عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز یک نوع عکاسی ویژه برای گرتره بازان و بسیار سرگرم کننده است و می تواند عکس های برجسته ای ایجاد کند. اما چگونه می توانید عکس های عالی با زاویه دید گسترده را ثبت کنید؟ راز پرتره های قدرتمند در چیست در ادامه مقاله با نمایندگی نیکون همراه باشید  تا با دوربین نیکون d750 عکس های فوق العاده ای ثبت کنید.

 لنز با زاویه باز

در عکاسی پرتره انتخاب کردن لنز مناسب بسیار مهم است. بیشتر عکاسان پرتره هنگام بیرون رفتن از لنزهای ۸۵ یا ۱۰۵ میلی متری خود استفاده می کنند چون که این فواصل کانونی ظاهری زیبا و واقعی به سوژه ها می بخشد.

عکاسی پرتره با زاویه باز

با این حال، من به سمت پرتره هایی کشیده می شوم که ظاهری سورئال دارند و شامل زمینه اضافی برای کمک به بیان داستان می شوند. همچنین، لنزهای واید از شما می‌خواهند که نزدیک به سوژه خود عکاسی کنید، که بیننده شما را نیز به صحنه می‌کشاند.

در نتیجه نخستین گام  این است که لنز ۸۵ یا ۱۰۵ میلی متری خود را در کیف دوربین خود بگذارید و به جای آن یک لنز زاویه باز بگیرید. بیشتر پرتره‌هایی که در اینجا می‌بینید با ۲۴ میلی‌متر بر روی یک دوربین فول‌ فریم ایجاد شده‌اند (اگر دوربین شما دارای سنسور بریده‌شده است، از یک ۱۶ میلی‌متری برای همان نمای استفاده کنید). برای من، این فاصله کانونی ترکیبی عالی از واقعیت و تحریف است.

در اصل ، اگر از ۲۴ میلی‌متر بازتر شوید ، عناصر نزدیک‌تر به لنز، مانند بازوها و دست‌ها، بزرگ یا کشیده به نظر می‌رسند. البته ، فاصله های کانونی گسترده تر به پس‌زمینه بزرگ‌تری نیاز دارد، که همیشه درستو یا راحت نیست.

چتر در عکاسی چیست؟
این مقاله را بخوانید

یک پس زمینه مکمل انتخاب کنید

عکس شما به قدری ضعیف ترین قسمت آن قوی است که معمولا در پس زمینه است. این به خاطر این است که همانطور که عکاس جیم زاکرمن می گوید: “دنیا یک آشفتگی ترکیبی است.” در نتیجه ، مگر اینکه عمداً یک پس‌زمینه زیبا انتخاب کنید، به یک آشفتگی دست و پنجه نرم خواهید کرد.

عکاسی پرتره با زاویه باز

دو ویژگی مهم وجود دارد که می خواهید روی آنها تمرکز کنید:

اول، حداقل، پس زمینه شما نباید حواس پرتی را ایجاد کند. قبل از گرفتن یک پرتره با زاویه باز، صحنه را با دقت اسکن کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز چشم را جلب نمی کند.

تازه کازان و حتی عکاسان متوسط، می‌توانند حواس‌ پرتی‌های آشکار را در پس‌زمینه نادیده بگیرند، مثل درخت‌هایی که به نظر می‌رسد از سر سوژه رشد می‌کنند، نقاط تکه‌ای نور روشن، اشیاء رنگارنگ، خطوط مستقیم و اشکال هندسی. شما نمی خواهید چیزی که با سوژه شما رقابت کند برای جلب توجه، در نتیجه مطمئن شوید که ترکیب خود را تا وقتی که به آنچه می خواهید برسید، ساده کنید.

شرایط نوری مناسب

عکاسی پرتره با زاویه باز عالی لازم به نور عالی دارد.تلاش کنید در اوایل یا اواخر روز وقتی که خورشید در آسمان کم است. یا در شرایط ابری عکاسی کنید. من در اصل یک روز نرم و ابری را ترجیح می دهم اگرچه هنوز نسبتاً زود یا دیر عکس می گیرم.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی