عکاسی از راه دور

عکاسی از راه دور

عکاسی از راه دور

سازندگان دوربین‌های دیجیتال، خود برای این کار ابزارهای متعددی فراهم کرده‌اند که امکانات متعددی مانند کنترل همزمان چندین دوربین یا چند گروه مختلف از دوربین‌ها را ایجاد می‌کند. اما ضعف‌هایی نیز از لحاظ کارایی دارند. در این مقاله از نمایندگی نیکون قصد داریم ابزارهای کنترل و عکاسی از راه دور نیکون را معرفی کرده و مشخصات فنی آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

گرفتن عکس های زیبا با لنز تله فوتو ممکن است دشوار به نظر برسد اما در واقع بسیار ساده است. هنگامی که شما می دانید ترفند را بدانید. من سال هاست که با لنز تله فوتو عکاسی می کنم و در طول زمان تکنیک های زیادی دارم که می تواند عکس های شما را به سطح بعدی برساند و جهان توسعه یافته را بالا ببرد.

برای شارپ ترین عکاسی تله فوتو از سه پایه استفاده کنید

لنزهای تله فوتو سنگین هستند، به این معنی که مستعد لرزش دوربین هستند، به علاوه طولانی هستند، بنابراین هر لرزشی را که رخ می دهد بزرگ می کنند.به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنم در صورت امکان از سه پایه با لنز تله فوتو خود استفاده کنید. بله، سه‌پایه‌ها می‌توانند ناخوشایند باشند و انعطاف‌پذیری را محدود کنند، اما هنگام عکاسی، تنظیمات شما را در یک موقعیت ثابت نگه می‌دارند و فایل‌های شما به‌طور قابل‌ توجهی واضح‌تر می‌شوند. اگر ترجیح می دهید با سه پایه کار نکنید، ممکن است یک مونوپاد را نیز در نظر بگیرید که سبک تر، متحرک تر است و همچنان پایداری را افزایش می دهد.

معرفی بهترین الگوهای قطبی میکروفون ها
این مقاله را بخوانید

عکاسی از راه دورکنترل بی سیم

WR-T10 یک فرستنده کنترل بی سیم است که برای کار با WR-R10 طراحی شده تا به صورت بی‌سیم دوربین را کنترل کند. WR-T10 یا WR-R10 از فرکانس رادیویی برای تماس استفاده کرده و می‌تواند با یک WR-T10 یا یک یا چند WR-R10 متصل و هماهنگ شود. تعداد دلخواه دوربین را که به WR-R10 متصل شده باشند می‌توان با یک دستگاه WR-T10 کنترل کرد.

این دستگاه دارای سه کانال فرکانس رادیویی است تا از تداخل با سایر دستگاه‌های موجود در محیط مقابله شود. برد فرکانس این دستگاه برای اتصال به WR-R10 حدود ۲۰ متر می‌باشد. قیمت این وسیله ۹۵ دلار است.

Nikon WR-R10

WR-R10 یک گیرنده کنترل بی‌سیم است که همراه با WR-T10 می‌تواند کنترل شاتر در دوربین‌های DSLR نیکون را فراهم کند. دستگاه‌های WR-T10 یا WR-R10 از ارتباط رادیویی استفاده کرده و می‌توانند با یک WR-T10 یا یک یا چند WR-R10 هماهنگ شوند. ضمنا یک WR-T10 را می‌توان با تعداد دلخواه WR-R10 متصل به دوربین هماهنگ کرد.

هنگامی که از یک WR-R10 همراه با وفق دهنده WR-A10 برای اتصال به دوربین‌های نیکون که دارای درگاه ۱۰ پین می‌باشند استفاده شود، یک دوربین رامی‌توان به عنوان فرمان‌دهنده (مستر) معرفی کرد و شاتر ۶۴ دوربین دیگر را که دارای گیرنده WR-R10 هستند کنترل کرد.

عکاسی از راه دوربرد اتصال یک WR-R10 که روی دوربین نیکون شما متصل شده و به عنوان مستر استفاده می‌شود تا WR-R10 های دیگر حدود ۵۰ متر می‌باشد. عکاسان با استفاده از یک WR-T10 می‌توانند شاتر چند دوربین را که به WR-R10 متصل شده و با این دستگاه هماهنگ شده‌اند، همزمان فعال کنند.

تاثیر فاصله کانونی های مختلف در عکاسی
این مقاله را بخوانید

این دستگاه از سه کانال رادیویی برای جلوگیری از تداخل امواج استفاده می‌کند. همچنین برای دوربین‌هایی که بعد از D4 تولید شده ‌اند (مانند D4، D800/E، D600، D5200 و بقیه) امکان کنترل مد نمایش زنده دوربین و نیز کنترل فیلمبرداری نیز وجود دارد. برد این دستگاه وقتی با یک یا چند WR-T10 استفاده شود حدود ۲۰ متر است. ضمنا قیمت این دستگاه ۱۲۷ دلار تعیین شده است.

عکاس منظره و طبیعت

هر عکاسی برای کنترل دوربین از راه دور از یک روش استفاده می‌کند و این به مدل دوربین او بستگی دارد. اتصال بی سیم دست کم شما را در عکاسی خانوادگی کمک خواهد کرد و مطمئن باشید که بسیار کاربردی است. همچنین توصیه می‌کنم هر عکاس منظره و طبیعت نیز سعی داشته باشد تا از یکی از این روش‌ها استفاده کند.

اگر قصد دارید تا از مناظر ویدیوهای تایم لپس ضبط کنید یا به هر گونه ای که نیاز داشته باشید عکس‌هایتان را در فاصله های مختلف زمانی ثبت کنید، واقعا مهم است که بتوانید دوربین تان را به صورت بی سیم کنترل کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی