عکاسی در کویر

عکاسی در کویر

عکاسی در کویر

عکاسی در کویر یکی از انواع سبک های عکاسی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. افراد زیادی از دوست داران طبیعت به خاطرعدم آشنایی با نحوه عکاسی در کویر ازعکاسی در این محیط گرم وخشک صرف نظر می کنند.

این قضیه اغلب به دلیل تصورات غلطی است که کویر را مکانی خالی از زندگی، خیلی گرم و فاقد هرگونه زیبایی می داند، اما این شیوه از فکر درست نیست. بیشتر کویرها شامل گونه های جالبی از گیاهان، حیوانات و پدیده های زمین شناسی می باشند. برای شناخت اصول عکاسی در کویر می توانید در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید. در این مقالهبه بررسی تمامی نکات وموارد عکاسی در کویر خواهیم پرداخت.

دیدی وسیع داشته باشید

کویر پر از سوژه هایی  جذاب برای عکس گرفتن است، ولی اگر در این موقعیت های خشک و گرم برای اولین بار است که حاضر شده اید، شاید پیدا کردن یک موضوع و ترکیب عالی برای عکاسی مدتی  زمان شما را بگیرد. به خطوط پیشرو، منحنی ها، الگوها، بافت ها، اشیاء، قاب بندی و چشم اندازها از دریچه قانون یک سوم عکاسی نگاه کنید و بهترین ترکیب را برای عکاسی بیابید.

الگوها و بافت ها

عکاسی از چشم اندازهای کویری اغلب سوژه های جدیدی را برای عکاسان منظره عرضه می کند. در بسیاری از مناطق بیابانی، می توانید گیاهانی نظیر کاکتوس و پدیده های مختلف زمین شناسی را پیدا کنید. عکاسی کویری نشان دهنده استفاده از الگوهای خاص در پیش زمینه برای جلب توجه بیننده است.

عکاسی در کویر

ساعت طلایی عکاسی

اگر چند وقتی است عکاسی می کنید حتما می دانید که نور طلوع و غروب را ساعت طلایی عکاسی می دانند. اگر هم تازه دست به دوربین شده اید و دارید درباره عکاسی فرا می گیرید، باید بدانید که به جهت زاویه مورب تابش نور، تابش ملایم و البته رنگ های نارنجی و قرمز، طلوع و غروب زمان مطلوبی برای عکاسی محسوب می شوند.

موارد استفاده هود لنز
این مقاله را بخوانید

این موضوع نه تنها در عکاسی کویری هم صدق می کند بلکه مزایای بسیاری دارد. چرا که زاویه مورب با ایجاد سایه، خطوط شن را پر رنگ تر می کند و رنگ جذاب تری به مناظر کویری می بخشد. بنابراین با برنامه ریزی به جا می توانید از نور طلوع و غروب بهره ببرید. از طرفی دقت داشته باشید که نور میان روز، به جهت زاویه تابش هیچ سایه ای در منظره باقی نمی گذارد و این موضوع عکس شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده از نور خورشید

بعضی از عکاسان اظهار داشته اند که نور کویر می تواند بهترین نور برای عکاسی باشد. مزایای بازدید از کویر در زمستان که دارای روزهایی کوتاه تر است این است که به خاطر موقعیت خورشید و زاویه کم تابش، می تواند باعث ایجاد نورپردازی فوق العاده در اوایل و اواخر و احتمالا در طول روز شود. در کویر شما اغلب انواع کاکتوس ها و سایر گونه های گیاهی را می یابید که وقتی خورشید از پشت آنها را روشن می کند، منظره بی بدیلی حاصل می شود.

عکاسی در کویر

ایده های خلاقانه برای عکاسی کویری

  1. شن و ماسه
  2. تپه های تنها
  3. درختان مرده
  4. علفزارها و گلهای وحشی
  5. فرسایش تپه ها بر اثر باد
  6. سراب
  7. وزش باد
  8. آسمان کویر در شب
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی