روش استفاده از Live View

روش استفاده از Live View

روش استفاده از Live View

هنگامی که شما در حال عکاسی با دوربین DSLR خود هستید احتمال دارد از روش‌هایی استفاده کنید که بیشترمردم آن را به کار می‌برند. دوربینتان را جلوی چشمانتان نگه دارید و از سمت منظره‌یاب دوربین بدون اینکه به سوژه نزدیک شوید از آن عکس بگیرید.در این مقاله از نمایندگی برای شما روش استفاده از Live View را برسی می کنیم.با ما همراه باشید.

زوم در Live View

Live View یک روش جادویی در چنین مواردی است که نه فقط می‌توانید از آن برای کادربندی عکس‌ تان استفاده کنید، بلکه می‌توانید یک زوم بسته در یک ناحیه خاص انجام داده و از فوکوس کامل روی سوژه مطمئن شوید. در واقع می‌توانید اینطور تصور کنید که یک ذره‌بین بزرگ روی منظره‌یاب دوربین نگه می‌دارید و بخش‌های مختلف تصویر را با دقت بررسی می‌کنید.

در نتیجه می‌توانید ببینید که آیا فوکوس در نقطه مورد نظر کاملا دقیق است یا خیر. البته برای این کار باید دوربین را روی یک سه‌پایه محکم گذاشته باشید تا لرزش تصویر دقت شما را از بین نبرد. البته می‌توانید دوربین را روی یک سطح محکم مثل طاقچه، سنگ و یا صخره هم قرار دهید.

روش استفاده از Live View

هر گروه از دوربین‌ها عملکرد زوم در حالت Live View متفاوتی دارند، اما بیشتر دوربین‌های DSLR دارای یک گزینه در منوی خود هستند که با فشار دکمه زوم در دوربین می‌توان در حالت Live View زوم کرد. همچنین می‌توان یک مقدار عددی درصدی برای بزرگنمایی تعریف کرد که عکس‌ها را به همان اندازه بزرگ کند.

این روش یکی از بهترین راه های ممکن برای بررسی فوکوس زمانی است که دوربین و سوژه ثابت هستند. به این ترتیب شما می توانید اطمینان حاصل کنید که تصویر تا حد امکان واضح و روشن است. به ویژه هنگامی که با استفاده از فوکوس دستی, این روش کار می کند فوق‌العاده قوی عمل میکند.

عکاسی ماجراجویی
این مقاله را بخوانید

پیش‌نمایش افکت‌های دوربین‌تان را ببینید

یک ترفند جالب در اغلب دوربین‌های DSLR اضافه شده است که دارای جلوه‌های متفاوتی مانند انتخاب رنگ اختصاصی، مینیاتوری کردن تصویر، سیاه و سفید کردن و … است. فکر کنید به صورت زنده در حال استفاده از فیلتر‌های اینستاگرام روی تصویرتان هستید.

با استفاده از Live View می‌توان مد‌های مختلفی را روی تصاویر فعال کنید و یک فیلتر جالب برای خلق عکس با انواع مختلفی از افکت‌ها را تجربه کنید. با این بازی سرگرم‌کننده می‌توانید افکت‌های مختلف دوربین‌تان را قبل از گرفتن عکس روی تصویر ببینید و لذت ببرید.

روش استفاده از Live View

اگرچه این موضوع برای برخی از عکاسان چندان خوشایند نیست، زیرا ترجیح می‌دهند که با استفاده از فتوشاپ، جلوه‌های مختلفی را روی صحنه‌های خود به وجود بیاورند و کنترل و تغییرات متفاوتی را روی عکس خود داشته باشند. اما اگر شما در حال ساخت یک تصویر با افکت‌های دوربین هستید و از آن لذت می‌برید، چرا همین کار را انجام ندهید؟

برخی از مد‌های جلوه‌های تصویر واقعا زیبا و کاربردی هستند و ضمنا نمی‌توان آنها را با فرمت RAW عکاسی کرد. اما استفاده از Live View این امکان را فراهم می‌کند که انواع مختلفی از افکت‌های عکاسی را به صورت زنده ببینید و بدون نیاز به گرفتن عکس، تاثیر آنها را روی LiveView دوربین خودتان مشاهده کنید.

ضعف های لایو ویو

البته LiveView معایب زیادی ندارد و برخی از معایب با برخی دوربین ها کمتر به چشم می خورد، اما نباید فراموش کرد که این امکان عملی خالی از اشکال نیست.
  • نویز

سر و صدا یکی از مواردی است که توجه را از سوژه اصلی شما منحرف می کند. این امر هنگام عکاسی در نور کم، به خصوص در دوربین های ارزان قیمت، واضح است. در این مورد، بیننده ممکن است انتخاب بهتری باشد.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی