حالت تکرار در عکاسی

حالت تکرار در عکاسی

حالت تکرار در عکاسی

الگوها یا حالت تکرار در عکاسی یکی از عوامل های تکنیکی در ترکیب بندی و کادر بندی در عکاسی به شمار می آیند به طور کلی تکرار پی در پی یک شکل یا الگو به وجود آورنده حس ریتم در عکس می باشد در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.برای امتحان کردن این نوع از عکاسی میتوانید از دوربین نیکون P950 استفاده کنید.

تکرار شدن یک شکل خاص در درون قاب تصویر موجب می شود تا چشم مخاطب به صورت نامرتب و بدون پیروی از یک جهت خاص ؛ همه ی نقاطی را که آن شکل یا الگو تکرار شده است را مورد مشاهده قرار دهد چرخیدن چشم مخاطب به صورت نامرتب نوعی الگوی ریتم دار را در مسیر نگاه مخاطب به وجود می آورد که در عکاسی به این نوع از حرکت چشم مخاطب بر روی سوژه های تکرار شونده ؛ رقص دید گفته می شود .

شکستن الگوی تکرار

برای تاکید بر سوژه اصلی و همراه کردن دیگر تکنیک های ترکیب بندی در یک عکس  ؛ قانون شکستن الگوی تکرار شونده مورد استفاده قرار می گیرد . قرار دادن سوژه در میان جایی از الگوی تکرار شونده موجب تاکید بر اهمیت سوژه خواهد شد و در این میان برجسته نمودن سوژه درمیان حالت های شکل های تکراری موجود در کادر بندی تصویر ؛ موجب جداسازی سوژه از پس زمینه و ایزوله کردن آن از سوژه های متفاوت و متناقض دیگر خواهد شد و به طور معمول قانون یک سوم یکی از اصلی ترین قوانینی است که تعیین کننده محل قرار گیری سوژه برای شکستن الگوی تکرار می باشد .

لنز‌ها برای عکاسی ورزشی
این مقاله را بخوانید

حالت تکرار در عکاسیالگوهای تکرار شونده یکی از فراوانترین المان های ترکیب بندی به شمار می آیند و در هر جا از محیط های بیرون به طور معمول می توان نمونه هایی از الگوهای تکرار شونده را مشاهده نمود . نمونه هایی از این الگو ها عبارتند از :

  1. خطوط چراغ های خیابان
  2. الگو دیوار های آجری
  3. اتومبیل های پارک شده در یک پارکینگ
  4. مردم قرار گرفته در یک جمعیت

تاکید بر تکرار

یکی از مشکلات مهم در زمان استفاده از الگوی تکرار نحوه تاکید بر حالت تکرار با استفاده از ایزوله نمودن ان در محیط است. وقتی روی یک مدل بزرگنمایی میکنید و کادر عکس را پر میکنید اولین قدم را برای قویتر کردن ترکیب خود برداشته اید. و در واقع, بسته شدن جعبه, با کلیک بر روی حالت الگوی تکرار شونده و یا پرکردن کادر که دیگر بخش های محیط ترکیب عکس بیرون شوند; تاکید بر الگوهای تکراری در محیط قرار داده شده است.

حالت تکرار در عکاسیشکستن الگوهای تکراری

زمانی که این الگوها را پیدا کردید، تلاش برای نبود گرین و معرفی یک عنصر جدید در قاب می تواند سرگرم کننده باشد. به یک بالون هوای گرم در میان ابرها یا قورباغه ای فکر کنید که سر خود را از برکه ای پر از گیاه بیرون می آورد. این تکنیک ترکیب بندی تمرکز ویژه ای به سوژه می بخشد.

این شیوه در زمان عکاسی از پرتره یا از عکاسی از مدل مد و فشن بسیار عالی است. اگر مکان خود را با دقت انتخاب کنید، می توانید مدل خود را در یک محیط کاملاً جدید قرار دهید. این زیبایی‌شناسی می‌تواند تصور دنیای جدیدی را ایجاد کند – که در ان فقط مدل شما وجود دارد.

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR
این مقاله را بخوانید

خودتان آن را بسازید.

جستجوی الگوها و تکرار اشکال در عکاسی نیازی به توقف در این بخش و بررسی طولانی مدت ندارد ! در واقع، ما می‌توانیم خودمان آن را ایجاد کنیم. تصویر زیر با استفاده از سرعت شاتر بسیار آهسته در حالی که چندین بار تابش نور فلاش را نیز می‌توان دید، و با حرکت سوژه‌ها ایجاد شده است.

ریتم

برخی مواقع یک فرآیند یا عمل تکراری می تواند اثرات جالبی ایجاد کند. همه الگوی حلقه‌هایی را که بارندگی روی یک گودال ایجاد می‌کند، می‌دانند. مطمئنم اکثر مردم اتومبیل هایی را دیده اند که با سرعت در یک بزرگراه حرکت می کنند. برای ثبت این تکرار، می توان آن عمل را انجام داد و چیز جدیدی از آن ساخت.

با مطالعه این عناصر می توانید الگوها و ریتم های تکراری را کشف کنید. از عکاسی برای ثابت کردن یا طولانی‌تر کردن زمان استفاده کنید. یخ زدن قطرات آب می تواند الگوهای هندسی و تاب دار را نشان دهد. نوردهی طولانی هواپیماهایی که در فرودگاه بلند می شوند، مسیرهای نورانی را ایجاد می کنند که در آسمان ناپدید می شوند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی