عکس پرتره در نور طبیعی

عکس پرتره در نور طبیعی

عکس پرتره در نور طبیعی

عکس پرتره در نور طبیعی: یک عکس با ترکیب خوب نیاز به ترکیب بسیاری از عناصر ، به عنوان مثال پرسپکتیو ، جهت گیری خطی ، عمق میدان مناسب و ظرافت هنری دارد. با این وجود همه اینها در حیاتی ترین عنصر در همه هنرهای تجسمی فرعی هستند: نور. خواه نور خود را از وسایل ساخته شده توسط انسان بدست آورید و هم از نور طبیعی خورشید استفاده کنید ، نکته ی مهم این است که تکنیک های قابل اعتمادی را که می توانید در هر زمان که ایده میگیرید استفاده کنید.پس در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

مکان مناسب

در گرفتن عکس پرتره ، انتخاب لوکیشن بسیار ساده می‌شود؛ در نتیجه باید توجه شود که چه مکانی برای گرفتن عکس پرتره مناسب است. برای  مثال می‌توان مدل را در طبیعت و در کنار درخت و رودخانه قرار داد تا حس سرزندگی القا شود.

عکس پرتره در نور طبیعی

لوکیشن یکی از تأثیرگذارترین پارامتر‌ها در تعریف و القای فضای درون عکس است. اگر از مدل خود در یک پیاده‌روی شلوغ عکس بگیرید طبیعتاً حس متفاوتی را نسبت به زمانی القاء می‌کند که از او در یک اتاق با فضای خالی عکس گرفته شود. اگر در اتاق و با استفاده از نور عبوری از پنجره عکاسی می‌کنید، اندازه اتاق و بزرگی و تعداد پنجره‌ها تأثیر به سزایی بر نتیجه نهایی خواهند گذاشت.

توجه به کیفیت نور محیط :

اگر می خواهید در لوکیشن‌های باز به عکاسی بپردازید، زمان رابطه مستقیمی بر روی اثرگذاری نور خورشید بر سوژه دارد و با توجه به اینکه در چه ساعتی از روز عکس گرفته می‌شود، نور و سایه شکل‌گرفته بر روی سوژه نیز کاملاً تغییر می‌کند.

چگونه از فلاش در نور روز استفاده کنیم؟
این مقاله را بخوانید

با توجه به اینکه نور خورشید در میانه یک روز آفتابی از بیشترین کنتراست برخوردار است، کنترل سایه روشن تصویر مشکل بوده و احتمال اینکه جزئیات یکی از نواحی سایه و یا روشن تصویر هنگام ثبت عکس از بین رود بسیار زیاد است؛ از این رو توصیه می‌شود که این زمان را برای عکاسی پرتره انتخاب نکنید.

هوا ابری

البته اگر هوا ابری باشد، خود ابر مانند یک دیفیوزر بزرگ نور خورشید را پخش کرده و سایه‌های نرم و ملایمی ایجاد می‌کند؛ در نتیجه در روز‌های ابری می‌توان هنگام ظهر نیز به عکاسی پرداخت و به نتیجه مطلوبی رسید. هنگام غروب یا طلوع خورشید نیز می‌توان عکس‌های دراماتیکی را از مدل خود خلق کرد.برای عکاسی در لوکیشن‌های سرپوشیده باید توجه داشت که در چه زمانی بیشترین نور ممکن وارد اتاق می‌شود. حتی می‌توان با یک سری مقوا نور پنجره را هدایت کرد و با تغییر اندازه نور ورودی کیفیت آن را تغییر داد.

عکس پرتره در نور طبیعیهر چه سایز پنجره‌ای که نور از آن وارد می‌شود کوچک‌تر باشد سایه‌ها تیز و تند تر می‌شوند و به سیاهی می‌زنند و در مقابل اگر ابعاد دریچه نور ورودی بزرگ باشد سایه‌های نرم‌تر و ملایم‌تری را خواهیم داشت. در ضمن فاصله مدل از پنجره نیز پارامتر‌ بسیار تأثیرگذاری بر سایه روشن ایجاد شده بر روی سوژه است.

اگر می‌خواهید نور به صورت یکنواختی صورت مدل را روشن کند باید او را در موقعیتی دور‌تر از پنجره قرار داد. به همین ترتیب اگر می‌خواهید به نوری برسید که از یک سمت صورت به سمت دیگر با افتی شدید همراه باشد، باید به پنجره یا منبع نور نزدیک شود.

معرفی رینگ لایت و کاربرد آن
این مقاله را بخوانید

نور از پشت

نور تابیده از پشت برای خلق تصاویر رویایی در فضاهای بسته نیز مناسب است. سوژه‌ی خودتان را در مقابل یک پنجره قرار دهید و از یک رفلکتور برای روشن کردن صورت او و مقدار کمی Overexpose کردن تصویر استفاده کنید. نور نهایی باعث درخشش تصاویر شما خواهد شد.

برای عکاسی از این نوع سبک پیشنهاد می کنم از دوربین نیکون d850 استفاده کنید و از نتایج عکس های خود لذت ببرید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی