نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی

نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی

نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی

بعضی از عکس ها بهتر از عکس های دیگر در جلب توجه بیننده تاثیر می گذارند. اما راز آنها چیست؟ رنگ ها به خوبی با هم جفت می شوند و یک کنتراست طبیعی ایجاد می کنند که چشم نواز است .بیایید ببینیم که چگونه می توانید از رنگ های متضاد برای بهبود کیفیت عکس های خود استفاده کنید. در این مقاله از نمایندگی نیکون قصد داریم در مورد نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

ترکیب رنگ های غلیظ

برای داشتن سبکی منحصر به فرد بیانیه ای جسورانه ای داشته باشید رنگ زیباست. بنابراین از آزمایش رنگ ها ی مختلف نترسید. روش خود را برای مدیریت رنگ های متضاد در عکس های خود پیدا کنید. ترکیبات و پالت های موردعلاقه خود را پیدا کنید.مطمئناً ، شما باید قوانین را قبل از نقض آنها درک کنید.
اما از ترکیب رنگ های غلیظ ، رنگهای زنده و عناصر گرافیکی قوی استقبال کنید. یا برعکس ، در سایه های پاستلی و تضاد رنگی ظریف فرو بروید.به هر حال ، به متخصصان هنری گوش دهید و موارد مختلف را امتحان کنید.
اما روش هایی را که باعث شادی و سرگرمی شما می شوند ، رعایت کنید. رنگ ابزاری قدرتمند است ، اما این تنها یک ابزار است. از رنگ برای بیان آنچه می خواهید بگویید استفاده کنید.

نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی درک بهتر تضاد رنگ

ترکیب های دیدنی را با اشکال ساده ایجاد کنید یک تمرین سرگرم کننده دیگر که می توانید برای درک بهتر تضاد رنگ انجام دهید ، تمرین با شکل های کاغذی است. یک شی با رنگ روشن انتخاب کنید:

دوربین اکشن Nikon KeyMission 360 Action
این مقاله را بخوانید

یک گل ، یک لیمو که از وسط نصف شده است ، چند وسیله آشپزخانه مدرن با رنگ های جامد ، یک گریپ فروت ، یک هواپیمای اسباب بازی ، هر چیزی که مناسب می دانید. سپس کاغذ یا وینیل رنگی بردارید و اشکال ساده را برش دهید: مثلث ، دایره ، مربع. اندازه آنها را متفاوت کنید. اما طیف رنگی خود را محدود کنید. می توانید از رنگهای پررنگ زیاد استفاده کنید.

اما آنها را در یک پالت هماهنگ سازماندهی کنید. به عنوان مثال ، می توانید دو رنگ مکمل (مثلاً آبی و نارنجی) انتخاب کنید و به هر یک از آنها دو متغیر اضافه کنید. رنگ های آبی و نارنجی کمرنگ یا روشن تر ، یا رنگ های نزدیک به آبی و نارنجی را روی چرخ رنگ اضافه کنید. این رنگها می توانند زرد و سبز یا بنفش و قرمز باشند. ، یک ترکیب هندسی ساده ترتیب دهید. از هنرمندانی مانند پیت موندریان و کازیمیر مالویچ الهام بگیرید.

نحوه استفاده از کنتراست رنگی در عکاسی

شروع یک کنتراست قوی با دو رنگ

با دو رنگ برای یک تصویر چشم نواز شروع کنید . مدیریت رنگ های متضاد می تواند مشکل باشد. بنابراین بهتر است با چیزی آسان و قابل اعتماد شروع کنید. هرچه رنگ های تصویر کمتر باشد ، گرفتن عکس چشم نواز راحت تر است.
با دو رنگ شروع کنید. رنگ قرمز به پس زمینه سبز فراموش نشود. به عنوان مثال ، یک توت فرنگی در یک صفحه سبز یا یک دختر با کلاه قرمزی در یک جنگل. می تواند بلافاصله توجه بیننده را جلب کند.
ساده شروع کنید. در حقیقت. بیایید آن را به سه مرحله آسان تقسیم کنیم.

ژست عکاسی دخترانه
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی