نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

مناظری مثل آتش بازی یکی از هیجان انگیز ترین صحنه ها برای عکاسی کردن به شمار می آیند.اما درعین حال این صحنه ها و سوژه های جالب در زمان عکاسی قدری مشکل ساز میتواند باشد. و برای آن دسته از عکاسانی که علاقمند به استفاده از مود های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دوربین خود هستند ، باید به این نکته توجه داشته باشیم که در این موقعیت ها ، استفاده از مود های اتوماتیک و یا فوکوس خودکار دوربین چندان چاره ساز نخواهد بود .با نمایندگی نیکون همراه باشید تا نکات عکاسی از آتش را مرور کنیم.

تنظیمات دوربین

موقعیت قرار گیری دوربین نیکون D7200 و انتخاب زاویه دید مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد .در این موقعیت حتما نباید در نزدیکی محل آتش بازی قرار داشته باشید بلکه باید بتوانید تا از یک زاویه دید باز و بدون وجود هرگونه مانع برخوردار شوید . هر اندازه که به محل پرتاب نزدیک تر باشید بیشتر مجبور خواهید شد تا دوربین را به سمت بالا گرفته و نشانه گیری انجام دهید . و هر اندازه که لنز واید تری را مورد استفاده قرار دهید ؛ صحنه بیشتری از آتش بازی را در درون کادر خود قرار خواهید داد .

سرعت شاتر

استفاده از حالت نوردهی طولانی با استفاده از سرعت شاتر پایین یک گزینه مطلوب برای عکاسی از صحنه های آتش بازی می باشد .در بسیاری از مواقع استفاده از سرعت شاتر کند تا ۳۰ ثانیه برای عکاسی از صحنه های آتش بازی مناسب خواهد بود .این زمان نوردهی طولانی موجب می شود تا جرقه های ایجاد شده از شلیک موشک ها و فشفشه ها به صورت کشیده شده

ژست های خلاقانه برای عکس زمستانی و برفی
این مقاله را بخوانید

در مقابل آسمان کاملا تاریک و سیاه رنگ ثبت شوند .در اینجا هیچ عدد قطعی برای سرعت شاتر وجود ندارد و از این روی می بایست برای به دست آوردن حالت های مختلف ؛سرعت های مختلف را مورد استفاده قرار داد.با قرار دادن دوربین در مود تنظیمات دستی به راحتی می توان سرعت شاتر مورد نظر را تنظیم نمود و تغییر داد .

نکات عکاسی از آتش

بررسی کنید که نقطه ای که انتخاب کردید بالاتر از محل وزش باد است

عکاسی از محلی که پایین تر از محل آتش بازی است، به علت جهت باد می‌تواند دود را وارد قاب کند. برای جلوگیری از این کار مطمئن شوید بالاتر از جهت وزش باد ایستاده‌اید. برای تعیین شرایط باد، پیش از عکاسی گزارش آب و هوا را چک کنید. توجه داشته باشید اگر شبی با وزش باد همراه باشد، کار شما به‌عنوان عکاس کمی سخت خواهد شد.

دوربین را روی یک سه پایه قرار دهید 

همیشه در زمان عکاسی از آتش بازی از سه پایه استفاده کنید، تا از تار شدن عکس بتوانید جلوگیری کنید . اطمینان حاصل کنید که سرعت شاتر، ISO و دیافراگم قبلا تنظیم شده است، زیرا نباید هنگام عکاسی دوربین را بیش از حد لمس کنید.

نکات عکاسی از آتش

آتش بازی را با افراد، اشیاء یا منظره را قاب کنید

تلاش کنید نقطه‌ی خاصی را در یک گوشه از قاب قرار دهید و فوکوس را روی عنوان آتش بازی بیندازید. همینطور می‌توانید بر روی خط افق که زیر آتش بازی قرار دارد تمرکز کنید تا منظره خوبی در پس‌زمینه ایجاد کنید.افرادی که در حال تماشای آتش بازی هستند هم سوژه‌ی جالبی به شمار می‌آیند؛ برای عکسبرداری از افراد سعی کنید با زاویه پایین‌تر عکس بگیرید.

چگونه به بهترین تنظیمات لنز برسیم؟
این مقاله را بخوانید

بک گراند عکاسی از آتش

وقتی که از آتش عکس می گیرید بهتر است بیشتر به پشت زمینه دقت کنید و تا حد امکان تلاش کنید در زاویه ای عکس بگیرید که پشت زمینه تیره تر باشد البته می توانید با پشت زمینه روشن هم عکس بگیرید اما در اکثر موارد عکاسی با پشت زمینه تیره یا مشکی جلوه های بیشتری را از آتش در عکس نمایان می کند.

سرعت شاتر پایین

بهرگیری از حالت نوردهی طولانی با استفاده از سرعت شاتر پایین یک گزینه مطلوب برای عکاسی از صحنه های آتش بازی می باشد .در بسیاری از مواقع استفاده از سرعت شاتر کند تا ۳۰ ثانیه برای عکاسی از صحنه های آتش بازی مناسب خواهد بود . این زمان نوردهی طولانی موجب می شود تا جرقه های ایجاد شده از شلیک موشک ها و فشفشه ها به صورت کشیده شده در مقابل آسمان کاملا تاریک و سیاه رنگ ثبت شوند .

در اینجا هیچ عدد قطعی برای سرعت شاتر وجود ندارد و از این روی می بایست برای به دست آوردن حالت های مختلف ؛ سرعت های مختلف را مورد استفاده قرار داد . با قرار دادن دوربین در مود تنظیمات دستی ؛ به آسانی می توان سرعت شاتر مورد نظر را تنظیم نمود و تغییر داد .

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی