نکاتی برای عکاسی از آبشارها

نکاتی برای عکاسی از آبشارها

نکاتی برای عکاسی از آبشارها

آبشارها ویژگی های طبیعی زیادی دارند و هر عکاس منظره از ثبت آنها خوشحال است. با این وجود، عکاسی از آبشارها انقدرهم راحت نیست.معمولاً، برای این کار باید وسط رودخانه بایستید، مکانی که مستقیماً در معرض پاشیده شدن آب هستید و هم شما و هم دوربینتان خیس می شود! خیلی افراد در چنین شرایطی تنها چند عکس ساده ای می گیرند. برای گرفتن عکس هایی با کیفیت در ادامه ی مطلب نمایندگی نیکون نکاتی برای عکاسی از آبشارها را برایتان توضیح داده است.

معمولاً گزینه های محدودی برای قرار دادن دوربین در اطراف آبشار دارید. اکثر آبشارها به شما اجازه نمی دهند ۱۸۰ درجه در اطراف آنها حرکت کنید یا توسط درختان و صخره ها مسدود شده است. شما نمی توانید فاصله دوربین و سوژه را آنطور که می خواهید مدیریت کنید. آنها همچنین بزرگ هستند و به طور کامل قاب بندی آنها سخت است. حجم زیاد آب متحرک همچنین به این معنی است که شرایط بهینه نور به دلیل بازتاب ها در مکان های مختلف تغییر می کند و نور طبیعی تنها چیزی است که شما برای عکاسی منظره در اختیار دارید.

نکاتی برای عکاسی از آبشارها

عکاسی در هر دو جهت (عمودی و افقی )

از باورهایی که اغلب باعث می شود که تصاویر مشابهی بگیرید، عکاسی از آبشارها فقط در جهت عمودی است. جهت گیری عمودی سوژه را منحصر به فرد می کند و آن را بلندتر و چشمگیرتر نشان می دهد (مخصوصاً وقتی از پایین عکس می گیرید). در عین حال ،جهت گیری پرتره محیط را بریده و آبشار را تنها عنصر ترکیب شما می کند. اگرچه این ممکن است برای برخی از مناظر و هندسه آبشار بسیار خوب عمل کند ، اما برای همه آنها کار نمی کند.

خطوط ضمنی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

بسیاری از آبشارها مانند پرده های روی صخره ها گسترده تر و پهن تر از بلندترین ها هستند. با این حال, همچنین سواحل احاطه شده توسط پوشش گیاهی و صخره وجود دارد, تکمیل چشم انداز و ایجاد یک داستان بصری ایجاد می کنند. جهت گیری چشم انداز محیط زیست طول می کشد و ایجاد ترکیبات غنی تر در محیط دارد. اجازه می دهد تا شما را به دیدن و عکس سواحل به عنوان بخشی از یک داستان بزرگتر, اضافه کردن عناصر زمان و یک ترکیب معنی دار تر ایجاد کنید.

زوایای مختلف

فراموش نکنید که ، هر زاویه جلوه متفاوتی ایجاد می کند و پیام متفاوتی را منتقل می کند. شما چیزی بیشتر از یک عکس زیبا دوست دارید. شما یک داستان می خواهید.عکاسان همیشه به دنبال پیشرفت در مهارت های خود ، یافتن دیدگاه های منحصر به فرد و ایجاد یک سبک بصری قابل تشخیص هستند. آبشارها هرچقدر هم که چشمگیر باشند ،

ابشار سوؤه ای محبوب برای عکاسان منظره هستند. به سختی می توانید چیز جدیدی را پیدا کنید که بسیاری از عکاسان قبل از شما بوده اند. با این حال ، برای گرفتن عکس های شگفت انگیز و عکاس بهتر شدن ، نیازی به یک موضوع جدید ندارید بلکه به شیوه ای جدید برای عکاسی نیاز دارید.

نکاتی برای عکاسی از آبشارهاآبشارها دارای هندسه قدرتمندی هستند که باید از آنها به نفع خود استفاده کنید. از خط عمودی مستقیم که در وسط قاب قرار گرفته است فراتر رفته و زوایای غیرمعمول تری پیدا کنید.ممکن است سعی کنید سه پایه را رها کنید تا آزادی بیشتری در موقعیت یابی دوربین داشته باشید. آزمایش گرفتن عکس از بالا و پایین آبشار را امتحان کنید. دوربین را بچرخانید و آبشار را به صورت مورب قرار دهید.

عکاسی از ابر ها
این مقاله را بخوانید

از لنزهای عریض و تله فوتو استفاده کنید. با لنزهای فوکوس خلاق بازی کنید. از تکنیک قاب به فریم استفاده کنید و فریم های طبیعی را برای سوژه خود بیابید. از منطقه راحتی خود خارج شوید و پاهایتان را خیس کنید (هرچند از وسایل خود محافظت کنید).

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی