عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول

عکاسی 360 درجه از محصول

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول به بیشتر افراد دسترسی این را می‌دهد که به صورت آنلاین روی آیتم‌ها کلیک کنند و آن‌ها را در نمای ۳۶۰ درجه ببینند.در ادامه با مقاله نمایندگی نیکون همراه باشید.

شیوه ی عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول به گونه ی شگفت انگیزی ساده است. در اکثر موارد، این کار تنها نیازمند قرار دادن یک محصول بر روی یک صفحه چرخان است. شما می‌توانید صفحه چرخان را از چپ به راست یا بالعکس به صورت افزایشی بچرخانید( چه به صورت دستی یا به صورت خودکار) و هر بار یک عکس ثبت کنید.

وقتی  که یک چرخش را تمام کردید، تصاویر را در یک برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول که تصاویر را برای شما متحرک سازی می‌کند آپلود کنید.

وقتی که روند متحرک سازی تمام شد، می‌توانید آن را دانلود کرده یا یک کد کوتاه که برنامه می‌سازد کپی کنید. زمانی که لینک را در یک وبسایت کپی کردید، بازدید کننده ها می‌توانند با کشیدن تصویر به چپ یا راست آن را حرکت داده و ببینند.

ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی ۳۶۰ درجه

  1.  دوربین و لنز با رزولوشن های متوسط
  2. سه پایه عکاسی جهت ثابت نگه داشتن کادر
  3. ریموت دوربین جهت جلوگیری از حرکت دوربین
  4. تجهیزات نورپردازی شامل سافت باکس و خیمه عکاسی
  5. لب تاپ و کابل اتصال به دوربین
  6. صفحه مدور دستی و یا اتوماتیک

عکاسی 360 درجه از محصولشیوه ی عکس برداری

زمانی که صفحه چرخان را در محل خود قرار دادید، محصول خود را در وسط قرار داده و آن را بچرخانید تا متوجه شوید که دیگر لق نمیزند. ممکن است تنظیم کردن همه چیز کمی طول بکشد، بنابراین صبور باشید.

خطوط ضمنی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

برای نورپردازی در این سبک من به این نتبجه رسیدم تا با اجرای نورپردازی با دو نور برای عکاسی۳۶۰ درجه از محصول  آسان‌ترین روش است. برای ایجاد نور یکنواخت تنها  لازم است که نور اول را بالای صفحه چرخان ۳۶۰ درجه قرار دهید. به عنوان اصلاح کننده نور از یک سافت باکس هشت ضلعی بر روی فلاش استفاده شد.

سپس نور دوم را برای ایجاد نور پس زمینه در پشت سوژه قرار دادم.

می توانید از یک پارچه آستری بزرگ بدلیل مساحت زیاد آن در پشت میز استفاده کردیم. در عین حال این قابلیت را دارید تا به طور معمول از سافت باکس بزرگ استفاده کنید.

حالت دستی دوربین

دوربین ۸۵۰ نیکون خود را روی سه پایه قرار داده و آن را رو به روی میز عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول  قرار دهید.

روی محصول زوم کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی دور و اطراف آن فضای سفید قرار دارد. سپس، به فوکوس دستی بروید و لنز خود را تا زمانی که سوژه واضح شود تنظیم کنید.

زمانی که به عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول می‌رسیم، استفاده از حالت دستی دوربین، حیاتی است. با این کار، شما کنترل کامل بر روی تنظیماتی که استفاده می‌کنید را دارید.

برای حساسیت ISO، استفاده از عدد ۱۰۰ بهترین انتخاب است. انجام این کار به شما امکان می‌دهد که نویز تصاویر خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

برای اطمینان از این که سوژه شما در فوکوس قرار دارد، از یک دیافراگم بسته استفاده کنید، چیزی مابین f/8 تا f/16. اگر نورپردازی خوبی دارید، از f/16 استفاده کنید. اما f/8 زمانی که از LED استفاده می‌کنید مناسب است.

تعمیر اسمو
این مقاله را بخوانید

سرعت شاتر به روشنایی نورهایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. با یک مقدار مانند ۱/۱۲۵ ثانیه شروع کنید. اگر تاریک بود، آن را کم‌تر کنید و عکس بگیرید. اگر همچنان خوب نوردهی نشده بود، این روند را تا زمانی که به نوردهی خوب برسید تکرار کنید.

اگر عکس محصول شما خیلی روشن بود، سرعت شاتر را افزایش دهید.

توجه کنید که اگر از فلاش استفاده می‌کنید باید حواستان باشد، فقط می‌توانید سرعت شاتر را تا ۱/۲۰۰ یا ۱/۲۵۰ افزایش دهید یعنی تا زمانی که همگام سازی شاتر با فلاش متوقف شود.

اگر به این مقدار رسیدید، از دیافراگم بسته تری استفاده کنید تا وقتی که نوردهی مناسب برای عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول بدست آورید.

در گام بعدی

حالت کنترل راه دور دوربین را فعال کنید و یک عکس امتحانی بگیرید تا ببینید که ریموت با دوربین شما فعال است و متصل میشود یا نه.

زمانی که آماده بود، نوبت آن رسیده که صفحه چرخان ۳۶۰ درجه خود را بچرخانید. برای انجام این کار، به مکانی که قلم به آن نشانه رفته توجه کنید. می‌توانید از علامت ۱ اینچ شروع به عکاسی کنید، سپس، به آرامی صفحه چرخان عکاسی ۳۶۰ درجه محصول را بچرخانید به علامت ۲ اینچ و یک عکس دیگر بگیرید.

عکاسی 360 درجه از محصول

این کار را تا وقتی که دوباره به علامت ۱ اینچ برسید تکرار کنید، این به این معنی است که شما به یک چرخش کامل رسیده‌اید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی