عکاسی در تعطیلات عید

عکاسی در تعطیلات عید

عکاسی در تعطیلات عید

پس از عکاسی ها و تجربه هایی که در عید گذرانده ایم نمایندگی نیکون در این مقاله تصمیم دارد تا این تجربیات و نکات عکاسی در تعطیلات عید را با شما به اشتراک بگذارد با ما همراه باشید.

از گل‌ها و شکوفه‌ها عکاسی کنید

در نخستین روزهای بهار با تحولات بزرگی در اطرافمان رو به رو هستیم مانند گل‌های بهاری و شکوفه‌ها و حتی هنگامی که مسافرت می‌روید دشت‌هایی پر از سر سبزی و شکوفایی پیش رو خواهید داشت، که زیبایی بهار را با خود به همراه دارند. عکاسی از این مناظر طبیعی حس خوبی را برای عکاس به همراه دارد.

خط افق

خط افق به معنای ساده تر به حد فاصل زمین و آسمان که باعث اهمیت پیدا کردن حسی در زمین یا آسمان می شود میگویند. اگر خط افق را در نیمه بالای کادر قرار دهیم سهم زمین در کادر بیشتر می‌شود و موجب می‌شود تا وزن و سنگینی در کادر وجود داشته باشد؛ همچنین نگاه بیننده شروع به بررسی اجزا کادر می‌کند و به سمت آسمان اوج می‌گیرد.

اگر خط افق در نیمه پایین باشد، سهم آسمان در کادر بیشتر می‌شود و بیننده با نگاهی سریع از زمین به سمت آسمان اوج می‌گیرد. در شرایطی سهم آسمان را بیشتر در نظر می‌گیریم که در آسمان عناصری مانند ابر، پرندگان و یا خورشید باشد.

عکاسی در تعطیلات عید

اغلب عکاسان حرفه‌ای خط افق را در وسط کادر قرار نمی‌دهند، زیرا این کار این است که وزن معنایی آسمان و زمین یکی نیست.شاید بتوان گفت ایجاد قرینگی محدود به موارد خاصی می‌شود. مثل انعکاس یک بنا در آب.
دقت کنید تراز کادر را حفظ کنید و کادر شما کج نباشد.

نکات مهم عکاسی در ابتدا کار
این مقاله را بخوانید

کادر بندی طلایی 

وسط قرار دادن سوژه اصلی باعث می شود بینده تمام توجهش در وسط کادر باقی بماند و به پس زمینه دقت نداشته باشد. پس بهتر است سوژه را از وسط کادر دور کنیم و روی یکی از نقاط مانند تصویر نمونه قرار دهید، تا بیننده همچنین از دیدن کادر اصلی به سوژه مورد نظر هم دقت و توجه نماید.

چیدمان 

تلاش کنید تا در فضاهایی که امکان دارد، عناصر اضافی را از کادر خارج کنید و تا آنجا که می‌توانید راحت به موضوع بپردازید؛ کادر را شلوغ و پر از عناصر متفاوت نکنید.همچنین سعی کنید برای زیبایی بهتر در پشت سوژه یک پرده یکدست با رنگی ساده بگسترانید تا دیوارها و نماهایی از اتاق در کادر دیده نشود.

عکاسی در تعطیلات عیدحرکت چشم

از هر فردی یا شئی که عکاسی می‌کنید، جلو و پشت دارد. پیشنهاد میکنم تا از زاویه دوربین تان جلوی سوژه به داخل کادر گرایش داشته باشد تا نگاه بیننده را به داخل هدایت کند. استفاده از خطوط قطری که باعث کشش چشم به داخل کادر میشود می تواند در این زمینه کمک مناسبی باشد، تا جهت حرکت چشم در داخل کادر به خوبی به حرکت در آید. این حرکت چشم برای جذب بیننده و زیبایی کادر بسیار لازم است.

پیشنهاد میکنم تا با دوربین نیکون d5600 عکاسی کنید حتما لازم نیست همه ی عناصر موجود در هفت سین را در کنار هم عکاسی کنید، در برخی مواقع می‌توانید تنها از یکی از نمادهای هفت سین عکس بگیرید و حس خوش آیند تری را بدست آورید. برای مثال عکس گرفتن از کودکی که سبزه را بدست گرفته و لبخند می‌زند.

دلیل فوکوس نکردن دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی