عکاسی در بهار با دوربین نیکون

عکاسی در بهار با دوربین نیکون

عکاسی در بهار با دوربین نیکون

فصل های بهار و پاییز از جمله مناسب ترین تایم هایی برای عکاسی و به ویژه انجام عکاسی در فضای باز و محیط های طبیعی به شمار می آیند . در این مطلب از نمایندگی نیکون نکاتی را در رابطه با عکاسی در بهار با دوربین نیکون بیان می کنیم .

عکاسی پرتره

در فصل بهار ؛ اگر چه روزها در حال بلند تر شدن هستند ولی در هر گونه ای هنوز هم خورشید با زاویه نسبتا ملایم می تابد و این کار موجب ایجاد حالت های ضد نور در سوژه های مورد عکاسی می شود . به جای آنکه سوژه را پشت به نور خورشید قرار دهید تلاش کنید تا خورشید در یک طرف بدن و مایل به پشت آن باشد . همچنین استفاده از نواحی سایه یک دست و استفاده از فلاش پر کننده برای از بین بردن سایه های مزاحم نیز توصیه می شود .

با دوربین نیکون p1000 این قابلیت را دارید تا عکس های جذابی در طبیعت ثبت کنید.

عکاسی در بهار با دوربین نیکون

برای عکاسی پرتره در فضای باز ؛ از دیافراگم نسبتا باز استفاده کنید . کم شدن عمق میدان همزمان با در فوکوس قرار گرفتن سوژه به شما کمک می کند تا با افزایش دادن سرعت شاتر از لرزش های احتمالی دست و دوربین جلوگیری کنید .

عکاسی از گل ها و شکوفه ها

در زمان عکاسی از گل ها و شکوفه ها به دنبال پیدا کردن الگوهای متناسب باشید. بهرگیری از زاویه دید از پایین ( Low Angel ) و زوم کردن برای بستن و پرکردن کادر پیشنهاد می شود .

برخی مواقع به قدری ناچیز قانون ها را رها کنید . گل ها و گیاهان در هنگامی که نور یا خورشید در پشت آنها قرار می گیرد ؛ جذابیت ویژه ای را به دست می آورند . در این شرایط استفاده از تکنیک های جبران نوردهی را مورد توجه قرار دهید .

ارزان ترین میکروفون ها برای استدیو خانگی
این مقاله را بخوانید

تنظیمات صحیح برای عکاسی از گل‌ها

در این فصل رنگ‌های پر شکوه گل‌ها، عکاسان را راهی باغ‌ها و روستاها می‌کنند. طیف و تنوع رنگی گل‌ها عکس‌های جذابی را به وجود می‌آورد. اما اگر می خواهید زیبایی طبیعی آنها را ثبت کنید، باید از تجهیزات و تنظیمات صحیحی استفاده نمایید.

اغلب عکاسی از گل‌ها در فاصله‌ی نزدیک به سوژه انجام می گیرد، پس عمق میدان در بهترین حد خودش قرار دارد.از این رو شما باید فوکوس را با دقت زیادی انجام دهید و از دیافراگمی استفاده کنید که بخش مورد نظرتان را در فوکوس نگه دارد و باقی قسمت‌های تصویر را محو کند.

عکاسی در بهار با دوربین نیکون

شما می‌توانید اینکار را در مدهای نوردهی مختلفی انجام دهید، ولی مد تقدم دیافراگم (AV) بهترین نتیجه را برایتان به همراه خواهد داشت. در صورت امکان از سه پایه استفاده کنید تا وضوح عکس را به حداکثر برسانید.

عکس‌های زیبا از مناظر روستایی

با در نظر گرفتن ساختمان‌های روستایی و ابادانی ها به عنوان سوژه و نقطه کانونی صحنه‌هایتان، می‌توانید به عکس‌هایتان ظاهر مختلفی دهید. به این شکل می‌توانید عکاسی منظره را به یک داستان تصویری تبدیل نمایید.

در مورد ترکیب بندی هایتان خوب فکر کنید. عکسی که تمام ساختمان را در کادرش جای داده باشد، ممکن است به خوبی جواب دهد. ولی همچنین در عکس آسیاب بادی مشاهده می نمایید، می توانید آن را بهبود بخشید.

شما می‌توانید دوربین را کمی با زاویه بگیرید و ظاهر متفاوت تری داشته باشید. با استفاده از لنزی با زاویه خیلی عریض (super wide-angle) و کلوزآپ در فاصله کانونی ۱۰ الی ۱۲ میلیمتری، می‌توانید خطوط مورب ساختمان را برجسته‌تر به تصویر بکشید.

براکتینگ در عکاسی چیست؟
این مقاله را بخوانید

عکاسی در بهار با دوربین نیکون

همچنین هیچ نیازی به وجود زمین در کادر وجود ندارد، پس زانو بزنید و دوربین را به سمت بالا بگیرید تا عکس زیباتری داشته باشید. دوریبن را در حالت‌های مختلف عمودی و افقی قرار دهید تا ببینید عکس در کدام حالت بهتر به نظر می‌رسد.

از انتهای تله فوتو لنزتان استفاده کنید تا پرسپکتیو را فشرده کرده (compress) و شکوفه های درختان متراکم‌تر به نظر برسند. از سه پایه استفاده کنید و دیافراگم را بسته و در حدود F/16 قرار دهید تا از حداکثر عمق میدان بهره مند شوید. به این صورت گل‌ها با وضوح بیشتری ثبت می‌شوند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی