بهترین فلاش های اسپیدلایت برای دوربین‌ های نیکون

بهترین فلاش های اسپیدلایت برای دوربین‌ های نیکون

فلاش های اسپیدلایت یکی از مهمترین و بهترین تجهیزات برای عکاسان پرتره محسوب می‌شوند. البته کاربرد این فلاش‌ها محدود به عکاسی پرتره نمی‌شود و در عکاسی ماکرو، still life ( طبیعت بی‌جان ) و بسته به نوع فلاش، در عکاسی با سرعت بالا برای ثابت کردن حرکت سوژه هم کاربرد‌ دارند.در ادامه به معرفی بهترین فلاش های اسپیدلایت برای دوربین‌ های نیکون می‌پردازیم.

اما اسپیدلایت‌ها نیز همانند دوربین‌ها و لنزهای دوربین مشخصاتی دارند که شاید هیچ وقت به کاربرد آنها توجه نکرده باشید. اطلاعاتی که قطعا می‌تواند در انتخاب و خرید شما موثر باشند. اگرچه فلاش‌های بزرگ و استودیویی خوبی در بازار موجود است، ولی عکاس‌ها نمی‌توانند برای همه کارهای خودشان از این مدل فلاش استفاده کنند. بعضی از آنها به فلاش‌های کوچک، سبک و ساده نیاز دارند. در بخش قبلی بهترین فلاش‌های اکسترنال کانن را معرفی کردیم. نیکون هم فلاش‌های اسپیدلایت ویژه به خودش را دارد که مدل‌های ساده تا حرفه‌ای را در بر می‌گیرند.

اول بریم سراغ تعدادی از  مدل‌های اختصاصی این شرکت را ببینیم و سپس بهترین فلاش‌های اسپیدلایت ساخت دیگر شرکت‌ها از جمله هانل، متز، نیسین و فوتیکس را بررسی می‌کنیم

اسپیدلایت نیکون SB-300؛ فلاش مناسب با ابعادی بسیار کوچک

مشخصات این اسپیدلایت نیکون شامل (عدد راهنما (ایزو ۱۰۰): ۱۸ متر/ چرخش سر: صفر تا ۱۲۰ درجه/ گردش (چپ-راست): ندارد/ محدوده زوم: ۲۷ میلیمتر (ثابت) / حالت مستر-اسلیو وایرلس: ندارد/ دیگر حالت‌های فلاش: RC/ باتری: ۲ عدد نیم‌قلمی/ ابعاد: ۶۲×۶۵×۵۷ میلیمتر/ وزن بدون باتری: ۹۷ گرم) می باشد.

مناسب برای سفر

اگر سبک ‌بار سفر می‌کنید، به احتمال زیاد SB-300 را هم دوست خواهید داشت. سایز این محصول تقریباً نصف فلاش‌های دیگر است و یک ‌سوم آنها وزن دارد، به همین خاطر است که باتری نیم ‌قلمی می‌خورد. البته این نیکون کوچک از نظر توان خروجی هم ضعیف است و به رقمی بهتر از ۱۸ Gn نمی‌رسد.

عکاسی از ستارگان
این مقاله را بخوانید

چرخش ۱۲۰ درجه‌ای در حالت چرخش سر باعث می‌شود تا سر فلاش به عقب خم شود، ولی متأسفانه امکان چرخش به طرفین یا زوم وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توانید در حالت پرتره از چرخش سر سقفی استفاده کنید. حالت وایرلس هم در این فلاش تعبیه نشده و برای استفاده از آن به شکل مجزا، باید ارتباط کابلی برقرار نموده یا از تجهیزات وایرلس ثانویه استفاده کنید. همانند بیشتر فلاش‌های کامپکت، اینجا هم نمایشگر LCD یا دکمه‌های کنترلی وجود ندارد و همه تنظیمات از طریق منوی دوربین صورت می‌گیرد.

نکات قون و ضعف اسپیدلایت نیکون SB-300

+ بسیار سبک و کوچک

+ استفاده ساده

– فقدان نمایشگر و دکمه‌های کنترلی

– فقدان زوم و چرخش به طرفین

اسپیدلایت نیکون SB-500؛ فلاشی که به همراه همیشگی شما تبدیل می‌شود

مشخصات این اسپیدلایت نیکون شامل (عدد راهنما (ایزو ۱۰۰): ۲۴ متر/ چرخش سر: صفر تا ۹۰ درجه/ گردش (چپ-راست): ۱۸۰-۱۸۰ درجه/ محدوده زوم: ۲۴ میلیمتر (ثابت) / حالت مستر-اسلیو وایرلس: مستر-اسلیو اپتیکال/ دیگر حالت‌های فلاش: HSS، RC/ باتری: ۲ عدد قلمی/ ابعاد: ۷۱×۱۱۵×۶۷ میلیمتر/ وزن بدون باتری: ۲۲۶ گرم) می باشد.

بهترین فلاش های اسپیدلایت برای دوربین‌ های نیکون

ابعاد اسپیدلایت نیکون

این مدل کمی بزرگ‌تر از SB-300 است ولی باز هم نسبت به محصولات معمول بازار، بسیار سبک و کوچک محسوب می‌شود، همچنین به جای چهار باتری، از دو باتری قلمی بهره می‌برد.

از جمله معایب بدنه کوچک این فلاش می‌توان به فقدان صفحه LCD اشاره کرد که با LEDهای ساده برای نمایش وضعیت جایگزین شده است. قابلیت بزرگنمایی هم وجود ندارد و از صفحه پخش‌کننده نور یا رفلکتور هم خبری نیست. با این حال یک LED ثانویه با نور ثابت درون این محصول تعبیه شده که برای فیلمبرداری یا ثبت عکس هایی کلوزآپ به کار می‌آید.

عکاسی مد یا فشن چیست؟
این مقاله را بخوانید

ارتباط وایرلس در حالت اسلیو قابلیت خوبی است که البته فقط با دوربین‌های عکاسی سطح میانی یا رده ‌بالای جدید نیکون از جمله D5500، D7200، D750، D810 و محصولات جدید تر کار می‌کند. بیشترین توان خروجی این فلاش قابل قبول است و نسبت به SB-300 به خوبی ارتقاء یافته، اما سرعت شارژ مجدد هنوز پایین است، یعنی پس از فلاش کامل و با استفاده از باتری‌های NiMH باید حدود ۵ ثانیه منتظر بمانید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی