عکاسی از ابر ها

عکاسی از ابر ها

عکاسی از ابر ها

در این مقاله آموزشی از نمایندگی نیکون می خواهیم شما را با مبحث جذاب عکاسی از ابر ها آشنا کنیم. ابرها المان‌های جذاب طبیعی هستند که تغییر فرم ناگهانی آن‌ها می‌تواند سوژه و پرونده‌ای هیجان‌انگیز برای عکاسی‌ باشد.بسیاری از مردم بر این باورند که ابر ها تنها برای عکس های چشم انداز مناسب و مهم هستند اما این باور درست نیست. ابر ها می توانند در شکل دادن به روحیه عکس شما بسیار موثر باشند.

از اونجایی که ابرها در شکل های متنوعی ظاهر می‌شوند، در دسته‌های مختلف فانتزی مانند کومولوس، کومولونیمبوس، استراتوس و استراکومولوس گروه‌بندی شده و هر یک از این دسته ‌ها دارای مدل ها و انواع مختلفی است که انسان می‌تواند مشاهده کند.

عکاسی از ابر هاخلاقیت

می‌توانید به سادگی شکل آنها را به طور جالبی تغییر دهید. این تغییر شکل معمولاً بستگی به سبک تصویری دارد که شما میخواهید در نهایت داشته باشید. اما با توجه به اینکه ابرهای انتزاعی بسیار زیاد  هستند، گرفتن تصاویر مختلف از آنها کار بسیار راحتی است. از آزمایش کردن و گرفتن تصاویر در زوایای مختلف نترسید، در ابتدا ممکن است نتیجه های جالبی نگیرید اما با تمرین میتوانید بهترین عکس ها را بگیرید.

پیدا کردن راهی برای نمایان کردن ابرها در پشت سوژه یکی از آن معماهای عکاسی است که باید هر از گاهی حل شود. معمولا ، کلید کار این است که بفهمید چطور سوژه را بالا ببرید، یا خودتان را پایین بیاورید. یک راه عالی برای انجام این کار استفاده از یک تپه است. به طور خلاصه ، هر چه تپه بزرگتر باشد بهتر است، اما حتی تپه ها و فرازهای کوچک نیز می توانند جواب دهند.

نکات عکاسی Long Exposure
این مقاله را بخوانید

عکاسی از ابر هاتغییرات در عکاسی از ابر

به عکس هایتان یک رنگ عجیب و جدید اضافه کنید. ما عادت داریم ابرهایی سفید و ساده با رنگ آبی آسمان را به عنوان یک عکس طبیعی ببینیم. اما شما می توانید آنها را با رنگ‌های دیگر نیز ترکیب کنید و یک عکس زیبا خلق کنید. آنها را پر پیچ و تاب کنید.

با توجه به اینکه ابرها شکل از پیش تعریف شده‌ای ندارند می‌توانید از ابزاری مانند مایع استفاده کنید تا آنها را به شکل دلخواه خود قالب بندی کنید. پرندگان ، رنگین‌کمان‌ها و رعد و برق همه می‌توانند پیچیدگی جالبی را به آن اضافه کنند. شما ابرهای خود را شکار کرده‌اید حالا چه چیزی میتواند آن ها را زیباتر کند؟ همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه نمی‌توانید روی خوب گرفتن عکس حساب کنید و انتظار داشته باشید بهترین نتیجه ها را بگیرید، باید خلاقیت خود را وارد عمل کنید و با اضافه کردن المان های جدید و ادیت و فیلتر‌های جذاب در فتوشاپ عکس خود را زیبا‌تر کنید.

 ترفند جالب عکاسی

این قابلیت را دارید اندازه آسمان را تغییر دهید. به عنوان مثال، در تصویری که گرفته اید بالای آسمان نسبتاً خوب به نظر می‌رسد اما در انتهای قاب قطع شده است. با اضافه کردن یک آسمان جدید که بلندتر است می‌توانید تصویری جالب با ابعاد بزرگتر ایجاد کنید. اما همیشه لازم نیست که یک آسمان را جایگزین کنید. شاید عکس شما هیچ آسمانی ندارد،  اما مقداری آب یا سطوح انعکاس دهنده دیگر دارد که میتوانید با استفاده از آن بازتاب جالب ایجاد کنید.

پدیده لنز فلر ( Lens Flare ) چیست؟
این مقاله را بخوانید

این ادیت تصاویر  اگر به خوبی انجام شود، تصویری فوق العاده ای ایجاد می شود که با ترکیب تصویر چند آسمان با هم امکان پذیر است. تصاویر متنوعی را امتحان کنید. آنها را بچرخانید و آزمون و خطا کنید. ایجاد یک تصویر زیبا از آسمان در شرایطی که زاویه مناسب عکاسی را پیدا کنید و تصویر نهایی را به درستی ویرایش کنید، کار بسیار ساده ای است.

تنظیمات دستی دوربین

برای عکسبردازی از ابر ها و اسمان در شب میتوانید از دوربین نیکون D810 استفاده کنید تا نتیجه ی فوق العاده ی این دوربین را در تصاویر خود مشاهده کنید.

برای گرفتن عکس های منحصر به فرد خود از آسمان، باید به طور صحیح منظره را در مقابل لنز دوربین قرار دهید، تا رنگ آسمان و ابر ها درست از کار در بیاید، که در واقع کار سختی است. با تنظیمات درست دوربین نیکون می‌توانید اثری خارق العاده و جذاب خلق کنید. برای این کار نیاز به تمرین و یادگیری دارید. در مورد عناصر مثلث «سرعت شاتر، ISO و دیافراگم» بیشتر تحقیق کنید و از تمرین و آزمایش آن ها لذت ببرید.

عکاسی از ابر ها

به جای عکسبرداری با تصاویر معمولی JPEG ، از فرمت RAW دیجیتال استفاده کنید، تا اطمینان حاصل شود تمام اطلاعات تصویری را که سنسور دوربین بدست می‌آورد، حفظ می‌شود. عکسهای RAW دامنه، رنگ ها و وضوح تصویر پویاتری برای تغییرات و آزمایش در طی مراحل ویرایش به شما می دهند. شما آزادی بیشتری برای برداشت، تنظیم میزان قرار گرفتن در معرض نور و حتی تنظیمات مختلف تعادل رنگ سفید، بدون کاهش کیفیت تصویر را خواهید داشت.

عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی