ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

اگر وارد دنیای عکاسی شدید و یا به عکاسی علاقه دارید، اما نمی‌توانید برای خرید تجهیزات مختلف عکاسی هزینه کنید، نگران نباشید. یک عکاس خلاق با ‌‌‌ترفندهای عکاسی با لوازم خانه می‌تواند تصاویری را ثبت کند که دیگران را از شدت تعجب انگشت به دهان می‌کند!

سبک عکاسی شما در ان مشغول هستید زیاد مهم نیست چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید از چیزهایی که شاید جالب به نظر نرسند، عکس‌های زیبا و جذاب بگیرید. عکاسی با استفاده از وسایل ساده قوه تخیل شما را قوی‌تر می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که در هر موقعیتی بتوانید از عکاسی لذت ببرید. در ادامه با نمایندگی نیکون به برسی ترفند های جذاب عکاسی می پردازیم.

عکاسی با بادکنک

بادکنک‌های ساده را با پارچه تزئین کنید تا جذابیت عکس‌هایتان بیشتر شود تاکنون عکس‌های زیادی از بادکنک‌ها دیده‌ایم. برای اینکه عکس‌تان در حد امکان منحصر به فرد شود، بادکنک‌ها را با پارچه‌های رنگارنگ بپوشانید.برای اینکه پارچه‌ها کاملا به بادکنک بچسبد و ثابت بماند، پارچه را با استفاده از روبان به پایه بادکنک گره بزنید. اگر روبان زیادی به چشم زد، می‌توانید برای این کار از نخ هم استفاده کنید. این ترفند بر روی بادکنک‌های های سفید و سیاه بهتر کار می کند (رنگ بادکنک‌های دیگر ممکن است با رنگ پارچه منطبق نباشد).

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

عکاسی با جوراب شیشه ای

جوراب‌‌های شیشه‌ای برای ایجاد فیلتر عکس‌‌های قدیمی بسیار جالب است!  اگر می‌خواهید یک فیلتر فوق‌العاده برای خلق عکس‌‌های قدیمی داشته باشید، جوراب یا جوراب شلواری‌‌های شیشه‌ای فوق‌العاده عمل می‌کنند. بافت این جوراب‌‌ها به گونه‌ای است که تصویر را خیلی مات نمی‌کند، در عوض فیلتری بی‌نقص برای قدیمی کردن به عکس می‌بخشند.

داده EXIF چیست؟
این مقاله را بخوانید

جوراب شیشه‌ای را دور لنز خود بپیچید و از سوژه‌‌های مختلف عکاسی کنید. می‌توانید از رنگ‌‌های مختلف این جوراب‌‌ها استفاده کنید تا فیلترهای رنگی جذابی را به دست آورید.

عکاسی با کاغذ رنگی

آیا دیوارهای خانه‌تان برای گرفتن پرتره‌های ساده کسل‌کننده است؟  با استفاده از نوارچسب و کاغذ رنگی، پس‌ زمینه دلخواه‌تان را ایجاد کنید ورق‌های کاغذ رنگی را با نوارچسب به دیوار بچسبانید. سپس می‌توانید با نور مصنوعی با نور طبیعی خورشید، نور عکس را تنظیم کنید. کاغذ رنگی‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد که به شما این امکان را بدهد که عکس‌های عریض و کلوزآپ بگیرید. برای اینکه به دیوارها آسیبی وارد نشود، بهتر است از چسب‌های واشی استفاده کنید.

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

ترفندهای عکاسی با لوازم خانه

عکاسی با گچ 

روش خلاقانه دیگری که برای زیباتر کردن پس‌زمینه می‌توان به کار برد، استفاده از گچ است. می‌توانید از این روش روی تخته‌های سیاه، یک دیوار سیاه یا روی زمین استفاده کنید. تصاویری که با گچ نقاشی شده‌اند، بسیار پرکاربرد است و می‌توان در هر نوع عکسی از آن استفاده کرد.

اگر یک چیز مفهومی و ادراکی می‌خواهید، می‌توانید خودتان روی تخته سیاه نقاشی کنید یا حتی یک هنرمند را برای این کار استخدام کنید. اگر چیز شخصی و سرگرم‌کننده می‌خواهید، می‌توانید از سوژه بخواهید که خودش چیزی که می‌خواهد را بکشد. گزینه دوم برای عکاسی کودکان ایده‌آل است. این کار باعث می‌شود حوصله کودک سر نرود و خودش را همان‌قدر که واقعا مهم است، احساس کند.

عکاسی با  لنز فلر

لنز فلر در واقع نوری اضافی به غیر از نور اصلی است که وارد لنز دوربین نیکون شده و به شکل یک چند ضلعی بروز می‌کند، با اینکه این پدیده در بیش‌تر مواقع با کاهش کنتراست عکس، اثری نامطلوب ایجاد می‌کند. اما اگر با دقت ایجاد شود، به تصاویرتان جلوه‌ای هنری و زیبا خواهد داد. ایجاد لنز فلر فرآیندی بسیار ساده است.

عکاسی کرلیان چیست؟
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی