راهنمای عکاسی در شب

راهنمای عکاسی در شب

راهنمای عکاسی در شب

در این مقاله از نیکون ما به شما راهنمای عکاسی در شب را آموزش می دهیم به طوری که شما می توانید تصاویر فوق العاده ای در شب بگیرید. ما فقط تنظیمات مناسب برای عکاسی شب را در این مقاله نداریم ما به شما همچنین خواهیم گفت که راهنمایی برای کنترل رنگ, برنامه ریزی عکاسی و… را در شب چگونه انجام دهید

بیرون رفتن در شب و عکاسی در تاریکی هوا یکی از هیجان انگیز ترین راه برای پیشرفت در شاخه های مختلف عکاسی است. با عکاسی در شب ، شما می توانید جهان دیگری را نشان می دهد و یک عکس رضایت بخش تر تا زمانی که شما در طلوع آفتاب یا غروب آفتاب عکاسی کنید و یک نتیجه قابل پیش بینی است.

خبر خوب در مورد این شاخه از عکاسی است که شما در این نوع وسایل گران قیمت نیاز ندارد. دوربین های dsrl حرفه ای مناسب برای گرفتن این عکس ها ، حتی ارزان ترین و اساسی ترین آنهایی هستند. شما حتی نمی نیاز به لنزهای گران قیمت ، تمام لنزهای DSLR و دوربین های بزرگ برای گرفتن عکس های روشن و رویایی هستند.

عکاسی در شب، عکاسی از پشت دوربین عکاسی با دیدن صفحه ای تاریک و حدس زدن کادر نیست. برای شروع از ماه کامل استفاده کنید تا فضای نسبتاً روشنی داشته باشید و بتوانید کادر بندی کنید.

راهنمای عکاسی در شب

تنظیماتی که در عکاسی شب باید آنها را رعایت کنید

در ادامه با نیکون به تنظیماتی اشاره می کنیم، که در عکاسی شب به شما کمک خواهند کرد.

  • عریض عکاسی کنید

باز کردن تا آنجا که ممکن است. اگر لنزهای اصلی را با دیافراگم باز (مانند ۲۴mm یا ۳۶mm با f/1.4) نداشته باشید ، می توانید نتیجه خوبی با f/4 دریافت کنید. گرفتن عکس با لنز خود را در طول روز امتحان کنید تا ببینید که با دیافراگم باز چقدر عکستان واضح خواهد بود.

  • مقدار ISO بیشتر کنید

افزایش حساسیت دوربین به نور با افزایش مقدار ISO بیشتر کنید. اگر با نور ماه باشد، لازم نیست  از ۱۶۰۰بالاتر بروید. اما اگر در شرایطی کاملاً تاریک عکاسی می کنید می توانید تا ISO 3200 هم انتخاب کنید، تا ستاره هایی نورانی با کمی روشنایی در آسمان داشته باشید.

  • سرعت شاتر بالا تر از ۳۰ ثانیه نباشد

مطمئن شوید که سرعت شاتر بالاتر از ۳۰ ثانیه نیست اگر سرعت شاتر بالاتر از ۳۰ ثانیه ممکن است کمی با توجه به حرکت ستاره ها در عکس ثبت خواهد شد و شفافیت پایین است. هنگام فشار دادن دکمه شاتر با استفاده از تایمر خودکار (تایمر اتوماتیک) یا شاتر سیمی/بی سیم ، از کوچکترین لرزش دوربین جلوگیری کنید.

  • رنگها را کنترل کنید

اگر تعادل رنگ سفید (White Balance) دوربین را در حالت خودکار قرار دهید، عکسهای شب شما به رنگ آبی خواهند زد.

وینیت چیست؟
این مقاله را بخوانید

دلیل آن این است که بر خلاف چشم شما که شب را سیاه و تا حدی تک رنگ می بیند، دوربین آسمان را همچنان آبی می بیند.

با عکاسی در فرمت Raw می توانید در مرحله ویرایش عکس این مشکل را برطرف کنید. همچنین می توانید برای بهبود رنگها در عکس مقدار تعادل رنگ سفید را به صورت دستی کمی گرم تر کنید (مقداری نزدیک به ۵۰۰۰K می تواند مناسب باشد) که در این صورت عکستان رنگهای طبیعی تری خواهد داشت.

در عین حال ، مراقب باشید که میزان تعادل رنگ سفید را افزایش ندهید. اگر این کار را بکنید ، زمین به شکل غیر طبیعی به زرد و قهوه ای تغییر خواهد کرد ، که بدتر از آبی است که صحبت شده است.

قبل از عکس گرفتن فوکوس کنید

دوربین خود را از حالت فوکوس خودکار بردارید و روی بی نهایت فوکوس کنید. کوچکترین لغزشی در این زمنیه می تواند فوکوس عکستان را با مشکل مواجه کند. بعد از گرفتن اولین عکس از طریق LCD دوربین فوکوس عکستان را بررسی کنید.

 دوربین خود را از حالت فوکوس خودکار برداشته و تمرکز را بر بی نهایت بگذارید. کوچکترین لغزش در این منطقه می تواند فوکوس عکستان را بهم بریزد. پس از گرفتن عکس برای اولین بار از طریق صفحه نمایش ال سی دی, فوکوس دوربین را درعکس برسی کنید.

اطمینان از استحکام پایه دوربین

از سوار شدن محکم سه پایه دوربین در مکانی ثابت اطمینان حاصل کنید، ترجیحاً سه پایه را بر روی زمین سنگی قرار دهید. این امر باعث می شود کوچکترین لرزش و تکانی به دوربین وارد نشود. اگر سه پایه محکمی ندارید کیف دوربینتان را از قسمت وسط سه پایه آویزان کنید تا به سنگین شدن آن کمک کند.

روش استفاده از Live View
این مقاله را بخوانید

راهنمای عکاسی در شب

از کاهش نویز دوربین استفاده نکنید

کاهش دهنده نویز دوربین نورهای سفیدی ایجاد می کند، که موجب می شود سرعت شاتر شما دو برابر شود تا باز هم مقداری از نویز را کم کنید و نه همه آن را. این می تواند تأثیر مخربی روی زیبایی عکستان بگذارد. برای از بین بردن نویز ها از نرم افزارهای قدرتمند کامپیوتر مانند فوتوشاپ استفاده کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی