آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

عکاسی از محصولات برای سایت

هنگامی که بسیاری از عکاسان به «عکاسی محصول» فکر می کنند، یک سبک خاص در ذهنشان نقش می بندد که ممولا شامل نورپردازی، چیدمان، و روتوش پیچیده، یا گاهی اوقات ترکیب ده ها عکس در پس پردازش، با استفاده از لنزهای تخصصی یا تجهیزات نورپردازی، یا عکاسی بر روی پس زمینه های سفید عالی و بی نقص است.ما امروز به شما آموزش عکاسی از محصولات برای سایت ها را برای کسب درامدی بهتر آموزش خواهیم داد.

این سبک های عکاسی در دنیای بازاریابی و تبلیغات جایگاه خود را دارند. و ممکن است حتی فکر کنید که ظاهر مناسب برای محصولاتی که از آنها عکس می گیرید همین است. اما در سال های اخیر، یک سبک جدید عکاسی محصول با حسی طبیعی تر از طریق تاثیرات شبکه های اجتماعی وارد حوزه تبلیغات شده است. کار کردن با این سبک راحت تر است، چون به تجهیزات و دانش تخصصی کمتری نیاز دارد – اگرچه هنوز هم تسلط بر آن بسیار سخت است!

اصلی ترین نکته در عکاسی محصول، تطبیق ظاهر و احساس عکس ها با محصول و برند است. یک عکس از یک خودنویس بی نظیر برای جذب مدیرعامل های شرکت ها، بسیار متفاوت از یک موم تخته موج سواری برای جذب موج سواران کالیفرنیا عکاسی می شود!

هنگامی که برای نخستین بار به عکاسی محصول می پردازید، در هر سبکی که قصد دارید امتحان کنید، نکات ساده ای وجود دارد که باید هنگام عکاسی مد نظر داشته باشید. اگر این دستورالعمل ها را به ذهن بسپارید، می توانید تصاویری بگیرید که یک محصول را به نفع آن نشان دهند.

آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول
این مقاله را بخوانید

درست کردن نورها

نورپردازی هم  در این عکس ها بسیار مهم است. یکی از مشخصه های این نوع عکاسی راحت بودن جداسازی سوژه از پس زمینه است. برای چنین منظوری مهم است که لبه های سوژه مشخص و واضح باشد و سایه بر روی پس زمینه حداقل شود.

سوژه در نظر گرفته شده

برای این آموزش، من یک اسباب بازی که بازتاب کننده نیست را انتخاب کرده ام. من اسباب بازی را به دو دلیل با نخ هایی معلق کرده ام. اول، به خاطر محدود بودن تعداد منابع نور چرا که معلق بودن سایه های زیر آن را حداقل می کند. دوم، به خاطر اینکه پرده صحنه من به اندازه کافی بزرگ نبود. وقتی سوژه بر روی زمین بود، لبه های پرده با پاهای اسباب بازی برخورد داشت. با اینکه این مشکل بزرگی نبود و به راحتی در فتوشاپ رفع می شد، چون من معتقدم باید تا اندازه ممکن به ویرایش متکی نبود، تصمیم گرفتم سوژه را معلق کنم.

تک نور

فقط با یک نور که در حدود ساعت ۳ قرار گرفته باشد (اگر اژدها را در مرکز ساعت فرض کنید) سایه هایی قوی ایجاد می شود.تفاوتی ندارد نور را کجا قرار دهید، سایه ای خشن وجود خواهد داشت.

محصولات معلق

در دنیای بروز نمایش محصولات به صورت معلق یک کار غیر معمول و عجیب نیست. البته روشی برای بهتر دیده شدن یک کالا است. معلق بودن محصولات می‌‍تواند خلاقانه باشد. محصول را از پهلو یا از بالا به یک جا وصل کرده و آن را معلق کرده و برای بستن آن نیز می‌توانید از طناب یا نخ استفاده کنید.

چتر در عکاسی چیست؟
این مقاله را بخوانید

برای استفاده از این تکنیک هیچ محدودیتی ندارید و خلاقیت شما بهترین کمک شماست. سعی کنید از جهات مختلف عکس بگیرید و این کار را به شیوه‌های مختلفی انجام دهید. فقط باید به نورپردازی صحیح دقت داشته باشید که بسیار مهم است.

آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

از زوایای عجیب و غیر معمول عکس بگیرید

اغلب عکاسان دوربین را دقیقا هم سطح چشم قرار می‌دهند. یعنی همان زاویه ای که در حالت های عادی به چشم ما می خورد می‌بینیم. بعضی اوقات عکاسی از زوایای عجیب و غریب و غیر معمول می‌تواند جذاب باشد اما باید حواستان را جمع کنید، زیرا ممکن است ویژگی‌های یک محصول را تحریف کنید.

البته در بعضی مواقع، میزان مشخصی از تحریف و اغراق در کالا دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید و یک نتیجه خلاقانه را به شما می‌دهد

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی