آموزش عکاسی از غذا

آموزش عکاسی از غذا

آموزش عکاسی از غذا

دنیای عکاسی غذا بسیار گسترده است. از طرفی اینستاگرام عکس هایی از غذای افراد قبل از خوردن دارد و از صنعت تبلیغات چند میلیون دلاری بروشورها، مجلات و عکس های حرفه ای غذا و میوه وجود دارد. با نمایندگی نیکون همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با آموزش عکاسی از غذا بپردازیم.
فرقی نمی کند که از کدام گروه باشید، اگر نکات ذکر شده در اینجا را رعایت کنید، می توانید بهترین عکس ها و تصاویر را از غذای خود دریافت کنید. با توجه به تقاضای زیاد برای این عکس ها، به طور کلی برای اقلام تبلیغاتی، غذا یک موضوع عالی برای تحقیقات دوربین است، توصیه های زیر را در کنار درس های دیگر دنبال کنید.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از غذا یکی از سخت ترین انواع عکاسی است. مانند تصویر از بوم سفید شروع می کنیم و کار را ادامه می دهیم. فرآیند خلق عکس لایه به لایه ادامه می یابد تا تعادل مناسب بین هنر و واقعیت حاصل شود.
همه چیز در عکس به تصمیم شما بستگی دارد. هر قطعه به خوبی توسط عکاس قرار گرفته است. اولش کسل کننده بود شما به طور همزمان یک آشپز، سبک و عکاس خواهید بود.

تکنیک های عکاسی از مواد غذایی

بعد از اینکه جنبه های کلی آموزش عکاسی از غذا را پوشش دادیم، وقت آن است که کمی خلاقیت به عکس های خود اضافه کنیم. همانطور که در ابتدای متن گفته شد، این روزها عکاسی از غذا بین افراد زیادی طرفدار دارد، بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌هایتان از بین مردم متمایز شود، باید یک یا چند جنبه تمیز را در نظر بگیرید.
آموزش عکاسی از غذاچیدمان غذا یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. با ایجاد تغییرات کوچک در ساختار میز ناهارخوری می توانید جلوه های ویژه ای برای تابلوهای خود ایجاد کنید. در قسمت اصلی تصویر سعی کنید غذای تازه تهیه کنید و روی عکس قرار دهید.
خلاقیت خود را در عکاسی نشان دهید، می توانید تصاویر جدیدی از غذاهای تکراری را به بینندگان نشان دهید و از طرف دیگر بینندگانی که از همین تصاویر خسته شده اند ممکن است به عکس های شما علاقه مند شوند. یکی از راه هایی که می توانید در این زمینه کمک کنید، شکل دادن به غذایتان است.
به طور کلی، کاربران عادت دارند غذا را در ظروف خاصی ببینند و اگر موضوع را از ظرف حذف کنید و سپس از آن برای توصیف چیزی استفاده کنید، ممکن است موضوع جدیدی را به کاربر نشان دهیم.

تنظیم زاویه در عکاسی از غذا

سعی کنید تا حد امکان عکس های دوبل را به حداقل برسانید، هر غذایی که می خواهید عکس بگیرید در یک زاویه مناسب است. مثلا عکس پیتزا روی میز از بالا زیباست اما وقتی از کنار این پیتزا عکس می گیریم احتمالا اشتهای همه بینندگان کور می شود. پس بهتر است از هر سوژه از زوایای مختلف عکاسی کنید تا بتوانید بهترین تصویر را انتخاب کنید.البته سعی کنید زمان زیادی را صرف عکس گرفتن از غذا نکنید، احتمالاً شما هم مثل من علاقه ای به خوردن غذاهای سرد ندارید.

آموزش عکاسی از غذا

زاویه ی ۳/۴

پرطرفدارترین زاویه در عکاسی، زاویه سه چهارم است، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در این نوع عکس، دوربین نیکون بین ۲۵ تا ۷۵ درجه از سوژه قرار می گیرد. همچنین این زاویه به کاربر اجازه می دهد تا قسمت های بیشتری از محتوا را ببیند.

زاویه ۹۰ درجه یا عمودی

این زاویه برای عکاسی از غذا نیز بسیار مفید است. به لطف شبکه های مجازی، امروزه اکثر افراد از این زاویه برای عکس گرفتن از غذای خود استفاده می کنند که امکان قرار گرفتن تمام عناصر در صحنه را فراهم می کند. همچنین از آنجایی که دوربین از بالا به جسم نگاه می کند، به راحتی می توانید تمام جزئیات را مشاهده کنید. تصویر گنجانده شده است.

عکس برداری دقیق و واقعی

بسیاری از عکاسان غذا و متخصصان پذیرایی به شما می گویند که شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا غذا روی میز باشد. یک بشقاب غذای داغ از فر، زیباترین روش عکاسی از آن است. البته این بدان معنا نیست که تنها عکس اول غذا برای عکاسی بهترین است. همیشه ترکیب بندی صحیح و تنظیمات نور را بررسی کنید و تنظیمات لازم را از قبل انجام دهید.
سبک عکاسی کوبیسم
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی