ثبت عکس های انتزاعی

ثبت عکس های انتزاعی

ثبت عکس های انتزاعی

عکاسی انتزاعی نوعی تصویرسازی است که هدف آن دیدن واقعیت نیست، بلکه اجزای تشکیل دهنده سوژه را به طور گسترده ای کاوش و بررسی می کند. برای این که در هر فرصتی به دنبال عکاسی انتزاعی باشید، باید توجه خود را از توصیف جهان به شیوه عینی دور کرده، و در عوض بر خط، شکل، فرم، فضا، رنگ، کنتراست، الگو و بافت متمرکز کنید. در این مطلب از نمایندگی نیکون ثبت عکس های انتزاعی ، ضمن تعریف این نوع عکاسی، نکاتی برای یافتن ایده، سوژه یا فرصت های عکاسی انتزاعی مطرح کرده و خواهیم گفت چگونه عکس های انتزاعی بگیرید.

عکاسی انتزاعی چیست؟

تعریف عکاسی انتزاعی بر اساس ویکی پدیا، عکاسی انتزاعی ابزاری برای نشان دادن یک تصویر است که ارتباط فوری با دنیای شیء ندارد و از طریق استفاده از تجهیزات عکاسی، پردازش، یا چیزهای دیگر ایجاد می شود.بنابراین در واقع، عکاسی انتزاعی نوعی تصویرسازی است که هدف آن ارائه واقعیت نیست، بلکه اجزای تشکیل دهنده سوژه را به طور بصری کاوش و بررسی می کند.

عناصر کلیدی یک عکس انتزاعی چیست؟

  1. سادگی
  2. ترکیب‌بندی
  3. زاویه دید
  4. نورپردازی
  5. هارمونی و هماهنگی
  6. راز و رمز

عکاسی انتزاعی برخلاف دیگر ژانرها به دنبال پیروی از قوانین سخت عکاسی نیست و فقط چند عنصر وجود دارد که با گنجاندن آنها در عکس انتراعی خود، می‌توانید عمق و جاذبه بیشتری به وجود آورید. این عناصر به عکس‌های انتزاعی معنی و مفهوم مشخصی می‌بخشد و بیننده راحت تر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

ثبت عکس های انتزاعیسادگی

در نخستین نگاه عکس‌های انتزاعی مبهم و پیچیده اند، اما وقتی مفهوم انتزاع درون عکس را دنبال کنید، المان‌های مزاحمی را خواهید دید که حواس بیننده را پرت می‌‎کنند. این المان‌ها نه تنها احساسات را تحریک نمی‌کنند بلکه باعث سردرگمی بیننده خواهند شد. با حذف هرکدام از این عناصر مزاحم، عکس سبک تر شده و راحت تر تفسیر می‌شود.

گین صدا (gain) چیست؟
این مقاله را بخوانید

ترکیب‌بندی

عکاسی انتزاعی از قوانین معمول عکاسی تبعیت نمی‌کند، با این حال دارای ساختار مشخصی است. حفظ الگوها و بافت‌ها و دقت به تعادل رنگ‌ها می‌تواند بیننده را مجذوب تصویر کند. همچنین روی وزن بصری عکس نیز تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

زاویه دید

مثل ترکیب بندی ، زاویه دید نیز مشص می‌کند که سوژه چگونه دیده شود. زاویه مناسب زاویه‌ای است که بتواند سوژه شما را کامل پوشش دهد و عوامل پرت کننده حواس را از کادر حذف کند. جدا از بحث عکاسی، بعضی از زاویه‌های غیرمعمول و متفاوت دارای انتزاع‌های خاص و زیبایی هستند. با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید این زوایا را پیدا کرده و عکس‌های خیره کننده ای بگیرید. سعی کنید همه جهات را بررسی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ثبت عکس های انتزاعینورپردازی

نورپردازی یکی از اصلی ترین عناصر هر سبکی از عکاسی است که بسته به اینکه چگونه استفاده شود می‌تواند بر قسمت‌هایی از سوژه برتری ببخشد. جهت و حجم نور نیز بسیار مهم است.

معمولا عکس‌های انتزاعی دارای نورپردازی خلاقانه‌ای در پس زمینه هستند. اگر عکاسی انتزاعی را در فضای بسته انجام می‌دهید، دست شما برای نورپردازی‌های متفاوت بازتر است. هرچند استفاده از نور بیشتر به خلاقیت و دید متفاوت شما بستگی دارد.

هارمونی و هماهنگی

عواملی که موجود در یک تصویر انتزاعی محدود است، اما رعایت هارمونی در آن می‌تواند به تمرکز بیشتر بیننده روی سوژه اصلی کمک کند. برای مثال رنگ‌های تند و قوی با رنگ‌های نرم متعادل می‌شوند.

رعایت هارمونی در تصویر شما باعث می‌شود چشم بیننده تنها سوژه اصلی را دنبال کند.

انواع شکل دهنده‌ های نور
این مقاله را بخوانید

راز و رمز

هنر انتزاعی حس عاطفه و تخیل شما را تحریک می‌کند تا به دنبال کشف چیز‌های متفاوت در یک اثر هنری باشید. این باعث می‌شود حتی از پیچیده ترین آثار هنری هم قدردانی کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی