اموزش عکاسی از دید چشم پرنده

عکاسی از دید چشم پرنده

اموزش عکاسی از دید چشم پرنده

عکاسی از چشم پرنده یک راه عالی برای بازی با چشم انداز و ایجاد یک چرخش جدید از عکس است. تصاویر گرفته شده از چشم پرنده قدرتمند و بصری چشمگیر هستند.اما دانستن اینکه این زاویه دید چه زمانی و چطور کار می کند می تواند کمی مشکل باشد. در این مقاله از نمایندگی نیکون به اموزش عکاسی از دید چشم پرنده و نکات مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

دید پرنده در عکاسی به چه می گویند؟

نمای پرنده یک نمای بلند از یک جسم است که از بالا مشاهده می شود. گویی پرنده ای به آن شی نگاه می کند ، از این جهت به این نام نامگذاری شده است. در عکاسی ، منظور از این دید، موقعیتی است که دوربین شما به صحنه نگاه می کند. این می تواند سطح چشم ، دید پرنده ، و غیره باشد. نحوه قرار دادن دوربین شما باعث تغییر چشم انداز و کل تصویر می شود.هیچ قاعده دقیقی در مورد اینکه منظر چشم پرنده چگونه باید باشد وجود ندارد. به عنوان مثال ، هیچ قانونی در مورد ارتفاع بالاتر از جایی که باید از آن عکاسی کنید وجود ندارد.

از نظر هوایی اغلب به عنوان مترادف برای دید چشم پرنده استفاده می شود. اما چشم پرنده نیازی به گرفتن عکس از بالا ندارد. این نوع عکاسی می تواند از یک هواپیمای بدون سرنشین یا از یک هواپیما یا هلیکوپتر باشد. اما به منظور استفاده از این دیدگاه, لازم نیست به اجاره یک بادکنک. شما می توانید بر روی نردبان ایستاده و به موضوع خود نگاه کنید. تصاویر نمای پرنده اغلب از زاویه ۴۰ درجه گرفته می شوند. اما این قانون ثابت نیست. به بسیاری از عکسهای بالای سر ، تصاویر دید پرنده گفته می شود و از زاویه ۹۰ درجه بالای صحنه گرفته می شوند.

بهترین لنز ماکرو
این مقاله را بخوانید

عکاسی از دید چشم پرنده

استفاده از دید پرنده برای گرفتن فرم ها و اشکال از بالا

ساختمان ها اغلب دارای دیدگاه های جذاب هستند که ما نمی توانیم چهره به چهره ببینیم. اما زیبایی خالص خود را از بالا نشان می دهد. به نظر می رسد زمانی که شما یک ساختار معماری مانند برج ایفل روبرو هستند. اما شما کل ساختار با شکوه را نمی بینید. اگر شما به بیشتر و رفتن به یک دیدگاه بالاتر, ساختمان را از بقیه چشم انداز شهرستان ایستادگی کردن. تبدیل شدن به شاهکار نفس گیر معماری می شود.

در عکاسی، نقطه دید به معنی مکانی است که دوربین از آنجا به صحنه نگاه می‌کند. این نقطه دید می‌تواند سطح چشم، دید چشم پرنده، دید چشم کرم یا غیره باشد. روشی که شما دوربین را قرار می‌دهید، پرسپکتیو و کل تصویر را تغییر می‌دهد.

پرسپکتیو

هیچ قانونی دقیقی برای اینکه پرسپکتیو دید چشم پرنده چگونه باید به نظر برسد وجود ندارد. برای مثال، هیچ قانونی برای اینکه چقد باید از بالا عکاسی کنید وجود ندارد. از دیدگاه هوایی اغلب به عنوان مترادف برای نمای دید چشم پرنده استفاده می‌شود. اما دید چشم پرنده نیازی به عکاسی از ارتفاع خیلی بالا ندارد.

این نوع از عکاسی می‌تواند از آسمان با یک پهپاد، هواپیما یا یک هلیکوپتر باشد. اما برای استفاده از این نقطه دید نیازی به اجاره یک بالن ندارید. شما می‌توانید روی یک نردبان بروید و از بالا به سوژه خود نگاه کنید. تصاویر دید چشم پرنده اغلب از زاویه ۴۰درجه ثبت می‌شوند، اما این نیز هیچ قانونی دقیقی ندارد. به بسیاری از تصاویر ثبت شده از بالای سر، تصاویر دید چشم پرنده می‌گویند و آنها از زاویه ۹۰ درجه بالای صحنه ثبت شده‌اند.

ابعاد مختلف سنسور‌ دوربین‌ها
این مقاله را بخوانید
عکاسی از دید چشم پرنده

عکاسی از دید چشم پرنده

در تولید فیلم و ویدئو، نمای دید پرنده به معنی نمایی است که به طور مستقیم از بالا به سوژه نگاه می‌کند. به دلیل فشرده شدن پرسپکتیو سوژه بسیار کوچک و ریز به نظر می‌رسد. دید چشم پرنده اغلب برای عکاسی هوایی، منظره و مناظر شهری استفاده می‌شود. اما با استفاده از آن در دیگر ژانرهای عکاسی نیز می‌توانید خلاق باشید.

کشف تقارن منظره یک شهر

شهرها و مناطق شهری اغلب اوقات در تقارن بی نقصی ساخته شده‌اند. اما این چیزی است که ما نمی‌توانیم زمانی که در حال قدم زدن در خیابان هستیم متوجه آن شویم. به بالای شهرها بروید و در پرسپکتیو دید یک پرنده آن را ثبت کنید. می‌توانید از پهپادها استفاده کنید و عکس بگیرید. اما همچنین می‌توانید به نقطه‌ای بالاتر در شهر بروید و مناظر شهری را از آن نقطه ثبت کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی