مزایای بودن میکروفن دوربین

مدل های متنوعی از میکروفون‌های اکسترنال تا به حال طراحی شده است که توانایی اتصال به دوربین‌های عکاسی مختلف را دارد تا بخاطر نیازی که دارید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه ی مطالب درباره ی مزایای بودن میکروفن دوربین و بهره‌گیری از یک میکروفون جانبی، نگاهی به طور کلی به چند میکروفن اکسترنال برتر خواهیم انداخت که از نظر پیکسل ارزش بالایی برای خرید دارند.

چگونه یک میکروفون مناسب برای دوربین‌ DSLR خود انتخاب کنیم؟

نخستین نکته ای که مهم است در مورد خرید یک میکروفون مقدار هزینه‌ای است که برای آن کنار گذاشته‌اید. در خرید همواره باید به این نکته توجه داشت تا متناسب با هزینه‌ای که قرار است بپردازید، بهترین و ارزنده‌ ترین محصول موجود را خریداری کنید.

دوربین‌های فیلم‌برداری یا DSLR معمولا به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بهترین نتیجه‌ ممکن در تصویربرداری را ارائه دهند ولی این ابزار‌ها برای ضبط صدای باکیفیت، به میکروفون‌های جانبی ( میکروفن اکسترنال ) نیاز دارند چرا که وظیفه اصلی دوربین در مرحله اول ثبت باکیفیت تصویر است و نه ضبط صدا.

البته دوربین‌های دیجیتال امروزی از قابلیت ضبط صدا با کیفیت معمولی برخوردار هستند که برای فیلم‌برداری‌های غیرحرفه‌ای کاملاً مناسب به نظر می‌آید. میکروفون دوربین‌های DSLR نسبت به میکروفون‌های داخلی گوشی‌های هوشمند، عملکردی به مراتب بهتر را از خود نشان می‌دهند. ولی نکته قابل توجه اینجاست که برای فیلم‌برداری به صورت حرفه‌ای، میکروفون‌ داخلی دوربین‌های امروزی ابداً یک ابزار مناسب به شمار نخواهد رفت و باید از یک میکروفن اکسترنال باکیفیت برای رکورد صدا کمک گرفت.

مزایای بودن میکروفن دوربین

به چه نوع میکروفونی نیاز دارید؟

همان گونه که بالا گفتیم انواع مختلفی از میکروفن‌های اکسترنال تحت برند‌های مختلف به بازار ارئه شده است که هر کدام برای نوعی خاص از صدابرداری مناسب هستند.

عکاسی از راه دور
این مقاله را بخوانید

میکروفون‌های شات‌گان (Shotgun):

میکروفون‌های شات‌گان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌‌ها برای ضبط صدا به حساب می‌آیند که توانایی اتصال به بیشتر دوربین‌های عکاسی DSLR را دارند. این نوع میکروفون‌ها در بیشتر کاربرد‌های فیلم‌برداری نیاز‌های لازم را برآورده می‌کند. توسط میکروفن‌های شات‌گان می‌توان از طریق اتصال به بوم صدابرداری و هم با نصب مستقیم بر روی دوربین، صدای محیط را با کیفیتی مطلوب به ثبت رساند.

میکروفن‌های یقه‌ای (Lavalier mic):

این نوع میکروفون‌های کوچک با اتصال به لباس یک ابزار خوب برای ضبط صدا در مصاحبه‌ها و یا گفت‌و‌گو‌های چندنفره به شمار می‌رود. مزایای استفاده از میکروفون‌های یقه‌ای، ضبط صدای فرد مورد نظر با بالا‌ترین وضوح ممکن است و چون فاصله‌ی بسیار نزدیکی به دهان گوینده دارد، صداهای مزاحم محیط به میزان کمتری بر کیفیت نهایی اثر می‌گذارد. این میکروفون‌ها در دو نوع وایرلس و سیمی توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید شده است.

میکروفن اکسترنال برتر از نظر پیکسل که ارزش خرید بالایی دارند

لیستی که در پیش‌ رو داریم، بر اساس کیفیت و عملکرد میکروفون‌ها تنظیم گردیده است و البته که میکروفون‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند در این لیست قرار بگیرند اما با توجه به قیمت و در دسترس بودن محصولات موجود در بازار، ۵ میکروفون از این میان برگزیده شده است که می‌تواند انتخاب را برای خریداران این شاخه از محصولات آسان‌تر کند.

VideoMic یکی از بهترین میکروفون‌ها برای اتصال به دوربین‌های عکاسی DSLR است. این میکروفون محصولی از کمپانی با سابقه Rode می‌باشد. Rode یکی از معتبرترین نام‌ها در صنعت صدابرداری است. خیلی از میکروفون‌های این شرکت در نوع خود از بهترین‌ها به شمار می‌رود. VideoMic یک میکروفون استودیویی است که به لطف برخورداری از مشخصاتی که قابل توجه و حساسیت بالا، انتخابی مناسب برای رکورد باکیفیت صدای محیط به شمار می‌رود. این میکروفون به یک بادگیر و یک مانت جهت اتصال به دوربین نیز مجهز است و با جک ۳.۵ میلی‌متری به دوربین متصل می‌شود.

عکاسی انتزاعی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی