مبانی دوربین دیجیتال

مبانی دوربین دیجیتال

مبانی دوربین دیجیتال

عکاسی دیجیتال دارای مزایای بسیاری نسبت به عکاسی فیلم سنتی دارد.عکس های دیجیتال با دوربین دیجیتالی ساده ترهستند، به شما امکان می دهند نتیجه را فوراً ببینید، به هزینه فیلم و توسعه نیاز ندارید و برای ویرایش و بارگذاری در اینترنت مناسب هستند.پس برای گرفتن عکس های حرفه ای اول باید با مبانی دوربین دیجیتال اشتا شوید در ادامه با نیکون همراه شوید.

در حالی که فیلمبرداری در فیلم همیشه در جهان عکاسی خواهد بود ، مدل های دیجیتال تقریبا به طور کامل به بازار دوربین مصرف کننده حمله کرده اند. فقط پنج سال پیش آن را گران به خرید یک دوربین دیجیتال است که می تواند عکس را با همان کیفیت بصری دوربین های فیلمی عکس بگیرد، بسیار هزینه دارد.

تنظیمات و حالت های دوربین دیجیتال

با یک دوربین دیجیتال مناسب و کمی تمرین ، هر کس می تواند عکس هایی از کیفیت قابل قبول را بگیرد. شما حتی می توانید یک دسته از تصاویر واقعا خوب و بعد از ایجاد یک اثر قابل قبول با ویرایش تصویر ایجاد کنید.

اما واقعا جلو و از تمام قابلیت های دوربین و واقعا عکس های زیبا, شما نیاز به یادگیری چند راهنمایی در مورد تنظیمات دستی. به خاطر داشته باشید که دوربین های سطح پایین ممکن است تنظیمات دستی ندارد.

وقتی در حال تغییر تنظیمات روی یک دوربین هستید، سعی می کنید نوردهی مناسب سوژه و شرایط نوری را پیدا کنید که شامل قرار گرفتن در معرض میزان برخورد نور با سنسور دوربین هنگام عکسبرداری است.

به طور کلی، شما می خواهید نوردهی را طوری تنظیم کنید که تصویر گرفته شده توسط سنسور دوربین با آنچه با چشم می بینید مطابقت داشته باشد. دوربین در حالت کاملاً خودکار سعی در تحقق این امر دارد، اما دوربین به راحتی گول خورده و کمی کند است، به همین دلیل تنظیمات دستی معمولاً تصاویر بهتری تولید می کنند.

انواع میکروفون برای دوربین
این مقاله را بخوانید

با آشنایی بیشتر با دوربین، می توانید برای جلوه های مختلف با نوردهی متفاوت بازی کنید. مواقعی وجود دارد که حالت خودکار بهتر است چون اتفاقی ناگهانی می افتد و شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا عکس خود را بگیرید. کافی است خالت خودکار را بزنید و عکس بگیرید.

برای تنظیم نوردهی، می توانید دو تنظیم مختلف را تنظیم کنید: دیافراگم و سرعت شاتر. دیافراگم قطر دهانه لنز است – دیافراگم گسترده تر به معنای عبور نور بیشتر است. تنظیم دیافراگم همچنین بر عمق میدان عکسی که در فوکوس است تأثیر می گذارد. دیافراگم های کوچکتر عمق میدان بیشتری دارند.

شخصی در پیش زمینه و اتومبیل های پشت سر او می توانند با یک دیافراگم به اندازه کافی کوچک در کانون توجه باشند. دیافراگم بزرگتر منجر به کم  شدن عمق میدان می شود، که معمولاً از آن برای عکسهای نزدیک و عکسهای پرتره استفاده می کنند. در ادامه، نگاه دقیق تری به سرعت شاتر خواهیم داشت.

مبانی دوربین دیجیتالسرعت شاتر

سرعت شاتر مدت زمان باز ماندن شاتر برای عبور نور از آن است. سرعت شاتر بسیار سریع ۱/۲۰۰۰ ثانیه است، در حالی که تنظیمات دوربین معمولاً تا حدود یک ثانیه اجازه می دهد که بسیار کند است. برخی از عکاسان برای ایجاد جلوه های ویژه مختلف، شاترهای دوربین خود را مجبور می کنند تا مدت زمان بیشتری باز بمانند.

تمرین و تجربه بهترین روش برای تشخیص این است که کدام یک از دیافراگم و سرعت شاتر برای انواع مختلف در عکاسی دیجیتال بهترین هستند. در حالی که سرعت شاتر پایین باعث نور بیشتر می شود، دستیابی به یک تصویر واضح را نیز بسیار دشوار می کند. اصلاً هر حرکتی منجر به تار شدن می شود، اما برای عکس واضح از یک جسم در حال حرکت، به سرعت شاتر سریع نیاز دارید.

معرفی بهترین خیمه های نور
این مقاله را بخوانید

بسیاری از دوربین ها حالت نیمه خودکار دارند که می تواند در اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر تنظیم شود. می توانید دیافراگم یا سرعت شاتر را تنظیم کنید (بسته به اینکه کدام حالت اولویت باشد) بر روی تنظیمات دلخواه تنظیم کنید و دوربین تنظیمات مناسب را برای مطابقت با شرایط نوری محاسبه می کند.

این دوربین همچنین ممکن است حالت های مختلفی را برای انتخاب داشته باشد، مانند حالت ورزشی یا حالت فضای باز. این موارد از پیش تعیین شده دیافراگم یا سرعت شاتر هستند. باز هم تجربه به شما اطلاع می دهد که شرایط مناسب برای هر حالت چیست.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی