سنسور کوچک یا سنسور بزرگ

سنسور کوچک یا سنسور بزرگ

سنسور کوچک یا سنسور بزرگ

کدام اندازه سنسور کوچک یا سنسور بزرگ خوب است؟این اندازه سنسور است که مشخص می‌کند دوربین نیکون تا چه حد نور را در اختیار سنسور برای ثبت عکس قرار داده است. در حالی که رزولوشن یا همان مگاپیکسل خودمان، در ثبت جزئیات تصویر نقش مهمی را ایفا می‌کند، میزان نور دریافت شده اما تعادل نوردهی دوربین، محدوده دینامیکی و حتی وضوح آن را تعیین می‌کند. به همین خاطر دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی و ۲۰ مگاپیکسلی DSLR هنوز هم بهتر از گوشی‌های هوشمند ۱۰۸ مگاپیکسلی امروز به نظر می‌رسند.برای یافتن سنسور بهتر در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

مزایای سنسورهای بزرگتر

  1. توانایی تار کردن پس زمینه در عمق میدان کم
  2. وجود نویز کمتر در شرایط نور کم
  3. توانایی گرفتن دامنه‌ی دینامیکی وسیع‌تر

از آن جایی که ریشه‌ی هر سه تای این شرایط مربوط به نور است، تصور اولیه بر این است که شما دارای لنزی هستید که دهانه‌ی آن به اندازه‌ی کافی واید است تا امکان ورود نور کافی  را فراهم نماید، این شرط اغلب امکان پذیر است.به صورت کلی، این سه فاکتور این معنی را می‌دهند که دوربین‌هایی که سنسورهای بزرگتری دارند عکس هایی با کیفیت بهتری ایجاد می‌کنند. این قابلیت باعث عکاس شدن نمی‌شود، همچنین اگر یک شخص یکسان از آن‌ها استفاده کند، دوربینی که سنسور بزرگتری دارد نتایج بهتری را ارائه خواهد داد.

سنسورهای بزرگ منجر به ثبت محدوده دینامیکی گسترده‌تر و جزئیات بیشتر در تصاویر می‌شوند.برای استفاده از سنسور های بزرگتر به شما دوربین نیکون d810 پیشنهاد میکنم.

سنسور کوچک یا سنسور بزرگبیشتر سنسورهای گوشی‌های هوشمند به طور معمول ابعادی برابر با ۱/۲٫۵۵ اینچ یا حدود ۱ سانتی متر دارند، اگرچه برخی از آنها در اندازه ۱/۱٫۷ اینچ یا بزرگتر نیز تولید می‌شوند. در مقایسه، سنسور دوربین‌های DSLR نیکون با بیش از ۱ اینچ طول، به سادگی ابعادی معادل چهار یا پنج برابر گوشی‌های هوشمند دارند. روی هم رفته در این مقایسه سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک محسوب می‌شوند.

راهنمای عکاسی در شب
این مقاله را بخوانید

هرچه سنسور بزرگتر باشد، نور بیشتری برای تنظیم سرعت شاتر، ایزو ( حساسیت نوردهی ) و دیافراگم ثبت می‌شود. با اینکه می‌توانید معایبت سنسور کوچک را با استفاده از نوردهی طولانی‌تر برای دریافت نور بیشتر جبران کنید، اما این کار باعث می‌شود تصاویر به دلیل حرکت دست یا حرکت سوژه مات شود. تار شدن بدون در نظر گرفتن رزولوشن سنسور، وضوح تصویر نهایی را کاهش می‌دهد.

مزایای سنسور کوچک

عواملی وجود دارد که سنسورهای کوچک مزایای بیشتری را نسبت به سنسورهای بزرگتر داشته باشند، یکی از واضح‌ ترین این مزایا، سرعت بازخوانی بیشتر است. در حالت کلی بازخوانی اطلاعات از روی سنسورهای کوچکتر سریع‌تر انجام می‌شود که این خود دارای مجموعه‌ای از مزیت‌ها است.مهمترین نکته این مزایا این است که از طریق ایجاد توانایی خواندن تمامی پیکسل‌ها، که امکان ضبط جزئیات بیشتر را فراهم می‌کند، و یا ساده‌تر از آن کاهش در میزان زدن شاتر، کیفیت ویدئو را بهبود می‌دهد.

سنسور کوچک یا سنسور بزرگحتی اگر یک سنسور بزرگتر بتواند نتیجه‌ی بهتری را تولید کند، سنسورهای کوچکتر همواره در حال بهتر و بهتر شدن هستند. پیشرفتی در تکنولوژی سنسورها، دسترسی به سنسورهای بزرگ که با لنزهای درخشان ترکیب شده‌اند،که به سنسورها کمک می‌کنند که نور بیشتری را بگیرند و پیشرفت‌هایی که در زمینه عکاسی با هوش مصنوعی ایجاد شده است، این اجازه را می‌دهند که تصاویر بهتری نسبت به آن چه که قبلاً از سنسورهای کوچک به دست می‌آمد، حاصل شود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی