عکاسی هنگام گرگ و میش

عکاسی هنگام گرگ و میش

عکاسی هنگام گرگ و میش

این مقاله از نیکون درباره عکاسی هنگام گرگ و میش و شرایط کم نور این ساعت خاص از روزه. عکاسی در هوای گرگ و میش که به عکاسی در ساعت آبی هم معروفه، ممکنه به نظرتون کار سختی نیاد. اما به شما قول میدم که اگه دوربین رو روی حالت اتوماتیک (یا حتی S و A) بذارین، خیلی سخت میتونین خروجی خوبی بگیرین.

گرگ و میش چیست؟

با هوای گرگ و میش آشنا هستین؟ میدونین به چه زمانی از روز، گرگ و میش گفته میشه؟گرگ و میش زمانی است که انتقال از روز به شب رخ می دهد. این بار پس از غروب آفتاب آغاز می شود و ادامه می یابد تا شب می افتد کاملا. مدت زمان آن بستگی به فاصله خود را به خط استوا. در مناطق استوایی, شب می آید خیلی زود و گرگ و میش کوتاه است. در تابستان, شمال (یا جنوب) سمت می رود کاملا به دور, و غروب می توانید بیش از یک ساعت طول بکشد. کیفیت نور در هنگام غروب ، به ویژه پس از یک روز آفتابی روشن ، می تواند واقعا زیبا باشد..

عکاسی پرتره در هوای گرگ و میش یکی از چالش‌هاییه که عکاسها باهاش روبرو هستن. شرایط نوری خاص این ساعت از روز، موجب میشه که نورسنجی کمی حساس و سخت باشه. این زمان از روز، به خاطر هاله نوری آبی رنگی که توی آسمون هست، به ساعت آبی هم معروفه.

 ساعت آبی یعنی چی؟

گرگ و میش و یا ساعت آبی ، آن زمان بسیار زیبا برای عکاسان را به تصرف عکس های منحصر به فرد و گاهی اوقات غیر معمول است. در آسمان ظریف و ابریشمی ، که در آن نور باقی مانده بر روی یک آبی نرم نرم قرار می گیرد ، ساعت آبی رخ می دهد.

راهنمای خرید فیلترND
این مقاله را بخوانید

این است که اغلب یک ساعت قبل از طلوع آفتاب و دوباره فقط بعد از غروب آفتاب. به طور کلی, این زمان از روز بین متفاوت ۲۰ و ۴۰ دقایق, بسته به آب و هوا و عرض جغرافیایی. عکس زیر برای شما بسیار روشن خواهد شد.

عکاسی هنگام گرگ و میش

نکات مهم عکاسی پرتره در هوای گرگ و میش

  • داشتن زمان‌بندی صحیح برای عکاسی

اولین گام برای ضبط تصاویر در هنگام غروب این است که زمان دقیق را بدانید. همانطور که گفتم, این بار تنها ۲۰-۴۰ دقیقه و شما باید به طور کامل قبل از آن آماده. بنابراین شما نیاز به انجام برنامه ریزی دقیق و در حال حاضر مشخص محل. با استفاده از برنامه های مانند ساعت طلایی ، شما می توانید دقیقا زمان ساعت آبی در منطقه جغرافیایی خود را پیدا کنید. آخرین چیزی که این است که سعی کنید به سرعت عکس های تجربی و پیدا کردن پارامترهای اندازه گیری درست است.

  • عکاسی با فرمت RAW

عکاسی خام دو مزیت دارد: اول ، آن را به شما می دهد کیفیت نوری برتر و وضوح. دوم این است که دارای قابلیت ویرایش بسیار بالا است و شما می توانید نور و رنگ عکس را به خوبی بهبود بخشد.

  • سه پایه میتونه بهتون کمک کنه!

هنگام استفاده از سرعت شاتر آهسته ، ارتعاش دوربین ممکن است عکس را تار کند. در این شرایط با استفاده از سه پایه می تواند کمک به شما از بین بردن لرزش از دوربین. اگر شما یک سه پایه برای یک سطح ثابت برای قرار دادن دوربین خود را نگاه کنید. شما همچنین می توانید تایمر برای بدست آوردن بهترین نتیجه استفاده کنید. یا اینکه با استفاده از ریموت شاتر، اثرات لرزش دوربین رو کاملا حذف کنین.

  • استفاده از فوکوس دستی

وقتی که شرایط نوری متعادل باشه، استفاده از فوکوس اتوماتیک خیلی راحت و دقیقه. اما در شرایطی که خورشید نیست و شرایط نوری ضعیفه، به سختی میتونیم دقیقا روی جایی که میخوایم فوکوس کنیم. استفاده از فوکوس دستی به ما این امکان رو میده که کنترل بیشتری روی فوکوس دوربینمون داشته باشیم.

  • عکاسی هنگام گرگ و میشپیدا کردن منبع نور

یک عکس پرتره در هوای گرگ و میش، تقریبا همیشه به منابع نوری نیاز داره. عکاسی یک ساعت آبی موفق تقریبا همیشه به یک منبع نور نیاز دارد. این منبع نوری میتونه یک ماه روشن، یک خط افق شهری در دوردست، چراغ های منعکس شده روی آب، یک پل نورانی، جریان ترافیک یا حتی یک چادر که از داخل با چراغ‌قوه نورپردازی شده باشه!

عکاسی از راه دور
این مقاله را بخوانید

اگه از خود افق عکاسی میکنین، ممکنه نور خورشید در حال طلوع یا غروب براتون کافی باشه. خلاقیت خودتونو نشون بدین و سعی کنین نورهای موجود در صحنه رو ترکیب کنین.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی