عکاسی کرلیان چیست؟

عکاسی کرلیان چیست؟

عکاسی کرلیان چیست؟

اغلب عکاسی کرلیان با عکس هایی در ارتباط است که ادعا می کنند هاله ی تمام موجودات زنده (از جمله انسان ها) را به تصویر می کشند. اگر این موضوع قبلا توجه شما را جلب کرده، این راهنما در رابطه با عکاسی کرلیان قطعا برای شماست! برای پاسخ به عکاسی کرلیان چیست؟ در ادامه با نمایندگی نیکون همراه ما باشید.

چگونه عکس های کرلیان بگیریم

در صورتی که در ابتدا عکاسی کرلیان به استفاده از دوربین و لنز نیاز نداشت، این روزها همه چیز کمی ساده تر شده است. هم کنون در عکاسی کرلیان از کاغذ عکاسی برای ثبت اثر تخلیه ی کرونا در لحظه ی اکسپوژر (نوردهی) استفاده می کنند. یک پروسه ی فیلم عکاسی رنگی، کاغذ عکاسی را ظاهر (چاپ) می کند تا عکس را نشان دهد.

امروزه در برابر استفاده از فیلم عکاسی، می توانید از دوربین دیجیتالی استفاده کنید تا عکاسی کرلیان را امتحان کنید و بتوانید یک عکس کرلیان را در خانه تان ثبت کنید. در مرحله ی بعد ما به شما نحوه ی ساخت دستگاه عکاسی را می آموزیم.
آزمایش عکاسی کرلیان با اجسام مختلف، تغییر زمان نوردهی و مرور نتایج، بسیار سرگرم کننده خواهد بود. یکی دیگر از رویکردهای منحصر به فرد، ضبط یک فیلم کوتاه با رزولوشن بالا با کمک یک دوربین فیلمبرداری است.

عکاسی کرلیان چیست؟

نکته مهم در عکاسی کرلیان

از وقتی که همه ی موجودات زنده حاوی مقداری مایع یا رطوبت هستند، علت علمی وجود دارد که این شیوه روی هر موجود زنده ای که انجام شود منجر به تولید هاله یا اثر تخلیه ی کرونا می شود. هر چه رطوبت بیشتر باشد، هاله روشن تر و واضح تر خواهد بود. دیگر عواملی که بر ظاهر هاله در عکس کرلیان تاثیر می گذارند شامل دمای اتاق، رطوبت، سطح ولتاژ و اندازه ی سوژه هستند. علیرغم شواهد، آزمایشات و نشریات علمی، بسیاری از افراد بر این باورند که عکس کرلیان یک هاله ی واقعی است و نمایانگر نشاط معنوی است.

موارد استفاده هود لنز
این مقاله را بخوانید

اصول اساسی عکاسی کرلیان

در ابتدا باید با اصول اساسی عکاسی کرلیان اشنا شوید و بتوانید با دوربین نیکون D5600 عکاسی کنید. عکس های کرلیان نیازی به دوربین هاله و لنزهای عکاسی مخصوص ندارند. در عوض ، یک تکه کاغذ عکاسی روی یک صفحه ی فلزی قرار می گیرد و جسم زنده روی آن می نشیند.
یک فرکانس الکتریکی با ولتاژ بالا از صفحه عبور می کند تا منجر به نوردهی اولیه به کاغذ شود. در این مراحل، هوای اطراف سوژه یونیزه می شود و هر آبی که داخل یا روی سوژه ی زنده قرار داشته باشد به علت اثر تخلیه ی کرونا، درخشان می شود.

بهترین تنظیمات دوربین 

اگر یک دستگاه عکاسی کرلیان موثر و ایمن را درست کرده باشید، تا زمانی که به آن برق برسانید، بدون هیچ مشکلی به کار کردن خود ادامه می دهد. بنابراین نوردهی طولانی، بهترین عکس ها را با اثر کرونا ثبت می کند. بیایید به تنظیمات دوربین برای ثبت تصاویر خیره کننده ی کرلیان نگاهی بیندازیم.

عکاسی کرلیان چیست؟دیافراگم

تنظیمات دیافراگم روی لنز، عمق میدان و نوردهی در عکس را کنترل می کند.
وقتی که اغلب از اجسام مسطح عکسبرداری می کنید، عمق میدان نکته ی زیاد قابل توجهی نیست. در این صورت با در نظر گرفتن این که در یک اتاق تاریک عکس می گیرید، این که نور ورودی را به حداکثر برسانید یک امر واجب است.
دیافراگم را روی وسیع ترین حالت تنظیم کنید (وسیع ترین حالت روی صفحه دیافراگم لنز، با کوچک ترین عدد نشان داده می شود). دیافراگم حدود f/2.8 یا عریض تر (عدد کوچکتر) بهتر است.

حالت‌های مختلف نورسنجی
این مقاله را بخوانید

 

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی