اموزش عکاسی در نور کم

اموزش عکاسی در نور کم

اموزش عکاسی در نور کم

 هیچ نور بدی وجود ندارد, تنها نور کم است که به درستی درک نمی شود.با این حال ، بسیاری از عکاسان هنوز هم در نظر نور کم به نور بد است. هدف از این مقاله, نیکون, اموزش عکاسی در نور کم است که شما را تشویق به در نظر گرفتن کیفیت نور کم و یا در غیر این صورت غیر قابل استفاده و همچنین جستجو برای افرادی که کار می کنند به خوبی با نور کم در دسترس است. اما عکاسی کم نور اغلب می تواند مشکل باشد

به خاطر داشته باشید که عکاسی کم نور به عکاسی شب منحصر به فرد نیست. فرصت های عکاسی در نور کم می تواند در هر زمان از روز به نظر می رسد.

به عنوان مثال، عکاسی از آبشارها در نور کم به شما اجازه می دهد تا از یک سرعت شاتر آهسته استفاده کنید، که از نوردهی زیاد آب سفید آبشارها جلوگیری کرده، و به شما کمک می کند تا جلوه ابریشمی زیبایی ایجاد کنید (با مات کردن آب در حال حرکت).

بله استفاده از یک فلاش هر سوژه ای را روشن خواهد کرد، اما اجازه دهید نگاهی به نحوه بهبود عکاسی در نور کم طبیعی بیاندازیم.

اموزش عکاسی در نور کم

چگونه عکس های اکشن کم نور بگیرم؟

گرفتن عکس های اکشن در نور کم می تواند بسیار دشوار و چالش برانگیز باشد، و این کار تقریبا همیشه مستلزم این است که با بازترین تنظیمات دیافراگم خود عکس بگیرید.

هنگامی که دیافراگم تنظیم شده است تنظیم سرعت شاتر خود را برای مطابقت با جنبش شما می خواهید برای جلوگیری از. البته ، بسته به شرایط ، ممکن است نور کافی وجود نداشته باشد. اگر چنین است, افزایش ISO تا زمانی که شما قرار گرفتن در معرض خوب. اگر تنظیمات ISO شما آنقدر زیاد است که شما سر و صدای دیجیتال غیر قابل قبول ، شما باید دو گزینه در مقابل شما:

  1. فلاش یا یک منبع نور دیگر را اضافه کنید، یا با نویز کنار بیایید و سعی کنید کمی از آن را در پس پردازش حذف کنید.
  2. گاهی اوقات، با وجود مشکل نویز، به این نتیجه می رسید که گرفتن عکس با نویز بهتر از این است که اصلا عکس نگیرید.
  3. بهترین تنظیمات دوربین عکاسی در نور کم
الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

بهترین تنظیمات دوربین کم نور عبارتند از:

  • مُد دستی

  • سرعت شاتر

  • دیافراگم

  • ایزو

  • عکاسی با فرمت RAW

چگونه در نور کم فوکوس کنم؟

یکی دیگر از علل ایجاد تصاویر تار در نور کم این واقعیت است که برخی از دوربین های طراحی شده برای تمرکز در نور کم است. پس باید چه کار کنید؟

درخشش نور به موضوع خود را به نور کافی برای تمرکز دوربین خود را امتحان کنید. شما همچنین می توانید حلقه تمرکز بر روی لنز خود را برای تنظیم تمرکز استفاده کنید. تمرکز از طریق نقطه مرکزی AF همچنین می تواند کمک کند ، زیرا معمولا سریع تر و دقیق تر از نقاط AF در اطراف می تواند تمرکز کند.

چطور در نور کم مانند حرفه ای ها عکس بگیرم؟

چهار چیز حرفه ای ترین در نور کم هستند:

  1.  استفاده از سه پایه
  2.  عکاسی با فرمت RAW
  3.  عکاسی در مُد دستی
  4.  استفاده از هیستوگرام

اموزش عکاسی در نور کم

چگونه بهترین تراز سفیدی را برای نور کم انتخاب کنم؟

  • تراز سفیدی را مطابق با محیط اطراف خود تنظیم کنید:
  •  تنگستن (Tungsten) برای عکاسی در فضای داخلی با نور یک لامپ معمولی
  •  فلورسنت (Fluorescent) برای نور لامپ های فلورسنت
  •  ابری (Cloudy) برای عکاسی در یک محیط سایه دار

یک نکته که باید به خاطر بسپارید:

اگر با فرمت RAW عکس بگیرید، می توانید تراز سفیدی را بعدا در پس پردازش تنظیم کنید.اما اگر با فرمت JPEG عکس بگیرید، بسیار مهم است که تراز سفیدی خود را در داخل دوربین درست به دست آورید. به همین دلیل، اگر دوربین شما برای ثبت تصاویر JPEG تنظیم شده باشد، نباید از عملکرد تراز سفیدی خودکار استفاده کنید. اصلاح تراز سفیدی در یک عکس JPEG سخت، و گاهی اوقات غیر ممکن است.

مزایای بودن میکروفن دوربین
این مقاله را بخوانید

خلاصه

راز عکاسی کم نور این است که کنترل دوربین خود را در دست بگیرید و بدانید که هر عمل یا عکس العمل و واکنشی خواهد بود. خب، تفاوت آن با عکاسی در هر نوع نور دیگر چیست؟

در واقع فرقی ندارد. فقط عکاسی در نور کم را به عنوان فرصتی برای خلاق بودن در نظر بگیرید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی