عناصر طبیعی برای کادربندی

عناصر طبیعی برای کادربندی

عناصر طبیعی برای کادربندی

عناصر طبیعی برای کادربندی (قاب های) زیادی به ما عرضه می دهد. تپه ها، درختان، شاخه ها، برگ ها، سنگ ها، صخره ها، رودخانه ها، سواحل، و حتی خط افق می توانند به عنوان کادرهایی در داخل یک عکس عمل کنند. آیا شما در یک اتاق شلوغ هستید؟ می توانید از مردم برای کادربندی اشیاء یا افراد دیگر استفاده کنید. تقریبا از هر چیزی در طبیعت می توان به عنوان یک کادر در داخل عکس استفاده کرد.نمایندگی نیکون اطلاعات بیشتری درباره این عناصر به شما می دهد.

به غیر از چیزهای فیزیکی، نور و سایه نیز می توانند به عنوان کادر عمل کنند. کنتراست و بافت می توانند به عنوان کادر عمل کنند. یک تصویر که در آن سوژه با عمق میدان کم ثبت می شود می تواند نوعی کادربندی باشد. این عمق میدان کم ممکن است کادر را از فوکوس خارج و مات کند، اما هنوز هم به عنوان یک کادر برای تصویر عمل می کند.

از این تکنیک کادربندی باید با ملاحظه و عدم زیاده روی در ان استفاده کرد، همچنین با دقت، تا عکس ها طبیعی به نظر برسند. در نتیجه افراد کمی خوب از آن استفاده می کنند، اما اگر بتوانید به آن مسلط شوید، می توانید عکس های فوق العاده ای بگیرید.

درباره-عکاسی

چرا باید از کادربندی طبیعی استفاده کنید:

  • این تکنیک به راحتی چشم بیننده را به سمت عکس جلب کرده و بر سوژه تاکید می کند.
  • سوژه شما را از آنچه اطراف آن است جدا می کند.
  • یک حس نظم و ساختار به عکس می بخشد – و چشم ها نظم را دوست دارند.
عکاسی در تعطیلات عید
این مقاله را بخوانید

ایجاد کادر خودتان

برای بهرگیری از این تکنیک، لازم نیست که یک کادر در هر چهار طرف عکس خود داشته باشید. در واقع من به شما پیشنهاد می کنم که این کار را نکنید. به طور خلاصه من فکر می کنم که برای چشم خیلی طبیعی تر و چشم نوازتر به نظر می رسد که قاب تنها دو یا سه طرف از تصویر را در بر بگیرد. اما مثل هر توصیه دیگری – از نظر و عقیده شخصی خودتان استفاده کنید. عکس بالا احتمالا یکی از قدیمی ترین تعبیرهای من از کادربندی طبیعی است. همانطور که می بینید من از شاخ و برگ های بالا برای کادربندی طبیعی استفاده کردم و هر ۴ طرف کادر را در بر ندارند.

عناصر طبیعی برای کادربندی

کنترل دید بیننده نسبت به تصویر

کادربندی طبیعی روش بسیار موثری است برای این که به خاطر داشته باشید که دید بیننده نسبت به تصویر در کنترل شماست. مهم نیست عکس چقدر بزرگ باشد، چشم بیننده در لحظه اول تمام تصویر کامل را نخواهد دید. چشم بیننده به یک بخش کشیده شده و سپس بسته به این که مولفه ها در کجا قرار دارند، در اطراف تصویر حرکت خواهد کرد. کار شما به عنوان یک عکاس هدایت کردن چشم هاست.

نقطه نظر در عکاسی

پیش از عکاسی از سوژه خود ، وقت بگذارید و فکر کنید که از کجا آن را عکاسی می کنید.دیدگاه ما تأثیر گسترده ای بر ترکیب عکس ما دارد و بنابراین می تواند پیامی را که عکس منتقل می کند بسیار تحت تأثیر قرار دهد.به جای اینکه فقط از سطح چشم عکاسی کنید ، از بالا ، پایین سطح زمین ، از پهلو ، از عقب ، از فاصله دور ، از خیلی نزدیک و غیره عکس بگیرید.

بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان
این مقاله را بخوانید

عمق در عکاسی

از آنجا که عکاسی یک سبک دو بعدی است ، ما باید ترکیب خود را با دقت انتخاب کنیم تا حس عمقی را که در صحنه واقعی وجود دارد، ایجاد کنیم. با قرار دادن اشیا در پیش زمینه ، زمین میانه و پس زمینه می توانید در عکس عمق را منتقل کرد.
یکی دیگر از تکنیک های مفید ترکیب ، همپوشانی است ، جایی که شما عمداً یک شی را با دیگری پنهان می کنید. چشم انسان به طور معمولی این لایه ها را تشخیص می دهد و ذهنی آنها را جدا می کند و تصویری با عمق بیشتر ایجاد می کند.با قرار دادن سوژه های جالب در فاصله های متنوع از دوربین ، بر عمق صحنه خود تأکید کنید.

برای این سبک از عکاسی به شما دوربین نیکون D7500 و D7200 را پیشنهاد میکنم. با کمک این دوربین ها تصاویر جالبی را میتوانید ثبت کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی