عکاسی در باغ وحش

عکاسی در باغ وحش

عکاسی در باغ وحش

عکاسی در باغ وحش معمولا در بین تمام عکاسان بسیار بحث‌ برانگیز است. برخی از آن‌ ها به عنوان فرصتی عالی برای عکاسی از حیوانات که در غیر این صورت فرصت دیدن آن ها از نزدیک را ندارند، در حالی که برخی دیگر آن را تقلب می‌دانند. بسیاری از رقابت‌ های عکاسی حیات وحش، عکس‌ های باغ‌ وحش را منع می‌ کنند و تصویر یک عکس از یک حیوان در اسارت را به هیچ عنوان صحیح نمی دانند. نمایندگی نیکون در این مقاله به چند نکته در رابطه با عکاسی در باغ وحش با دوربین نیکون d810 میپردازد باما همراه باشید.

ژست مناسب پیدا کنید

زمانی که شروع به عکاسی از حیوانات باغ وحش می کنید فقط گرفتن یک پرتره خوب موضوع اصلی نیست. تلاش کنید حیوانات را طوری شکار کنید که در موقعیت نوری خوب با زاویه مناسب برای عکاسی باشند تا بتوانید هر نشانه ای که باعث می شود در قفس بودن آنها فاش شود را از بین ببرید, و راهی برای عکس گرفتن آنها از طریق میله ها, حصار ها, شیشه یا موانع دیگر پیدا کنید. اما وقتی که تصاویر پرتره حیوانات را گرفتید, وقت این است که روی گرفتن عکس ها با ژست مناسب کار کنید.

عکاسی در باغ وحش ژست فقط به حرکات محدود نمی شود, البته شامل زاویه مناسب سر, موقعیت بدن, یا بال ها, یا هر چیزی که باعث می شود یک عکس بیشتر از یک تصویر کلوز آپ از صورت حیوان باشد, است. نمایشگاه های پرواز آزاد پرنده ها می تواند مکان مناسبی برای گرفتن ژست باشد. کلید رسیدن به ژست مناسب, صبر است. حیوانی را پیدا کنید که موقعیتی داشته باشد که برای عکاسی خوب مناسب است و سپس صبر کنید.

خطوط ضمنی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

وقتی هوا کمی خنک تر است, حیوانات تمایل دارند که فعال تر باشند. در ظهر یک روز آفتابی, ممکن است تصاویری از حیوانات که زیر آفتاب خوابیده اند خواهید گرفت. روز های زمستانی که آفتاب با زاویه ۳۰ تا ۵۰ درجه, تقریبا همه از دمای هوا لذت می برند. و حیوانات فعال به احتمال بیشتر فعالیت و ژست جالب توجهی برای عکس گرفتن از آنها را فراهم می کنند.

لنزهای تله

 اغلب در باغ وحش‌ها امکان استفاده از سه پایه نیست، ولی از آن‌جایی که از لنزهای تله استفاده می‌شود، می‌توانید برای کاهش لرزش از تک پایه عکاسی بهره بگیرید. از لنزهای تله استفاده کنید؛ استفاده از این نوع لنزها امکان می‌دهد تا از فاصله ایمن نسبت به حیوانات عکاسی انجام دهید.

عکاسی در باغ وحشعمق میدان کم

عمق میدان کم به شما اجازه می دهد تا بک گراند را محو کنید, و این توانایی راایجاد میکند تا محوطه اطراف حیوان را مخفی کنید. عمق میدان کم از این رومهم است که به شما اجازه می دهد از حیوان درست از پشت حصار یا دیواری که آن را احاطه کرده است, عکاسی کنید. زمانی که یک حیوان توسط حصار, قفس یا میله احاطه شده است, از بلند ترین لنز و بازترین دیافراگم تان استفاده و روی حیوان فوکوس کنید. اگر حصار ها به اندازه کافی از منطقه فوکوس دوربین دور باشد, در تصویر شما  دیده نخواهند شد.

نکته ی اخر

بهترین زمان برای حضور در باغ وحش اولین ساعات صبح می‌باشد، زیرا هم حیوانات سرحال هستند و هم باغ وحش خلوت‌تر است.از نظر فصلی بهترین زمان بهار و پاییز می‌باشد، زیرا علاوه بر اینکه زاویه خورشید مناسب است، هوا خنک‌تر می‌باشد و درختان رنگ بهتری دارند.  به فکر استفاده از عناصر حاشیه‌ای مثل انعکاس‌ها و یا رفتارهای هیجان انگیز کودکان در مقابل حیوانات باشید.

علت صدا دادن لنز دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی