میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای تولید محتوا, تصویری, و ویدئو  میکروفون شات گان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفتن و استاندارد لازم برای دریافت بهترین صداها را دست یافته اند و, به عنوان اکثر تولید کنندگان یاد گرفته اند این است که کیفیت صدا می تواند توسط پروژه و یا برای ایجاد و یا از بین ببرد. به همین دلیل مهم است که میکروفون مناسب را انتخاب کنید و به درستی استفاده کنید. شما در اینجا اگر کیفیت صدا پایین باشد ارزش هر پروژه کاهش خواهد یافت حتی اگر یک شاهکار بصری باشد. در ادامه با نیکون به (میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟ ) میپردازیم.

میکروفون های لوله تداخل

میکروفون های تفنگی لوله های باریک و بلندی هستند که شکاف هایی در طول هر طرف به طور مساوی فاصله دارند و یک کپسول نزدیک انتهای عقب است. این میکروفون ها که میکروفون های لوله تداخل نیز نامیده می شوند ، به گونه ای طراحی شده اند که از جلوی میکروفون می توانند از طریق لوله به کپسول منتقل شوند. در عین حال ، اصوات از کناره ها باید از شکاف ها وارد شوند.

همونطور که گفته شد میکروفون شات گان یا گان یک میکروفن کاملاً صاف است که برای ضبط صحیح باید مستقیماً به سمت منبع صدای خود هدف نشان گرفته شده باشد. نوعی میکروفون که با الگوی قطبی جهت دار مشخص می شود. میکروفن های گان ممکن است خازنی یا دینامیکی باشند ، اما تقریباً همیشه با یک لوله بلند (۸ تا ۲۴ اینچ) از قسمت جلو بیرون زده اند. این لوله دارای یک سری سوراخ یا شکاف در امتداد کناری است که به عنوان حذف کننده های صدا برای صداهایی که از پشت میکروفون می آیند ، عمل می کنند.

ایجاد پرتره بارانی در نور روز
این مقاله را بخوانید

میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟ صداهایی که از جلوی میکروفون می آیند پشت سر هم وارد هر یک از سوراخ ها یا شکاف ها می شوند و درنتیجه تا رسیدن به دیافراگم به صورت صداهایی که باید ضبط شوند اضافه می شوند. هرچه لوله بیشتر می شود میکروفون جهت گیری بیشتری می دارد. این ویژگی ها شات گان را برای ضبط دقیق صداهایی که قصد ضبط کردن آنها را داریم مناسب می کند . در واقعه می کروفون های شات گان مناسب برای ضبظ محتواهایی است که می خواهیم صدای دقیقی از سوژه خود داشته باشیم.

 موارد معمول استفاده از میکروفن های اسلحه ای، سخنرانی های پر سر و صدا یا سخنرانی در جلسات و همچنین کنفرانس های پاموزشی و مطبوعاتی است. میکروفون های ساچمه ای در زمان هایی استفاده می شود که گوینده برای ضبط سخنرانی یا سخنرانی خود نیازی به نگه داشتن میکروفن و صحبت کردن در آن یا سیم میکروفن بر روی بدن خود ندارد. قابل ذکر است،به میکروفون های تفنگ ساچمه ای گاهی میکروفون Line گفته می شود.

کاربرد میکروفون شاتگان

بدلیل جهت‌دار بودن زیاد میکروفن شات گان از آن‌ها در ضبط صدای گفتگو یا خوانندگی به طور وسیع استفاده می‌شود. بطور کلی هنگامی که ضبط صدای یک منبع صوتی خاص بدون توجه به صداهای اطراف مدنظر باشد، میکروفون‌های شات‌گان ایده‌آل هستند.

با توجه به این ویژگی, میکروفن شات گان می تواند برای تمام جعبه صدا استفاده نمی شود. مثلا, هنگام ضبط اجرای موسیقی با یک دوربین ثابت, میکروفن غیر جهت بسیار مناسب تر از میکروفن های شات گان می باشد.

فاصله موثر میکروفن های شات گان به موضوع ۱٫۵-۳ متر است. بنابراین هدف‌گیری منبع صوت را باید با دقت انجام دهید. از میکروفون شات گان به ندرت در فضا‌های بسته کوچک استفاده می‌شود زیرا انعکاس صدا از سطوح سخت مانند دیوار بخوبی توسط میکروفون دریافت می‌شود.

چگونگی بالاترین کیفیت در عکاسی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی