دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR هر دو دارای ویژگی هایی مه برخی شبیه به هم و لنزهای قابل تعویض هستند. اما تفاوت های کلی نیز دارند که در بعضی مواقع کارکرد آنها را کاملا از هم متمایز میکند. در این مقاله از نمایندگی نیکون سعی داشته ایم تفاوت ها ویژگی های مهم بین آنها ذکر شود.

ویدئو

دوربین DSLR: مردم سال هاست که با این دوربین ها فیلمبرداری میکنند و به نظر می‌رسد که جایگاه خود را بین مخاطبان به دست آورده اند.

دوربین‌های بدون آینه CSC : فیلمبرداری از نوع ۴K یا (۴۰۰۰ پیکسل در عرض یک فریم) حرف دیگریست و تقریبا قابل مقایسه با دوربینهای دیگر نیست. دوربین‌های DSLR معدودی در بازار می‌توانند با رزولوشن بیشتر از Full HD فیلم‌برداری کنند. بنابراین احتمالا در آینده نزدیک دوربین‌های بدون آیینه، تنها انتخاب علاقمندان میشوند.

اگرچه دوربین‌های DSLR همچنان بعد از سال‌ها، هنوز با دو کیفیت HD و Full HD فیلمبرداری می‌کنند، اما وجود طیف گسترده ای از لنزها و لوازم جانبی و پشتیبانی بلند مدت، باعث شده تا کاربران استقبال خوبی از آنها داشته باشند.

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR

اما در سری دوربین های بدون آینه که فوکوس بدون وقفه و خیلی سریع، که با اشاره به صفحه LCD انجام میگیرد. همچنین اغلب این دوربین‌ها هم اکنون می‌توانند با کیفیت بسیار بالا ۴K یا دست‌کم Full HD با سرعت بالای ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند، وبه نظر می‌رسد با وجود سرعت ثبت سریع همراه با لوازم جانبی زیاد، به سرعت جایگاه خود را در صنعت فیلمبرداری پیدا خواهند کرد.

سنسور کوچک یا سنسور بزرگ
این مقاله را بخوانید

امکانات

دوربین‌های بدون آینه CSC : سری دوربین های بدون آینه تقریبا از نظر تنظیمات دستی تمامی قابلیت های دوربین های DSLR را مجهز می باشند به اضافه بسیاری از توانایی های بیشتر. شاید بیشترین ضعف این دوربین‌ها را بتوان به امکانات نورپردازی آنها مربوط نام برد.

بسیاری از این دوربین‌ها به دلیل کوچک‌تر بودن بدنه‌، دارای کفشک فلاش نیستند و به همین خاطر امکان ارتباط با سیستم‌های نورپردازی حرفه‌ای را ندارند. از سوی دیگر فلاش‌های اکسترنال برند‌هایی مانند فوجی، الیمپوس یا سونی دارای تنوع زیادی نیستند و شرکت‌های سازنده دیگر نیز کمتر برای این برند‌ها فلاش تولید می‌کنند. به همین دلیل این دوربین‌ها چندان مورد توجه عکاسان پرتره و عروسی قرار نمی‌گیرند. اما هردو دارای تنظیمات دستی کامل، امکان فوکوس دستی و اتوماتیک، ذخیره‌سازی فایلهای خام RAW و فایلهای گرافیکی JPEG هستند.

DSLR: تقریبا تمامی این سری دوربینها دارای کنترل دستی و تنظیمات دستی هستند و از این نظر دوربینهای قدرتمندی هستند.

عمر باتری

دوربین DSLR: در این سری دوربینها تقریبا عمر باتری ۶۰۰ تا ۸۰۰ شات است و در بهترین حالت ممکن است تا ۱۰۰۰ شات جواب بگیریم.

دوربین‌های بدون آینه CSC: عمر باتری این دوربین‌ها نسبت به مدل DSLR بسیار ضعیف تراست و معمولا در هر شارژ حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ شات میتواند جواب دهد. به همین دلیل شما اغلب به یک باتری یدک نیاز دارید. همیشه در مقایسه عمرباتری بین این دو به تفاوت زیادی میرسیم.

مثلا با هر بار شارژ کردن باتری در دوربین نیکون مدل D7200 میتوانیم ۱۱۰۰ شات داشته باشیم اما در دوربین فوجی X-T2 از دوربینهای CSC ما فقط میتوانیم ۳۴۰ شات ثبت کنیم. این تفاوت به وضوح در مقایسه این دو مدل حدودا در همه ی مدل‌ها به همین صورت تکرار میشود. دلیل این تفاوت شاید به اندازه باتری برگردد. همچنین اینکه در دوربین‌های بدون آینه CSC اغلب فوکوس به صورت خودکار و مداوم است و نمایش تصویر پیوسته روی LCD با رزولوشن بالا انجام می‌شود. در هر صورت برای جبران باید ما همیشه یک باتری اضافه با خود همراه داشته باشیم.

عکاسی از شیشه
این مقاله را بخوانید

تفاوت دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی