کاربرد و مزایای کیج دوربین

کاربرد و مزایای کیج دوربین

کیج دوربین چیست

اول از همه باید بدانید که کیج دوربین چیست؟ ابزاری برای دوربین که مانند یک دستگیره، پایه، یا محفظه عمل می کند که دوربین در آن قرار می‌گیرد. در اصل همانطور میبیند و از نام و شکل ان مشخص استد، کیج دوربین یک قفسه است که دوربین را در خود نگه می‌دارد و علاوه براین که موجب تکان نخوردن دوربین می‌شود بلکه این امکان را فراهم می‌کند تا سایر لوازم جانبی دوربین برای ضبط ویدیو نیز روی آن نصب شوند.در ادامه در نمایندگی نیکون به کاربرد و مزایای کیج دوربین قرار است بپردازیم باما همراه شوید.

کاربرد و مزایای کیج دوربین

در زمان های که عکاسی میکنید و پشت دوربین عکاسی خود قرار میگیرید یا حتی به فیلمبرداری میپردازید کیج دوربین در موقعیت های مختلف کاربرد ها و مزایای متعددی دارد.

کاهش لرزش و خستگی عکاس

هنگامی میخواهید تایم زیادی را صرف عکاسی یا فیلمبرداری قرار دهید دوربین مدت زمان طولانی در دست شما می ماند و ممکن است در اثر خستگی ناشی از حمل دوربین در برخی مواقع دوربین لرزش‌های کمی داشته باشد.

این در حالیست که کیج دوربین با فراهم کردن امکان حمل آسان‌تر دوربین، این لرزش را نیز کمتر می‌کند. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، رعایت ارگونومی حین کار با دوربین عکاسی و فیلمبرداری هم به روی نتیجه کار تاثیرگذار است هم موجب می‌شود کاربر حین کار با دوربین دیرتر احساس خستگی کند. بنابراین کیج دوربین این مزیت را برای کاربر دارد که لرزش دوربین را بهتر کنترل کرده و خودش نیز دیرتر خسته شود.

  • کاربرد و مزایای کیج دوربینمحافظت از دوربین

دوربین عکاسی و فیلمبرداری ابزاری می باشد که به طور مداوم در معرض افتادن یا برخورد کردن با وسایل دیگر قرار دارد. کیج دوربین مثل یک قاب و بدنه دوربین را در بر می‌گیرد و مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهد محافظت از آن است.

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR
این مقاله را بخوانید

باید اگاه باشید که یک دوربین عکاسی حرفه‌ای یک ابزار بی ارزش و کم قیمتی نیست که انتظار داشته باشید به این راحتی آسیب ببیند. در نتیجه تهیه یک ابزار جانبی نسبتا ارزان قیمت برای محافظت از آن امری ضروری محسوب می‌شود. با قرار دادن دوربین درون کیج دوربین دیگر استرسی بابت به خطر افتادن بدنه دوربین نخواهید داشت و این مساله می‌تواند به روی نتیجه نهایی کار شما تاثیر داشته باشد چرا که با اعتماد به نفس بیشتری به کارتان خواهید پرداخت.

یک نکته مهم دیگری که این محافظت بهمراه خواهد داشت حفظ قیمت دوربین نیز خواهد بود. هرچند شما در هر حال دوربینی که به صورت کارشده به فروش می‌رسانید را نمی‌توانید به همان قیمت اولیه برای فروش قرار دهید. اما تصور کنید همین دوربین نیز آسیب دیده و شکسته باشد، شانس اینکه بتوانید آن را بفروشید و یک دوربین نو بخرید کمتر خواهد شد. بنابراین حفاظت از دوربین در برابر شکستگی و آسیب‌های هرچند کوچک، اهمیت بسیار بالایی دارد.

  • نصب لوازم جانبی دیگر

اگر در نظر داشته باشید که لوازم جانبی دوربین DSLR را به آن اضافه کنید، به زودی فضایی برای نصب این اقلام نخواهید یافت، به ویژه به گونه ای که هم ایمنی را برای دوربین بهمراه داشته باشد هم اقلامی که قرار است به دوربین متصل شده و با آن حرکت کنند.

از جمله آن‌ها می‌توان به مانیتور خارجی، میکروفون یا نور اضافی اشاره کرد که اگرچه همه ممکن است فضای کوچکی را اشغال کنند اما اگر قرار باشد همزمان روی دوربین قرار بگیرند، یا با هم تداخل پیدا می‌کنند یا حین حرکت به هم برخورد خواهند کرد و به طور کلی نتیجه خوبی از اتصال همه آن‌ها روی بدنه دوربین نخواهید گرفت.

فوکوس خودکار در نور کم
این مقاله را بخوانید

این در حالیست که کیج دوربین این فضای کافی را برای اتصال سایر لوازم جانبی دوربین فراهم می‌کند. شما نه تنها فضای روی خود دوربین را خواهید داشت بلکه یک قفسه نیز برای اقلامی که اتصالشان روی دوربین با مشکل بر می‌خورد نیز در اختیار دارید.

کاربرد و مزایای کیج دوربین

یکی از مزیت‌های کیج دوربین ، استفاده از آن برای دوربین‌های کوچک است. احتمال دارد فکر کنید تنها دوربین‌های بزرگ و سنگین نیاز به این محافظ دارند، ولی دوربین‌های کوچکی نیز در بازار وجود دارند که به خوبی فیلم و عکس می‌گیرند اما بدنه کوچک آن‌ها هیچ فضایی برای قرار گرفتن اقلام جانبی ندارد. با قرار دادن این دوربین‌ها داخل کیج دوربین به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای بهره ببرید و از لوازم جانبی عکاسی و فیلمبرداری نیز همزمان با آن استفاده کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی