نکته و قانون راهنما در عکاسی

نکته و قانون راهنما در عکاسی

نکته و قانون راهنما در عکاسی

عکاس تازه کار باید آثار اساتید را مطالعه کند، قوانین را بررسی کند، و ببیند چه موقع عدم پذیرش قوانین توسط آنها باعث ایجاد یک تصویر می شود. در این مطلب از نمایندگی نیکون نگاهی فوری به نکته و قانون راهنما در عکاسی می اندازیم که هر یک با متنی کوتاه و عکس توضیح داده شده است. مطالعه این آموزش عکاسی را به شما عزیزان توصیه می کنیم چراکه می توانید نکات زیادی را سریع آموخته یا مرور کنید.

در عکاسی ، ما دو سطح نسبتا متفاوت از نکته و قانون داریم. برخی از آنها راهنما, دیگران پیشنهاد می شود. برخی به طور کلی و برخی جزئی گفته می شوند. مشکل این است که ما واقعا نمی دانیم که آنها کدام یک هستند. تنها نتیجه نهایی, به این معنا که, عکس, تعیین اینکه آیا قانون مهم بوده یا نه. با این حال ، رویکرد یک عکاس آماتور با یک عکاس با تجربه متفاوت است.

ترکیب بندی چیست؟

یک سوال اصلی در عکاسی است که «ترکیب بندی چیست؟» ترکیب عکس, چگونه به حرکت چشم ما در وسط یک کنترل تصویر و مشخص می کند که اشیاء از یک تصویر نسبت به یکدیگر چگونه باید آنها قرار داده شده ، به طوری که جذابیت بصری باعث می شود-و عکس جذاب تر به بیننده. اگر ترکیب به درستی استفاده شود ، یک عکس معمولی را به یک عکس فوق العاده تبدیل می کند.

با گذشت زمان ، قوانین و یا هنجارهای مختلف ایجاد شده است که توصیف بهترین رابطه بین این عناصر. ترکیب نقشه راه مطمئن است که نگاه ما را در میان جزئیات یک عکس هدایت کند و اهمیت اصلی را به موضوع عناصر پشتیبان بدهد. از آنجا که اولین حکاکی هلیوگرافی در ۱۸۲۵ ، یک سیستم از تم های بصری ثبت شده است. این مدل معلم به یک سیستم از قوانین و یا دستورالعمل های توسعه یافته.

سنسور کوچک یا سنسور بزرگ
این مقاله را بخوانید

نکته و قانون راهنما در عکاسیاصطلاح «قانون غیر قابل نقض» در بهترین حالت یک ترکیب ضد و نقیض است. اگر قوانین برای نقض شدن وضع می شوند، پس چرا ما آنها را داریم؟ با این حال، نقل قول مورد علاقه من در مورد آنها این است: «قوانین برای اطاعت احمق ها و هدایت خردمندان هستند.» در عکاسی، قوانین ما مهم اند، اما در عین حال مهم نیستند. یک تصویر عالی از تمام قوانین پیشی می گیرد، اما گاهی اوقات یک قانون نقض شده یک عکس را کاملا خراب می کند.

اصطلاح “قانون غیر قابل نقض” در بهترین حالت یک ترکیب متناقض است. اگر قوانین برای نقض درک, پس چرا ما آنها را داریم؟ در عکاسی ، قوانین ما مهم هستند ، اما در عین حال مهم نیست. یک تصویر زیبا فراتر از همه قوانین می رود ،اما گاهی اوقات یک قانون نقض شده یک عکس را کاملا خراب می کند.

  1. قوانینی که شاید نباید نقض شوند
  2. تکنیک ها یا دستورالعمل هایی که همیشه باید در نظر باشید

بهتر است از برخی سوژه ها عکس نگیرید

برخی سوژه ها وجود دارند که همه ما از آنها عکس می گیریم و به مرور زمان بهتر است آنها را رها کنیم. این چیزی است که اسکات کلبی در رابطه با مسیرهای راه آهن، سگ ها، و مردم در خیابان ها در مورد آن صحبت می کند. دلیل دو مورد اول شاید این است که اغلب از آنها عکس گرفته می شود. اما، هنگام عکس گرفتن از افراد رهگذر، مسئله بیشتر مربوط به یک حس ورود سرزده و احترام است. همچنین آنها سوژه سهل الوصول عکاسی خیابانی هستند.

میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟
این مقاله را بخوانید

خورشید پشت سر شما

در روزهای اولیه عکاسی با فیلم، زمانی که تمام چیزی که یک نفر داشت یک دوربین با یک تنظیم کننده و یک فیلم کُند بود، این مورد شاید یک قانون طلایی بود. با این حال، در حال حاضر احتمالا عکس این قضیه درست است. امروزه برای پرتره یا عکس های نمایشی، عکاس معمولا سایه باز یا خورشید را با یک زاویه می خواهد. با استفاده دقیق از پس پردازش، نباید از وجود خورشید در پشت سرتان بترسید. هایلایت ها را می توان کنترل کرده و سایه ها را روشن کرد.

دنیای بدون رنگ

نکته و قانون راهنما در عکاسیدیدن محیط اطرافتان به صورت سیاه و سفید در غیاب رنگ باعث می شود یک زیبایی درونی به منصه ظهور برسد. گاهی اوقات رنگ می تواند ماهیت واقعی یک تصویر را پنهان کند. سیاه و سفید، بازگشت به روزهای اولیه عکاسی را تسهیل می کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی