استفاده کنید تا کل تصویر واضح ثبت شود که در یک روز مه آلود باعث نیمه محو شدن عکس می شود.

سرعت شاتر بالا

ثبت کردن خروش امواج شور و جذبه زیادی در عکس ایجاد می کند. به خاطر داشته باشید که شما برای ثابت نگه داشتن آب به سرعت شاتر بالا نیاز دارید (درحدود ۱/۱۰۰۰s) و به دلیل انعکاس نور خورشید از نوردهی زیاد دوری کنید. تلاش کنید که نوردهی را ۱ تا ۲ پله پایین آورید. شما می توانید توسط یک لنز تله از فاصله دورتری از یک موج عکس بگیرید. و با محفظه ضد آب می توانید به آب بزنید و عکس هایی خلاقانه و هیجان انگیز بگیرید.

روش های آسان برای اجرای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی در کنار دریاانعکاس دراماتیک

زمانی که خورشید از میان ابرها ظاهر می شود و همچنین زمانی که طلوع یا غروب می کند چون صحنه در آب منعکس می شود یک لحظه دراماتیک به وجود می آید. از سه پایه استفاده کنید تا از لرزش دوربین جلوگیری شود و دوربین را درحالت AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید. ازیک دیافراگم کوچک f/16 تا f/32 به منظور عمق میدان بیشتر استفاده کنید. برای بیشتر کردن اثر دراماتیک عکس از یک فیلتر پولاریزه استفاده کنید که باعث پر رنگ شدن آسمان می شود، ابرها را برجسته تر نشان می دهد و ازشدت انعکاس نور در آب می کاهد.

استفاده از جزئیات کنار ساحل

سنگ های کنار ساحل، صدف های زیبایی که در ساحل با امواج دریا ادغام می شوند و حتی شن های گرم و درخشان ساحل که با تابش خورشید برق می زنند، همگی می توانند یک قاب طبیعی در جهت زیباتر شدن ایده عکاسی کنار دریا باشد. این جزئیات می توانند برای عکاسی پرتره ساحلی فوق العاده باشند.

عکاسی در سایه را امتحان کنید

سواحل دارای صخره های زیادی هستند که در مناطق عمده ای در کنار دریا سایه ایجاد می کنند. در این سایه ها می توان عکس های کنار دریای زیبایی گرفت. در این سایه ها، نور طبیعی خورشید به عنوان یک منبع نوری بزرگ است که ترکیب شان با هم می تواند یک پرتره عالی را ایجاد کند.

نکات عکاسی در کنار دریا

جزر و مد دریا 

اگر می خواهید ایده عکاسی کنار دریا باشید، قطعا خود دریا سوژه زیباتر عکس های شما خواهد بود. تصویر جزر و مد دریا در عکس های کنار دریا اثری فوق العاده دارد. به ویژه اگر ساحل دریا صخره ای است یا دیوار هایی اطراف دریا وجود دارند، ثبت لحظه برخورد امواج به این صخره ها و برگشت شان، تصویری فوق العاده خواهد بود. در این قاب می توان یک تضاد چشم اندازی را ایجاد کرد.

حالت فوکوس دستی در فیلمبرداری
این مقاله را بخوانید

همچنین قادرید آرامش دریا را با نمایش نوازش آرام شن های ساحلی توسط امواج دریا به نمایش بگذارید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی