عکاسی از دکوراسیون داخلی

عکاسی از دکوراسیون داخلی

عکاسی از دکوراسیون داخلی

عکاسی از دکوراسیون داخلی نیاز به تجربه و دانش مخصوص در ترکیب بندی، نورسنجی و ویرایش ویژه دارد. در این مقاله از نمایندگی نیکون ضمن آموزش نکات مهم نمونه عکس های دکوراسیون استودیو  را خواهید دید.

توجه به جزئیات

در عکاسی دکوراسیون مسئله ای که بسیار اهمیت دارد توجه به جزئیات است. سیم‌ها و کابل‌ها ی افتاد٬ دستگیره‌ی آویزان٬ فرش تا خورده٬ در کابینت باز٬ دمپایی دمر و … عکس را بد و خانه را شلخته نشان می‌دهد. وسایل و ابزار را بهتر است درون کابینت‌ها گذاشت. اگر هر چیزی را در جای خود قرار داد از بهم ریختگی در عکس جلوگیری می‌شود. بهتر است سیم‌ها و کابل ها پنهان شوند.

تلوزیون یکی از آن وسایل خانگی است که عکس را زشت می‌کنند بهتر است هنگام عکاسی از دکوراسیون داخلی از یک تصویر به روی تلویزیون استفاده شود. گل‌ها عکس را بسیار دلربا می‌کنند. برای جلوه بخشیده به عکس پس بهتر است از گل استفاده شود. روی میز از کتاب٬ گل و یا کاسه به کار برده شود.

عکاسی از دکوراسیون داخلی

درست است که وسایل داخل خانه را باید هماهنگ با هم انتخاب کرد اما نباید فراموش کرد که نمای داخلی خانه‌ها نشان دهنده‌ی طرز فکر و سبک زندگی صاحبان آن است. شلوغی قفسه‌ها به هیچ عنوان عکس را زیبا نمی‌کنند. تقارن عکس را گیرا و جذاب می‌کند. اما تقارن کامل عکس را از واقعیت دور می‌کند پس بهتر است در دو سوی خط فرضی ذهنی کمی تفاوت ایجاد کرد.

سه رکن اصلی عکاسی دکوراسیون داخلی

هر موضوعی پایه و اساس مربوط به خود را دارد؛ البته عکاسی دکوراسیون داخلی نیازمند نور طبیعی، سه پایه، دوربین با کیفیت، لرزشگیر تصویر، چیدمان وسایل و سلیقه در عکاسی است.

  • نور:

اگر چه به دنبال نور طبیعی در عکس های تبلیغاتی و ایده عکاسی تبلیغاتی خود هستید؛ مجبورید در روز عکس‌برداری انجام دهید. چون که در ساعات ۱۰ صبح الی ۱۵ ظهر بالاترین میزان نور ممکن، خانه یا محیط داخلی را روشن می‌سازد. اما ممکن است برای شما نیز این سوال ایجاد شود که برای محیط هایی که نورگیر نیستند، چه کاری باید برای عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی انجام دهیم؟ در چنین شرایطی، تنها راه حل ممکن استفاده از نورهای پرتابل، رینگ لایت، اسپیدلایت و… می‌باشد‌.

  • سه پایه:

پس از نور طبیعی سه پایه عامل اصلی است؛ چون که متقاضی قصد دارد همه ی تصاویر از یک نقطه گرفته شوند! استفاده از سه پایه، علاوه بر تسریع و آسان سازی روند عکاسی، تصاویری با شارپنس بالا را ارائه می‌دهد.

  • ادیت و ویرایش:

در مرحله دیگر عکاسی دکوراسیون به یک ادیتور حرفه‌ای نیاز دارید تا اشکالات تصویر شما را به صورت طبیعی ویرایش کند؛ مرحله ادیت مربوط به از بین بردن باگ‌های احتمالی تصویر و نورپردازی نهایی است؛ برای نورپردازی نرم افزاری در عکاسی، اغلب از نرم افزار لایت روم استفاده می‌شود، این برنامه به تصویر نهایی شما روح و جلا تازه‌ای می‌بخشد.

ثبت عکس های انتزاعی
این مقاله را بخوانید

برای عکاسی از فضاهای داخلی به لنزهای واید لازم دارید اما ویژگی این لنزها همراه با اعوجاج و خطای پرسپکتیو است. این خطاها در عکاسی معماری نوعی مشکل هستند.که موجب می شود خطوط صاف بصورت منحنی ثبت شود.

عکاسی از دکوراسیون داخلی

لنزهایی تخصصی هم تولید شده که در این لنزها مشکل اعوجاج عکسها اصلاح شده. این لنز ها به تیلت شیفت معروف هستند و قیمت بالایی دارند اما به لحاظ ساختار عدسی ها مشکل پرسپکتیو را اصلاح کرده اند. البته می توانید از لنزهای واید معمول هم استفاده کنید اما نباید از فواصل کانونی خیلی کوتاه استفاده کنید.

نور طبیعى در عکاسى فضاى داخلى

نور طبیعى مهم‌ ترین عامل تاثیرگذار عکاسى از فضاهاى داخلى معرفی می‌شود. پس تلاش کنید درساعاتی از روز که نور خورشید به اندازه کافى محیط را روشن می‌کند ( نور صبحگاهی تا قبل از ظهر یا هنگام غروب ) به‌سراغ عکاسى بروید.دوربین نیکون D850 خود را بردارید و همه‌ى چراغ‌های زرد محیط را خاموش کنید و پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید تا پرتوهاى طلایى آفتاب ، محیط شما را گرم و روشن کنند. خودتان با چند بار بازی با نور متوجه تفاوت کیفیت و درخشش رنگ‌ها خواهید شد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی