نکات عکاسی مستند اجتماعی

نکات عکاسی مستند

نکات عکاسی مستند اجتماعی

زمانی که به مسافرت می‌روید چگونه حس واقعی آن مکانی که دیده‌اید را ثبت می‌کنید؟ عکس‌های سفر شما چقدر خوب تجربه شما را نشان می دهند؟نمایندگی نیکون با شما درباره ی نکات عکاسی مستند اجتماعی را به اشتراک می گذارد که به صورت خیلی خوب آن‌ها را تمرین کرده‌ام. این نکات به شما کمک می‌کند که عکس‌های بهتر و جالب‌تری از سفرهایتان ثبت کنید.

داستانی عکاسی کنید

عکاسی مستند اجتماعی فقط راجع به ضبط چیزی که می‌بینید نیست. شما می‌خواهید داستان خود را بگویید، بنابراین تصاویر شما وارد بازی می‌شوند. تصور کنید که برای یک مجله عکاسی مستند سفر استخدام شده‌اید. از خودتان بپرسید«ویراستار من زمانی که برگشتم از من انتظار چه عکس‌هایی دارد؟» در هنگام سفر، با دوربین خود در مورد این موضوع فکر کنید. شما یک سری عکس مهیج از عکاسی مستند ایجاد خواهید کرد که داستان شما را بیان می کند. یک ویراستار احتمالاً می خواهد تنوع در عکاسی مستند را ببیند. نه فقط سوژه‌هایی که معمولاً ترجیح می دهید از آنها عکس بگیرید. گاهی اوقات خارج از منطقه راحتی خود قدم بگذارید و متنوع شوید. از افراد، چیزها و مکانهایی عکاسی کنید که داستان شما را با علاقه، عمق و جزئیات بیشتر به شما نشان می دهد.

نکات عکاسی مستند

تصاویر را به صورت سلفی

زمان مسافرت خود را متناسب با محیط اطراف خود قرار دهید. چه با گرفتن عکس سلفی مسافرتی و چه با شخص دیگری عکس خود را بگیرید.اگر خودتان نمی‌توانید، از یک توریست دیگر یا یک فرد محلی بخواهید که گاهی اوقات عکس شما را بگیرد. دوربین خود را طوری تنظیم کنید که استفاده از آن برای آنها آسان باشد و دستورالعمل کمی را در مورد آنچه می خواهید در اختیارشان قرار دهید. فرض نکنید که اگر در کنار چیزی ایستاده اید، طبیعتاً آن را باید در تصویر درج کنید.

نکات مهم در عکاسی کودک
این مقاله را بخوانید

چه چیزی جذاب است

در هر موقعیت جدیدی که بازدید می کنید، به دنبال نکته هایی باشید که شما را به خود جذب می کند. دوست دارید اینجا عکاسی کنید؟ به این فکر کنید که چرا

شاید از عکس گرفتن از موارد خاص لذت ببرید، گربه‌ها، سگ‌ها، گل‌ها، ماشین‌های قدیمی و غیره، وقتی سفر میکنید. آنها را در داستان عکاسی مستند خود وارد کنید. به جستجوی آنها باشید، آنها را پیدا کنید. اگر از آنچه عکاسی می کنید لذت ببرید ، به احتمال زیاد بهترین عکس‌های خود را ثبت می‌کنید.

احساسات شما

هدف این است که نه تنها آنچه را می بینید، بلکه نحوه احساس آن را نشان دهید.

فقط از صحنه‌های شاد عکس نگیرید. بعضی اوقات با افراد روبرو می شوید و تجربیاتی را تجربه می کنید که شما را ناراحت می کند. از اینها نیز عکاسی کنید. آنها بخشی از تجربه سفر و عکاسی مستند اجتماعی شما هستند. همیشه مراقب باشید و همدل باشید، به خصوص در عکس گرفتن از مردم.

نکات عکاسی مستند

نکاتی در عکاسی از مردم :

  1. به آن‌ها لبخند بزنید
  2. به زبان آنها سلام کنید. همیشه خوب است که این عبارت یا کلمه کوتاه را در هر کجا که سفر کنید یاد بگیرید.
  3. با آن‌ها صحبت کنید حتی اگر متوجه چیزی نشوید.
  4. آرامش داشته باشید.
  5. عجله نداشته باشید.
  6. توجه خود را به آنها متمرکز کنید ، نه روی تنظیمات دوربین.

حواستان به افرادی که خجالتی هستند باشد. اگر آنها لبخند نزنند یا حتی سرشان را برگرداندند، راحت نیستند که از آنها عکس بگیرید. این افراد به ندرت سوژه‌های پرتره ای عالی می سازند.

اشنایی با ضریب برش دوربین
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی