فوت و فن عکاسی عروسی

فوت و فن عکاسی عروسی

فوت و فن عکاسی عروسی

اگر به تازگی عکاسی از عروسی را شروع کرده‌اید، این مطلب از نمایندگی نیکون را می‌تواند برایتان شروع خوبی باشد. چه به عنوان عکاسی غیر رسمی به دنبال کسب تجربه در این روز بزرگ باشید و یا اگر حتی به دنبال نکاتی برای ارتقای پرتره‌هایتان می‌باشید در این مطلب با توصیه‌ها و فوت و فن عکاسی عروسی آشنا می‌شوید.

تنظیمات دوربین

از دیافراگم باز استفاده کنید

بهرگیری از بازترین دیافراگم ممکن لنز برای عمق میدان کم ژرفتر می‌تواند افکت زیبایی در عکاسی عروسی به وجود آورد و در عین حال که سوژه در فوکوس قرار می‌گیرد، پس زمینه را تار می شود. همچنین شما باید تلاش کنید تا با دقت بالایی فوکوس را انجام دهید.

عکاسی پیاپی

در یک عروسی لحظه ها خیلی سریع اتفاق می افتند و استفاده از عکاسی پیاپی هم به شما کمک میکند تا همه این لحظات را ثبت کنید. سخنرانی ها را به عنوان نمونه در نظر بگیرید. این زمان مناسبی برای ثبت خنده ها، اشک ها و لذت دسته جمعی در صورت های زوج، خانواده و دوستانشان است. اگر از تک عکس استفاده کنید ممکن است یک خنده ی فوق العاده را ثبت کنید ولی چشم آن شخص نیمه باز باشد. یا فرد بغل دستی اش در حال پاک کردن دماغش باشد. همچنین در حالت عکاسی پست سر هم، شما با نگه داشتن شاتر، ۵-۱۰ عکس متفاوت از یک میتوانید داشته باشید.

فلاش با همگام سازی آهسته (slow-sync) را امتحان کنید

اگر از فلاش استفاده می‌کنید سرعت شاتر را بر حداقل مقدار ممکن (در حدود ۱۵/۱ الی ۲۵/۱ثانیه) تنظیم نمایید تا بیشترین استفاده را از نور محیطی ببرید. همراه با سوژه‌ها حرکت کنید (تکنیک پنینگ) و عکس بگیرید تا حرکت سوژه فریز شده و پس زمینه محو گردد.

عکاسی مد یا فشن چیست؟
این مقاله را بخوانید

فوت و فن عکاسی عروسیبه عروس ژست دهید

برای زیبایی بیشتر عکس از عروس بخواهید تا زمانی که در دست گرفتن گل دست خود را خم نکند. در صورت امکان از او بخواهید تا گکی S مانند به بدنش بدهد و به عبارت دیگر به مانند مدلهای لباس ژست بگیرد. از مجلات مد و لباس همچون Vogue یا Cosmopolitan برای پیدا کردن ایده‌های جدید ژست گرفتن استفاده نمایید. شما می توانید با جستجوی «ژست عکاسی» یا «عکاسی فشن» در لنزک، ایده های جالبی بگیرید.

به خطوط توجه کنید

از خطوط معماری قوی، همچون ستون‌ها، برای پس زمینه کارتان نهایت استفاده را ببرید. به خاطر داشته باشید که اگر پس زمینه را جور نمایید، پیش زمینه به درستی در جایش قرار می‌گیرد و کادربندی خوبی را به وجود می‌آورد. پیش از روز عروسی به گشت و گزار در محل عکاسی بپردازید تا بهترین بناها را انتخاب کنید.

از الگو های نور خلاقانه استفاده کنید

اگر بیرون از دفتر ازدواج الگوی نور (light pattern) خوبی دیدید، از آن برای افزایش تاثیرگذاری و حس دراماتیک عکستان استفاده نمایید. حواستان باشد که الگوهای نور خیلی سریع پدیدار و ناپدید می‌شوند پس برای ثبتشان باید سریع عمل کنید.

در کادربندی زوج خلاقیت به خرج دهید

در هنگام عکاسی از عروس و داماد در ماشین عروس تلاش کنید در کادربندی آنها خلاقیت به خرج داده و از شیشه ماشین برای کادربندی آن ها استفاده کنید. حتی اگر مشکلی نداشتند، عکاسی داخل ماشین را هم امتحان کنید.

دوربین را کج بگیرید

زاویه دادن به دوربین حسی از حرکت را به عکس اضافه می کند. عکاسی در حالت عمودی و افقی همیشه ضروری نیست و شما می‌توانید با تغییر دادن تراز خطوط کادر و اریب نگه داشتن دوربین جلوه متفاوتی به عکس اضافه کنید. البته بهتر است در استفاده از این تکنیک افراط نکنید و بیش از یک یا دو عکس به این شکل نگیرید.

نکات آموزشی عکاسی از دریا
این مقاله را بخوانید

سایه‌ها

اگر روز عروسی نور خورشید شدت بالایی دارد، برای نوردهی بهتر زوجین را به زیر سایه ببرید یا اینکه از فلاش مکمل برای تراز نور صحنه استفاده نمایید. برای استفاده از تنظیمات فلاش مکمل (fill flash) به مدهای فلاش دوربینتان مراجعه نمایید.

ماتی یا محو شدگی

از صحنه‌ رقص عروس و داماد با سرعت شاتر پایین عکس بگیرید تا حسی از حرکت به بیننده انتقال یابد. برای فریز (ثابت و بی حرکت) کردن حرکت عروس و داماد، در عین حالی که نور و حرکت محیط را به تصویر می کشید، از ترکیب فلاش و سرعت شاتر پایین استفاده کنید. شما همچنین باید حساسیت ایزوی دوربین خود را نیز افزایش دهید، البته نویز در وضعیت های کم نور فضای بسته بیشتر به نظر می‌آیند.

از براکت فلاش استفاده کنید

فلاش اکسترنالی را به براکت فلاش (flash bracket) متصل نمایید تا چند سانتی بالاتر از لنز قرار بگیرد و سایه‌های موجود روی سوژه را به حداقل برساند. بهترین کادر ها از مکانیسم لولا یا محور استفاده می کنند تا شما بتوانید در عکس های پرتره یا عکس های با فرمت منظره (landscape) فلاش را حرکت دهید.

فوت و فن عکاسی عروسی

عکاسی با لنز تله فوتو را امتحان کنید

لنزهای بلند شما را قادر می‌سازند تا از دور دست عکس بگیرید. همچنین این لنزهای افکت‌های بسیار جالبی برای عکس‌هایتان به همراه می‌آورند و می‌توانند حس دراماتیکی به عکس ببخشند. در هنگام استفاده از این لنزها باید در مورد لرزش حاصله از سنگینی آن احتیاط کنید و توصیه می‌شود که حتما از سه پایه استفاده نمایید.

زیرکانه ترکیب بندی کنید

پیش فوکوس (Pre-focus) انجام داده و سوژه را در لنز ترکیب بندی نمایید، سپس با حرف زدن یا لبخند زدن بر آنها توجهشان را جلب نمایید، مطمئن باشید آنها متوجه عکس گرفتن شما نمی‌شوند. وقتی که متوجه شوند شروع به خندیدن می‌کنند و از اینرو عکسهایتان طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. هر چه افراد در عکس آسوده خاطرتر باشند، عکسهایتان زیباتر خواهند شد.

آموزش عکاسی ساختمان برای معماران
این مقاله را بخوانید

عکاسی ضدنور

نور خورشیدی که به سمت دوربین نیکون D3300 می‌تابد، می‌تواند یک درخشش مشخص دور سوژه ایجاد کند؛ که نتیجه‌ی آن، ضدنورهای بسیار زیبا می‌شود. مورد عالی دیگری در رابطه با ضدنورها این است که آن‌ها باعث برجسته‌سازی فرم بدن یا اعضای صورت (بینی، لب، چانه) سوژه‌ی شما می‌شوند.این امر باعث تفکیک بیشتر سوژه از زمینه شده و ترکیب‌بندی را تقویت می‌کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی