بهترین عکس با دوربین نیکون D3400

بهترین عکس با دوربین نیکون D3400

بهترین عکس با دوربین نیکون D3400

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است با یکی از دوربین های فوق العاده نیکون به عکاسی بپردازیم. پیشنهاد میکنم تا بهترین عکس با دوربین نیکون D3400 را تچربه کنید و نتیجه ی این عکس هارا ببینید.

ثبت عکس بدون فلاش

برای گرفتن این گونه از عکس ها باید در دوربین عکاسی نیکون D3400 به Mode Dial رفته و مستقیم به بخش Auto Flash Off بروید. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، حتماً چک کنید که فلاش غیرفعال باشد و از نوردهی در مودهای PSAM که قبلاً درباره‌اش توضیح دادیم، استفاده کنید.

وگرنه فلاش ناگهانی پاپ آپ کرده و فعال می‌شود. بنابراین دوربین دچار اشتباه شده و نوردهی اشتباهی صورت می‌گیرد. در Shooting Menu، کنترل حساسیت ISO‌خودکار را غیرفعال کرده و میزان آن را با فشردن دکمه‌ی Info به صورت دستی تنظیم کنید.

اگر رنگ‌ها در عکس شما عجیب‌ وغریب به نظر رسید،چون معمولاً لامپ‌های موجود در یک اتاق از نور کمتری برخوردارند. به منو بروید و در بخش Setup  و Flicker Reduction وضعیت نور را از فلوئور سنت به روی اتوماتیک تغییر دهید تا لرزش و اهتزاز نور‌ها را غیرفعال کنید.

بهترین عکس با دوربین نیکون D3400فریز کردن حرکات

Mode Dial را روی تقدم دیافراگم تنظیم کنید. بسته به سرعت حرکت سوژه، سرعت شاتر را از یک دویستم ثانیه به بالا تنظیم کنید. دکمه‌ی مود رهاسازی را فشار دهید و عکس‌برداری پیاپی یا Continuous Shooting را انتخاب کنید. سپس از طریق دکمه‌ی Info‌ به منو دسترسی یافته و به مود AF-C یا  فوکوس پیاپی بروید. دکمه‌ی شاتر را تا نیمه فشار دهید تا فوکوس پیاپی شروع به کار کرده و حرکت سوژه را پیش‌بینی کند. سپس دکمه‌ی شاتر را تا آخر فشار داده و شروع به عکاسی کنید. به‌ این‌ ترتیب شما می‌توانید کوچک‌ترین حرکات سوژه را ثبت کرده و آن‌ها را شارپ نمایش دهید.

عکاسی خیابانی
این مقاله را بخوانید

عکس‌ سلفی بگیرید

در این دوربین امکان گرفتن عکس های سلفی نیز وجود دارد برای این کار به کمک self-timer در دوربین عکاسی نیکون D3400 می‌توانید حتی خودتان نیز در عکس‌های گروهی حضور داشته باشید. برای این کار مقدار دیافراگم را روی f/5.6 یا کمتر قرار دهید و سرعت شاتر را بالا ببرید. به‌این‌ترتیب با دوربین عکاسی آماتور نیکون D3400 می‌توانید عمق میدان مناسبی ایجاد کرده و همه را شارپ ثبت کنید.

همچنین اگر شما در حال عکاسی از یک صحنه‌ با سوژه‌های متحرک هستید، عکاسی با سرعت شاتر بالا به شما کمک می‌کند کوچک‌ترین حرکات را ثبت کنید و به عبارتی عمل Freeze را انجام دهید. برای این کار سرعت شاتر در دوربین عکاسی نیکون D3400 باید یک دویستم ثانیه یا حتی سریع‌تر باشد.

بهترین عکس با دوربین نیکون D3400

برای این کار به منو بروید و self-timer را روی ده یا بیست ثانیه تنظیم کنید. دکمه‌ی مود رهاسازی را فشار دهید، سلف تایمر را انتخاب کنید، دکمه‌ی شاتر را فشار دهید و برای ثبت پرتره‌ی خود آماده شوید. دوربین عکاسی نیکون D3400 با صدای بیپ کوچکی به شما زمان مناسب برای ثبت عکس را اطلاع می‌دهد.

کنترل قسمت‌های پیشرفته‌ای

با قابلیت Auto/Auto Flash Off در این قسمت از دوربین بهترین تنظیمات را برای شرایط موجود انتخاب می‌کند. با این بخش شما کنترل قسمت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار دارید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی