عکاسی فلت لی

عکاسی فلت لی

عکاسی فلت لی چیست؟ 

عکاسی فلت لی یکی از شیوه های عکاسی است، که شامل قسمت های متنوعی از هنر عکس برداری می شود. سادگی این شیوه عکاسی، موجب می شود تا تصاویر قدرتمند، هنرمندانه و جذابی خلق شوند. زاویه دید این شیوه عکس برداری، عاملی موثر برای تبدیل اشیاء و موضوعات سه بعدی، به دو بعدی می باشد. همچنین می‌ توانید با اعمال سایه ها، عمق و شکل را نیز به عکس فلت لی بیفزایید. البته می ‌توانید سایه ها را نادیده گرفته و نگاه ساده ‌تری به سوژه ها داشته باشید. در هنگام عکس برداری فلت لی، نکاتی هست که باید به آنها توجه کرده و مقدمات این شیوه عکس برداری را مهیا کنید. در ادامه مطلب با نمایندگی نیکون همراه باشید، تا به بررسی این شیوه جذاب عکس برداری بپردازیم.

مقدمات عکس برداری فلت لی 

  • پس زمینه مناسب

بک گراند عکس فلت لی شما یکی از اصلی ترین عوامل در این شیوه عکس برداری بوده و نیاز داریم تا حتماً آن را جوری انتخاب کنید که با حالت کلی عکستان، همخوانی داشته باشد. می توانید از هر چیزی برای پس زمینه استفاده کنید.

به عنوان مثال، چوب، میز، کاغذ و غیره. همچنین می توانید با جستجو در اینترنت، زمینه های مناسب برای عکس فلت لی را چاپ کرده و از آنها استفاده کنید. این زمینه های از پیش آماده شده، گزینه بسیار خوبی برای عکس برداری هستند. به این دقت کنید که رنگ بندی و طرح زمینه بسیار مهم است و حتماً باید با اشیاء قرار گرفته در صفحه همخوانی داشته باشد. برای مثال، می توانید از یک زمینه چوب کهنه برای عکس برداری از تعدادی دوربین قدیمی استفاده کنید، تا حال و هوای نوستالژی و قدیمی بودن عکس را به خوبی منتقل کند.

  • عکاسی فلت لینورپردازی مناسب 

همه ی عکس ها نیازمند نورپردازی هستند و عکس فلت لی نیز از این قائله مستثنی نیست. در این شیوه عکس برداری، هر چه نور بیشتر باشد، بهتر است. در واقع بهترین نور برای این عکس برداری، روشن ملایم است. می توانید عکس برداری خود را در کنار یک پنجره بزرگ انجام دهید و یا از چندین رینگ لایت استفاده کنید. البته فراموش نکنید که حتماً از یک صفحه منعکس کننده برای پر کردن سایه ها و فضاهای تاریک نیز بهره بگیرید. برای مثال، می توانید از یک تخته سفید پلی استر کمک بگیرید، که نور را به سادگی منعکس کند، تا به همه بخش های زمینه شما برسد.

  • توازن

نکته بعدی در عکس برداری فلت لی، چیدمان اشیاء به شکلی مناسب است. در عکس برداری اصطلاحاً به این عامل ترکیب بندی می ‌گوییم و برای هر عکسی لازم است. برای مثال، اگر در یک طرف صفحه شیئی بزرگ قرار داده اید، نباید در طرف دیگر شیئی کوچک قرار دهید و باید تقارن را رعایت کنید. همچنین در شرایطی که اشیاء شما شامل یک یا دو مورد هستند، می توانید آنها را در مرکز تصویر قرار دهید. برای مثال، برای عکس برداری از یک بلوز و کفش ست، می توانید بلوز را در مرکز قرار داده و کفش ها را بر روی آن بگذارید.

  • دوربین 

برای ایجاد یک عکس فلت لی، شما این توانایی را از هر نوع دوربینی، حتی دوربین گوشی، استفاده کنید. در شرایطی که عکس را تنها برای اینستاگرام و فضای مجازی می خواهید، یک دوربین با کیفیت تلفن همراه می ‌تواند کفایت کند. ولی اگر برای وب سایت ها و یا تبلیغات حرفه ‌ای آن را نیاز دارید، حتما از دوربین های حرفه ای تر استفاده کنید. ضمنا، می ‌توانید از سه پایه برای تثبیت دوربین و حذف لرزش دست بهره بگیرید.

نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

عکاسی فلت لیخلاصه 

عکس فلت لی یکی از زیباترین و پرکاربرد ترین روش های عکس برداری است. چه در شبکه های مجازی و چه در تبلیغات برند های بزرگ و معروف، می توانید به وضوح استفاده از این شیوه را ببینید. برای تعریف ساده ای از این شیوه، می‌ توان گفت که در آن تنها باید از بالا به پایین از اشیائی که بر روی یک سطح قرار گرفته اند، عکس برداری کنید.

همچنین بسیار مهم است که برای عکس برداری، حتماً به تناسب زمینه، توازن اشیاء، نورپردازی مناسب، دوربین مناسب نیکون، فضایی برای طراحی های گرافیکی و غیره توجه داشته باشیم. در نتیجه، این شیوه عکس برداری می تواند به سادگی  توجه مخاطبین را به تبلیغات و شیء مورد نظر شما جلب کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی