مکان های مناسب برای عکاسی در تهران

مکانهای مناسب برای عکاسی در تهران

مکان های مناسب برای عکاسی در تهران

مکان های مناسب برای عکاسی در تهران وجود دارد که می‌توان در آن‌ها کنار یک گردش عالی به عکاسی هم پرداخت. یکی از مکان‌های مناسب عکاسی در تهران را از لیست زیر انتخاب کنید، و بر اساس آن برای آخر هفته خود یک برنامه‌ی عکاسی ترتیب بدهید.در این مجموعه مقالات از نمایندگی نیکون ، شما را به بهترین مکان های مناسب برای عکاسی در تهران معرفی خواهیم کرد.

کجای تهران هم بگردیم هم عکس بگیریم؟

عکاسی یکی از جذاب ترین سرگرمی برای همه است. در حال حاضر مهم ترین چیز در این تفریح و سرگرمی است که یک مکان زیبا را به تصرف خود در لحظات خالص. اکثر مردم تهران فکر می کنند که لازم است برای عکاسی از تهران خارج شوند. اما در واقع ، مکانهای عکاسی زیادی در تهران وجود دارد که میتوان با کمی خلاقیت هنگام بازدید از آنها برد.

انواع لوکیشن های عکاسی در تهران

  • لوکیشن های تفریحی عکاسی در تهران

  1. پل طبیعت: پل طبیعت،‌ یک شاهکار معماری که جوایز معتبر و بین المللی ای رو نصیب خود کرده
  2. تمامی شاهراه‌های تهران همچون بزرگراه مدرس، همت، حقانی و رسالت
  3. منظره جنگلی بوستان طالقانی، برج های آتش بوستان حضرت ابراهیم (ع)، فانوس دریایی بوستان بنادر و گنبد مینا
  4. دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند
  5. سومین پرچم بزرگ جهان که در بوستان طالقانی به اهتزاز درآمده است.
  6. خیابان ولیعصر:طولانیترین خیابن تهران میباشد.
  7. پارک آب و آتش
  • مکانهای مناسب برای عکاسی در تهرانلوکیشن های تاریخی عکاسی

بدون نیاز به معرفی. کاخ های گلستان ، نیاوران و سعادآباد نیست این ها اولین پیشنهادات ما هستند. کاخ سعد آباد و نیاوران به استثنای معماری زیبای باستانی ، فضایی وسیع و منحصر به فرد در اختیار شما قرار گرفته است. برای عکاسی بهاری ، کاخ نیاوران و برای عکاسی پاییز ، کاخ سعدآباد توصیه می شود.

کاخ سعد آباد: در پهنه پر طراوت کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند بخش دل انگیزی از شمال شهر تهران در را دربرگرفته است . یکی از کاخ های مربوط به دوره ی پهلوی و قاجاریه است که علاوه بر تاریخی بودن این کاخ شامل فضای سبز دیدنی با درخت های کهن و بلندی است . کاخ سعد آباد یکی از مراکز مهم گردشگری در تهران محسوب میشود که فضای بسیار تماشایی و فرح بخشی دارد همچنین برای کسانی که به عکاسی معماری علاقه دارند مناسب است.

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان
این مقاله را بخوانید

بازار تهران؛ معماری، سنت، اقتصاد و جامعه یکی از بهترین زمان های عکاسی در این لوکیشن شب های سال نو می باشد.

موزه خانه مقدم: از ویژگی های بارز این موزه همگون بودن نسبی فضای معماری با آثار تاریخی موجود در آن است، فضایی که با مساحتی برابر با ۲۱۱۷ مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری است.

باغ فردوس: کافه های دنج و زیبا، فضای صمیمی و جمع و جور که هر آدمی دوست دارد کنار دوستاش یک روزرا در این باغ بگذراند.

کاخ گلستان:اگر به بناهای تاریخی و عکاسی معماری علاقه دارید به این کاخ زیبا سری بزنید و ایوان تخت مرمر رو ببینید، تا با فلسفه “پایتخت” نامیدن تهران آشنا شوید.

کاخ نیاوران: یکی از ییلاق های خوش آب و هوای شاهان گذشته که حالا به یکی از مکان های جالب تهران تبدیل شده است.

لوکیشن های علمی عکاسی در تهران

  1. مکانهای مناسب برای عکاسی در تهرانباغ موزه هنر ایرانی وپارک ژوراسیک و باغ گیاه شناسی و…
  2. باغ گیاه شناسی: باغ ملی گیاه شناسی
  3. اگر دنبال جایی بسیار متفاوت هستین و اگر به گیاهان و درختان علاقه دارید، حتما از این باغ زیبا دیدن کنید
  4. باغی پنجاه ساله با بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه از رویشگاه های مهم دنیا
  5. محدودیت عکاسی: تجهیزات پایه عکاسی
  6. فصل مناسب عکاسی: بهار و تابستان وپاییز زیبا
  7. نشانی: اتوبان تهران ـ کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران
  8. باغ کتاب: یک مکان عالی برای عشق کتاب‌ها، فضای بزرگ با سقفی بلند که مناسب عکاسی است.
  9. باغ نگارستان:یکی از مکان‌های زیبا در تهران برای عکاسی و گردش به شمار می‌رود. باغ سرسبز و چشم‌نواز و معماری چشم‌گیر بنای آن، یک محل جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی است.
سنسور کوچک یا سنسور بزرگ
این مقاله را بخوانید

لوکیشن های طبیعی عکاسی در تهران

پارک های مناسب عکاسی با دوربین و گوشی در تهران بیشمار هستند مانند پارت جمشیدیه، قیطریه، سائی، ملت، گفتگو، آب و آتش یا حضرت ابراهیم(ع)، بوستان نهج البلاغه و باغ فردوس …

این حجم بالا از جاذبه، بی دلیل هم نیست؛ معماری تهران تلفیقی است از مدرنیته و سنت

پارک جمشیدیه: قدیمی ترین و زیبا ترین پارک های شمال تهرانه که زیبایی خاصی دارد ، نزدیکه کوه های شمال تهرانه و توی نیم فصل دوم سال بارون زیاد میباره پس حتما با چتر برید، برگ های درختان بسیار باطراوته.

پارک قیطریه: قدم گذاشتن در بوستان قیطریه وارد شدن به دنیایی از زیبایی و حال و هوای خوش است. جایی که خاطره چند لحظه پیش شما از ترافیک و شلوغی و ساختمان های سنگی و سیمانی تهران را به ناگهان تغییر

می دهد و شما را در زیبایی های منحصر به فرد یک پارک جنگلی شهری غرق می کند.

بام تهران: برای ثبت نمای کلی شهر بهترین مکان است.

مکانهای مناسب برای عکاسی در تهراندریاچه خلیج فارس: دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌ است. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود است.

پارک شهر: پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارک های تهران است که در مرکز تهران قرار دارد. این پارک زیبا قسمت‌های مختلفی چون موزه صلح تهران، باغ پرندگان، سایت پرنده‌نگری و آکواریوم پارک شهر را شامل می‌شود. به‌طوری‌که محیطی عالی برای گردش را به وجود آورده‌است. در این پارک حدودا ۴۰ گونه پرنده مختلف قرار دارد، که این مکان را کاملا منحصربه‌فرد ساخته‌است.

سبک شخصی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

پارک ساعی: بوستان ساعی یکی از پارک‌های زیبای شهر تهران با مساحت ۱۲ هکتار است که در خیابان ولیعصر قرار دارد. در این بوستان بناهایی چون جوی آب، برکه، آبشار و زمین‌بازی قرار دارد. در بوستان ساعی، قسمت‌هایی مانند باغ ژاپنی و حیات وحش پارک، حیواناتی نگه‌داری می‌شوند. پوشش گیاهی این پارک بسیار متنوع است. همچنین طراحی منحصربه‌فرد این پارک و ایجاد اختلاف سطح بدون پله، آن را به مکانی زیبا و مناسب برای گردش و عکاسی تبدیل کرده‌است. این بوستان یکی از بهترین مکان های تهران برای عکاسی است.

پارک پرواز : بوستان پرواز یکی دیگر از پارک‌های زیبای تهران است که در شمال غرب تهران واقع شده‌است. پارک پرواز به علت داشتن اختلاف ارتفاع با مناطق اطراف، چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و برای عکاسی بسیار مناسب است.

درکه و دربند: دربند یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است که در شمال باغ سعدآباد تهران قرار دارد. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است که بهترین لوکیشن عکاسی تهران را دارد. بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده، دربند تهران نخستین گزینه شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی است. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است و آغاز یکی از راه‌های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است.

فرحزاد: اما برای گشت و گذار و عکاسی حتما نیازی نیست که به بوستان‌ها و کاخ‌ها سر بزنید. عکاسی از خوردنی‌های آن هم می‌تواند برای شما جالب باشه خوراکی‌های رنگارنگ فرحزاد، هم برای خوردن وسوسه انگیزه، به خصوص در بین خانم‌ها که به این خوردنی‌های خوشمزه علاقه بیشتری دارند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی