لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی

لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی

لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی

یکی از سوالات رایج برای بسیاری از عکاسان که در عروسی با دوربین های نیکون کار می کنند این است که ترکیبی از بهترین ترکیب دوربین و لنز برای عکاسی عروسی چیست؟ در مورد انتخاب دوربین معمولا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود ندارد.امروز نمایندگی نیکون چند مورد از لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی را در این مقاله برسی می کند.

  • Nikon Z 70-200mm f/2.8 VR S

لنز بدون آینه نیکون Z بهترین انتخاب (و البته تنها انتخاب)  برای کاربران سری Z نیکون در این دسته‌بندی است. این لنز نسبتا بزرگ و سنگین است ولی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این لنز کاملا ضدآب است و یک لایه پوشش فلورین دارد که مطمئنا برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

ارگونومی این لنز فوق‌العاده است. در عدد حلقه‌ی زوم و فوکوس نرم و دقیق روی بدنه‌ی این لنز قرار گرفته است و سه عدد کلید مربوط به عملکرد لنز هم روی آن قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. همچنین یک حلقه‌ی قابل شخصی‌سازی نیز روی بدنه‌ی این لنز قرار دارد که می‌توانید از آن برای کنترل پارامترهایی مثل ایزو و دیافراگم استفاده کنید.

یک صفحه نمایش OLED نیز پارامترهای مختلف لنز مثل فاصله فوکوس، فاصله کانونی، عمق میدان، دیافراگم و ایزو را به شما نمایش می‌دهد. عملکرد اتوفوکوس در زمان عکاسی خیلی سریع و در زمان فیلمبرداری خیلی نرم و بی صدا است.

  • لنزهای ۲۴-۷۰mm

لنز ۲۴-۷۰mm f/2.8 بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند در طول مراسم عروسی آماده باشند و هیچ صحنه‌ای را از دست ندهند. با این وجود فاصله کانونی آن برای ثبت عکس‌های پرتره‌ی بداهه از عروس و داماد مناسب است. خیلی از لنزهای ۲۴-۷۰mm موجود در بازار می‌توانند روی جزئیات خیلی ریز هم فوکوس کنند. داشتن دیافراگم ثابت و استفاده از عدسی‌های پیشرفته نیز به شما این امکان را می‌دهد که با دیافراگم کاملا باز عکاسی کنید و در عین حال که سوژه‌های واضحی دارید، یک پس زمینه‌ی تار شده‌ی زیبا داشته باشید.

  • لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسیلنز Nikon 50mm f/1.4G AF-S

لنز ۵۰ پرایم نیکون دارای یک زاویه دید بسیار خوب زمانی که بر روی یک بدنه فول‌فریم قرار می گیرد. شما همچنین می توانید عکس های پرتره خوب را بدون اعوجاج ضبط کنید و با کمی بیشتر از سوژه برای گرفتن عکس های کامل یا دو نفره مناسب است.

عکاسی مونوکروم با نور کم
این مقاله را بخوانید

البته می‌توانید آن‌ها را روی دوربین‌های سری DX یا همان دوربین‌های غیر فول‌فریم نیکون هم ببندید، اما در این صورت کمی زاویه دید آن محدود‌تر شده و در محیط‌های بسته مانند اتاق عقد یا راهروی تالار، احتمالاً کادربندی با آن سخت‌تر خواهد شد.

  • لنز Nikon 105mm f/1.4E ED

جالب است که خود نیکون، این لنز را، لنز اختصاصی پرتره نامیده است. لنز Nikon 105mm f/1.4E ED دارای بازترین دیافراگم در میان تمامی لنز‌های تله بلند نیکون است و طبیعتاً این دیافراگم باز، زیباترین بوکه را در بین تمامی لنز‌های پرایم بلند این شرکت ایجاد می‌کند.

  • لنز Nikon 70-200mm f/2.8G VR II

هیچ وقت نمی‌توان یک عکاس پرتره یا عروسی را بدون یک لنز سری ۷۰-۲۰۰ تصور کرد. لنز‌های ۷۰-۲۰۰ میلی‌متر همیشه جزو پرطرفدارترین لنز‌ها برای عکاسی عروسی هستند و لنز Nikon 70-200mm f/2.8G VR II، بهترین و شارپ‌ترین لنز نیکون در این رده است که با دیافراگم باز f/2.8 خودش می‌تواند گاهی اوقات، بوکه‌ای هم طراز لنز‌های پرایم را ایجاد کند.

لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسیوجود فاصله کانونی متغیر ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر روی یک دوربین فول‌فریم نیکون، به شما اجازه می‌دهد از فاصله حدود ۵ متری از سوژه، عکس‌های قدی تا پرتره صورت را بدون جابجا شدن، به راحتی ثبت کنید. به همین دلیل این لنز یکی از بهترین فاصله‌های کانونی را برای عکاسی از مراسم عروسی به شما می‌دهد.

  • لنز Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED

شاید تعجب کنید که یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره را در این لیست پیدا کنید. فریب دیافراگم لنز f/2.8 را نخورید. اگرچه این لنز لنز خوبی برای عکاسی در نور کم است، اما با داشتن دیافراگم فاصله کانونی بسیار کوتاه، هرگز نباید از آن برای ایجاد بوکه در عکاسی پرتره استفاده کرد.
طبیعتاً لنز سوپر واید Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED را با آن زاویه دید باز و اعوجاجی که در کناره‌های کادر دارد، برای عکاسی کلوزاپ و پرتره استفاده نمی‌کنند. اما نباید فراموش کنیم که امروزه عکاسی عروسی، شامل عکس‌های عروس و داماد در عمارت‌های مجلل و بزرگ و همچنین عکس‌های اسپرت در مناظر و چشم‌انداز‌های زیبا نیز می‌شود که برای ثبت آن‌ها، به لنزی با زاویه دید باز نیاز دارید.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی