نکات مهم در عکاسی کودک

نکات مهم در عکاسی کودک

نکات مهم در عکاسی کودک

دوران کودکی یکی از اصلی ترین دوران زندگی هر کسی است که شکل دهی شخصیت کلی فرد را به عهده دارد. هر قدر کودک محبت و توجه بیشتری از والدینش دریافت کند احساس امنیت درونی وی افزایش می یابد و در آینده شخصیت محکم تری خواهد داشت. ثبت لحظات کودکی که توسط والدین انجام می پذیرد البته خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات آن ها و مهر تاییدی بر توجه و محبت آن ها نسبت به کودک است. عکاسی و فیلمبرداری رایج ترین و بهترین روش ثبت این لحظات هستند.با رعایت نکات مهم در عکاسی کودک که در ادامه مقاله نمایندگی نیکون مطالعه میکنید می توانید عکس های به یاد موندنی ثبت کنید.

بهترین دوربین و لنز برای عکاسی کودک چیست؟

برای عکاسی از کودکان , هر دوربینی خوب کار خواهد کرد ، ولی با این حال استفاده از یک دوربین  D780 نیکون به همراه یک لنز پر سرعت و دیافراگم باز بسیار پیشنهاد می شود. برای این کار لازم  به یک دوربین گران قیمت ندارید – هر دوربین نیکون سطح مبتدی نیز برای عکاسی از کودک می تواند بسیار مفید باشد.

انواع عکاسی کودکان

  • عکاسی از نوزاد
  • عکاسی از کودکان نوپا
  • عکاسی از خردسالان
  • عکاسی از کودکان سن دبستان

نکات مهم در عکاسی کودکتجهیزات مورد استفاده در عکاسی کودک

  1. دوربین نیکون
  2. نورسنج
  3. لنز
  4. رفلکتور
  5. فلاش
  6. شکل دهنده های نور
  7. سه پایه
  8. اکسسوار تزیینی

پس زمینه‌های ساده

تفاوتی ندارد  که داخل محیط منزل عکاسی می‌کنید یا در فضای باز بیرون از خانه؛ باید سعی کنید با انتخاب پس زمینه‌های ساده تمام توجه به سمت فرزندتان جلب شود. وقتی که پس زمینه‌های شلوغ را انتخاب می‌کنید، قطعا فرزند شما چندان جلب توجه نمی‌کند. این مسئله به ویژه درباره نوزادان صدق می‌کند که قطعا ابعاد بدن آن‌ها نیز کوچک است.

کاربرد و مزایای کیج دوربین
این مقاله را بخوانید

از زاویه دید کودک عکاسی کنید

احتمال دارد برای یک ترکیب خاص از بالای سر کودک یا پایین تر از او عکس بگیرید. اما بیشتر اوقات ، شما می خواهید همیشه از سطح چشم کودک عکاسی کنید. این کمک می کند تا بیننده را در لحظه با موضوع خود قرار دهید. این یک چشم انداز طبیعی تر ایجاد می کند که به هیچ وجه احساس اجبار را به مخاطب نمی دهد.

پوزیشن های مختلف

عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه کودک پوزیشن های مختلف را امنحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود این است که از امر و نهی کردن های زیاد و پوزیشن های زیاد که باعث خستگی و بد خلقی کودک می شود دوری کنید.

متداول عکس بگیرید

تغییر سریع کودکان از نظر خلق خو به شما این امکان را نی دهد تا انتظار برای یک عکس عالی را نخواهد داد در نتیجه باید پشت سر هم عکس بگیرید. اکثر مواقع از هر ۲۰ عکس گرفته شده از یک پوزیشن ۱ عکس عالی بدست می آید.

نکات مهم در عکاسی کودکتنظیم نور

اکر حرکت های کودک زیاد است می توانید با باز گذاشتن دیافراگم اثر حرکت های او را در عکس از بین ببرید. بهترین نور برای عکاسی از کودک نور غیر مستقسم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.

روی صورت کودکان تمرکز نکنید

معمولا در برخی مواقع ، گویاترین عکس ها اصلاً چهره کودک را نشان نمی دهند. آیا آنها در ساحل به سمت آب می دوند؟
همین یک سوژه عکاسی است .شاید بهترین کار این باشد که در مورد عکاسی پرتره ، کمی خلاقیت داشته باشید. عکاسی از پشت ممکن است نشان دهد که روز چقدر باد دارد و ساحل چقدر گسترده است. به کودکان اجازه دهید از فعالیت های مورد علاقه خود استفاده کنند. این نکته خوبی در ثبت عکسهای پرتره شگفت انگیز کودک است.

انواع عکاسی پانوراما
این مقاله را بخوانید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی