هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

سبک های مختلف و انواع عکاسی وجود دارد و اگر شما به دنبال خرید تعدادی از فون عکاسی هستید شما در این تنوع اشتباه خواهید کرد. همه نوع از فون عکاسی استفاده می شود برای استودیو پس زمینه عکاسی و قبل از اینکه شما یک عکس را بگیرید شما نیاز به انتخاب رنگ و بافت و این که فون عکاسی  چه استفاده ای می شود. یک بار و برای همیشه با هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید اشنا شوید

هنگام عکسبرداری یک کودک ، یک مدل حرفه ای یا حتی یک پرتره خانوادگی ، برای چند گوشی ساده منطقی نیست. هر عکاس حرفه ای با استفاده از زمینه های مختلف برای مدل های مختلف استفاده می‌کند. انواع فون مانند فون پارچه‌ای و مخملی، فون چاپی و فون شطرنجی از جنس وینیل، فون کاغذی و فون پرتابل وجود دارند که وجودشان در یک استودیوی عکاسی مجهز لازم است.

انتخاب فون باید به گونه‌ای باشد که:

  1. عوامل حواس پرتی محیط زیست را از بین ببرد.
  2. تمرکز تا آنجا که ممکن است در مورد سوژه باشد.
  3. خلاقیت شما را بیشتر می کند.
  4. با آن فون بتوانید بیشترین حس را از سوژه دریافت کنید.
  5. فون‌ها را می‌توان روی انواع پایه فون نصب کرد. برای هر فونی به یک پایه فون نیاز دارید. بنابراین در کنار هر نوع فون، یک پایه فون هم معرفی می‌کنیم.
  6. فون‌ها را می توان در انواع گوشی های پایه نصب شده است. برای هر پایه  فون, شما نیاز به یک کارگاه فون دارید. بنابراین در کنار هر نوع فون ، ما همچنین یک پایه فون را معرفی می کنیم.

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانیدیکی دیگر از سوال ما نیاز به دانستن قبل از خرید فون عکاسی جنس فون است:

  • فون پارچه‌ای

فون های پارچه‌ای از محبوب‌ترین‌ها در میان فون عکاسی هستند که به راحتی روی هر پایه فونی نصب می‌شوند.

  • فون مخمل

یکی از نرم‌ترین بافت‌ها و جنس‌ها را در میان فون های عکاسی دارد.همچنین به پرتره‌ها، حال و هوای بهتری القا می‌کند.

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه
این مقاله را بخوانید

دو نوع مخمل واقعی و طرح مخمل را برای فون می‌توانید بخرید. فون طرح مخمل، کرک‌های چسبیده شده روی سطح پلاستیکی هستند که احتمال جدا شدن از سطح را دارند.

  • فون شطرنجی

برای عکاسی یا فیلم‌برداری کروماکی، فون شطرنجی باکیفیت‌ترین فونی است که می‌توانید خریداری کنید. جنس آن از مواد پلاستیکی در هم تنیده و بافته شده بوده و هیچ بازتابی از خود ندارد.

  • فون کاغذی بدون درز

  • فون کاغذی از مرسوم‌ترین فون ها برای عکاسی است. این مدل، در اندازه‌های مختلف و با رنگ‌های گوناگون یافت می‌شود.
  • حتی فون کاغذی چاپی هم پیدا می‌کنید که کمی گران‌تر
  • این فون ها در اندازه‌های بزرگ برای سوژه‌های بزرگ‌تر مانند پرتره خانوادگی و در اندازه‌های کوچک

فون وینیل گرانترین فون عکاسی

علت گرانی این فون، جنس آن است. بافتی بسیار محکم و فشرده دارد که چروک نمی‌شود. نور را انعکاس نمی‌دهد و هنگام عکاسی هیچ نقطه نوری در پس‌زمینه ایجاد نمی‌کند.

فون پرتابل

  • عکاسان در موقعیت‌های مختلف زیر، به سراغ فون پرتابل می‌آیند.
  •  برای عکاسی‌هایی که به سرعت عمل بیشتری نیاز دارند.
  •  سوژه کوچک است.
  • در فضاهای خارج از استودیو که امکان قرارگیری پایه فون نیست.
  • فون پرتابل تک رو یا دو رو بوده و انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را در آن‌ها می‌توان یافت. با این حال، فون پرتابل یک عیب دارد و آن اندازه کوچکش است. چرا که جمع‌کردن، فون های بزرگ‌تر آن، مشکل‌ساز می‌شود.
  • از این فون برای سوژه‌های بزرگ نمی‌توانید استفاده کنید.
  • فون پرتابل را می‌توان به پایه فون سبک وصل کرد یا به دیوار تکیه داد یا حتی با دست نگه داشت.

یکی از مسایلی که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانیم رنگ های فون عکاسی است:

در میان رنگ‌های این نوع فون، سفید و سیاه و البته سبز کروماکی بیشترین استفاده را دارند.

آموزش عکاسی از محصولات برای سایت
این مقاله را بخوانید

پرده کروماکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در عکاسی پرتره یا استودیو پرده رنگی یا فون عکاسی تجهیزات ضروری هر استودیو است. عکس فون یک پرده پشت موضوع است و بر روی یک پایه نصب شده است. فون‌ها در وضوح و کیفیت تصویر تاثیرگذار هستند. فون عکاسی می‌تواند به صورت مکمل نور استفاده شده و به افزایش دید عکاس نیز کمک کند. بازتاب نور در انواع فون متفاوت است. همچنین فون بر روی معنا و مفهوم تصویر تاثیرگذار است.

شما همچنین می توانید تصاویر متحرک یا سه بعدی از کمک فون مناسب ایجاد کنید. حیات وحش در رنگ ها و بافت های مختلف به بازار عرضه شده, و بسته به پس زمینه شما با توجه به عکس خود را, شما باید حیات وحش مناسب را انتخاب کنید

اگر تصمیم به عکاسی یا فیلمبرداری سینمایی دارید یا نیاز دارید پس زمینه را حذف کنید، بهترین انتخاب برای شما پرده سبز است. رنگ سبز به دلیل وجود نداشتن در بدن انسان و کم کاربرد بودن، آسان‌تر از سایر رنگ‌ها قابلیت ویرایش را در اختیار ما می‌گذارد.

اما اگر شما نمی نیاز به حذف پس زمینه, تصویر, اما می خواهم به تمرکز تصویر بر روی موضوع خود را (مانند عکاسی تبلیغاتی) و سپس استفاده بهتر فون را در رنگ های متضاد با موضوع. به عنوان مثال ، اگر موضوع شما دارای طیف رنگ تیره باشد ، از تلفن های سفید یا طیف رنگی روشن استفاده کنید. اگر تصمیم بر عکاسی‌های خلاقانه و هنری دارید و یا نمی‌خواهید پس زمینه را در مرحله ادیت تغییر دهید، فون‌های طرح‌دار می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

کدام رنگ‌های پرده کروماکی پرکاربردتر هستند؟

به غیر از پرده سبز و و آبی، رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی نیز از دیگر رنگ‌های پرکابرد فون‌های عکاسی هستند. شما باید با توجه به سوژه عکاسی خود، رنگ مناسب را انتخاب کنید. به این صورت که از لحاظ تیره یا روشن بودن رنگ سوژه، رنگ فون را متضاد با سوژه انتخاب کنید تا سوژه بهتر دیده شود و کنتراست بیشتری ایجاد شود. این کار در ادیت نهایی تصاویر نیز به شما کمک خواهد کرد.
یکی از مسایلی که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانیم انتخاب پایه فون مناسب است:
برای هر یک از انواع فون عکاسی که معرفی کردیم، نیاز به پایه فون دارید. فون و پایه فون را باید به همراه یکدیگر خریداری کنید. نمی شود یک فون کاغذی رولی را روی دیوار با چسب چسباند. باید حتما از پایه فون استفاده کرد.

بهترین فلاش های اسپیدلایت برای دوربین‌ های نیکون
این مقاله را بخوانید

پایه فون پرتابل

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانیدپایه ی فون قابل حمل بوده به راحتی درون یک کیف قرار می‌گیرد. این پایه ی فون پرتابل با دو شماره ۸۰۶ و ۸۰۳ معرفی می‌شوند که تفاوت‌های جزئی دارند.

  • پایه‌ی فون برقی

این پایه فون برای آتلیه‌های عکاسی حرفه‌ای بوده و راحتی در استفاده را دارد. از این پایه فون حتی می‌توانید تا ۶ فون را آویزان کرده و به راحتی با یک ریموت کنترل آن‌ها را باز یا جمع کنید.

  • پایه فون زنجیری

از دیگر پایه فون ها برای فون های پارچه‌ای یا وینیل، پایه ی فون زنجیری است. فون روی پایه‌های زنجیری متصل شده به دیوار نصب شده و به راحتی با دست می‌توان، آن را جابه‌جا کرد.

  • پایه فون T شکل

این پایه تنها از یک پایه نگهدارنده فون و یک میله افقی تشکیل شده و بیشتر برای فون‌هایی استفاده می‌شود که وزن کمی دارند. این پایه برای فون پرتابل یا فون کاغذی با عرض کم گزینه‌ای مناسب است.

اول از همه ، به یاد داشته باشید . هیچ کسی موقع عکاسی آن‌قدر زمان ندارد که چندین پس‌زمینه را امتحان کند. بنابراین شما نیاز به یادگیری به غرایز خود اعتماد کنید. یادگیری یک تکنیک عکاسی کمی و کار با انواع تلفن و پایگاه های تلفن ، و البته ، اجازه ندهید کهپس‌زمینه، سوژه شما را تحت فشار قرار دهد .

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی