آموزش عکاسی ساختمان برای معماران

آموزش عکاسی ساختمان برای معماران

آموزش عکاسی ساختمان برای معماران

ساختمان ها یکی از مهم ترین نقوش در عکاسی هستند. عکاسی حرفه ای معماری نه تنها می تواند مخاطبان زیادی را به سمت یک عکاس هنری و خلاق جذب کند. همچنین شما را با ذهن و تخیل سازنده آشنا می کند. به همین دلیل عکاسی از معماری و ساختمان، از چه زاویه ای، در چه سطحی از نوآوری و با چه تجهیزاتی بسیار مهم است. در این پست، نمایندگی نیکون در مورد راه هایی صحبت خواهیم کرد که ایجاد آموزش عکاسی ساختمان برای معماران می تواند مفید باشد و آثار بهتری خلق کند.

نکات عکاسی معماری

  • عکاسی در شرایط آب و هوایی مختلف و ساعات مختلف روز

مردم تمایل دارند برای گرفتن عکس از ساختمان‌های شگفت‌انگیز، روی شرایط نوری چشمگیر، مانند غروب، یا سایه‌های طولانی و رنگ‌های روشن تمرکز کنند. اگرچه این اغلب منجر به شکل گیری تصاویر منحصر به فرد می شود، اما مکان ساختمان را تنها در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد. گرفتن چندین عکس در ساعات مختلف روز یا حتی در شرایط آب و هوایی مختلف می تواند داستان کامل رابطه ساختمان با موقعیت مکانی آن را آشکار کند.
  • آموزش عکاسی ساختمان برای معماران شرایط نوری خوب را در اولویت قرار دهید

صرف نظر از زمان عکاسی، شرایط نوری خوب همیشه مهم است. نورپردازی عالی معماری بر یک فضا، یک سازه یا یک فضای خاص تأکید می کند و بنابراین همیشه نقش یک نقطه کانونی را در شکل دادن به درک عمومی از آنچه در یک طراحی معماری خوب مهم است ایفا می کند. و این یکی از چیزهای بزرگ در مورد عکاسی معماری است.
  • زاویه عکسبرداری مناسب را پیدا کنید

تغییر دیدگاه نه تنها سرگرم کننده است، بلکه می تواند مزایای بسیاری نیز به همراه داشته باشد. وقت گذاشتن برای یافتن زاویه متفاوتی از عکس که بتواند شکل یک شکل انتزاعی یا جزئیات دقیق یک ساختار را نشان دهد، می‌تواند سطحی از زیبایی و تحسین را ایجاد کند.
  • از قرار دادن افراد در تصویر نترسید (بدون آنها معماری وجود ندارد)

روند قبلی این بود که مردم در عکس های معماری نامرئی به نظر می رسیدند، به گونه ای که گویی حضور آنها به نوعی خلوص و زیبایی آن بنا را خدشه دار می کرد. خوشبختانه، بسیاری از عکاسان معروف معماری این روند را رد کرده اند. معماری بدون ما نمی تواند وجود داشته باشد و نخواهد بود، بنابراین یک عکاس معماری خوب از حضور افراد در تصویر آزار نمی دهد.
  •  به اطلاعات همانطور که هست نگاه کنید

در حالی که عکاسی با لنزهای زاویه باز همیشه کار عاقلانه ای در عکاسی معماری بوده است، ساختمان ها حاوی صدها جزئیات کوچک هستند که با قرار دادن یک اتاق در کادر نادیده گرفته می شوند. یک عکاس معماری خوب جزئیات را از نزدیک ثبت می کند، مانند فاش کردن چیز جدیدی در مورد تاریخچه یک ساختمان یا نحوه ساخت آن.

  • شما نمی توانید عکسی از ساختمان را به عنوان یک شی ثبت کنید

تصور کنید وقتی ساختمانی را می بینید شوکه شده اید زیرا فقط عکس آن را از زاویه ای خوب دیده اید. عکاسی معماری به گونه ای که ساختمان شخصیت شی را به خود بگیرد، یعنی انسان را تنها از یک منظر در ذهن خود مجسم کند، یکی از اشتباهات بزرگ عکاسی معماری است. یک عکاس حرفه ای خوب می داند که ثبت توزیع فضایی یک ساختمان آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست.

  • از ابزارهای پس پردازش استفاده کنید

پردازش تصویر بخش نسبتاً استانداردی از عکاسی است که به عکاسان اجازه می‌دهد عکس‌های خود را مطابق با صحنه‌ای که می‌خواهند ثبت کنند، ویرایش کنند. اگرچه تصاویر باید فقط با درک کامل ویرایش قابل قبول ویرایش شوند، اما قابلیت های پیشرفته آنها با استفاده از نرم افزارهایی مانند Photoshop یا LiGroom می تواند کارهایی مانند اصلاح لنز را آسان تر کند.
آموزش عکاسی ساختمان برای معماران
  • داشتن تجهیزات عکاسی مناسب

یک عکاس معماری خوب، چون به دنبال گرفتن عکس های باکیفیت است، از تجهیزات باکیفیت و به روز نیز استفاده می کند تا نتیجه کار بسیار بهتر شود. استفاده از لنزهای باز یکی از رایج ترین اصول عکاسی از ساختمان ها و فضاهای داخلی است و عکاسان معماری از سه پایه برای گرفتن عکس های بهتر در شرایط کم نور استفاده می کنند. یک عکاس خوب همچنین از فیلترهای پلاریزه برای افزایش سطح کنتراست و شفاف‌تر کردن تصاویر استفاده می‌کند.
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی