نکات عکاسی گل‌ها

نکات عکاسی گل‌ها

نکات عکاسی گل‌ها

در این مطلب از نیکون تمامی نکات عکاسی گل‌ها که در طبیعت ممکن است لازم باشد را گفته ایم و امیدواریم که پس از مطالعه‌ی این مقاله بتوانید عکس‌های بسیار زیبایی از گل‌ها بگیرید.

 لنز ماکرو 

اگر شما بودجه کافی ، دوربین DSLR با لنز ماکرو آن آسان تر به عکس گل را. نتیجه شما خواهد شد عکس های با کیفیت بسیار بالا است که بسیاری از جزئیات. اما اگر هنوز آماده سرمایه گذاری نیستید ، می توانید به جای لنزهای ماکرو از ابزار بسیار ارزان تر استفاده کنید. فرمت لوله و حلقه معکوس دستگاه هایی هستند که می توانند لنز فعلی شما را به یک لنز ماکرو تبدیل کنند.

تقریبا تمام عکس ها در این مقاله با استفاده از یک حلقه معکوس طراحی شده برای لنزهای نیکون گرفته شده است. حلقه معکوس اجازه می دهد تا شما را به نصب یک لنز معمولی بر خلاف دوربین خود را و استفاده از آن به عکس ماکرو بپردازید.

نکات عکاسی گل‌هاکاهش لرزش

با توجه به عمق میدان ، عکاسی از گل زمانی که باد توصیه نمی شود. حتی یک نسیم کوچک می تواند تمرکز دوربین را مختل کند. به همین دلیل است که شما باید سعی کنید برای پیدا کردن یک مکان نسبتا آرام کافی است.

حتی کوچکترین لرزش دوربین می توانید عکس های خود را تحت تاثیر قرار دهد و شما باید سعی کنید برای حفظ دست خود را به عنوان پایدار که ممکن است و بدون لرزش. به منظور افزایش ثبات و کاهش لرزش دوربین ، می توانید از سه پایه استفاده کنید و شاتر را از راه دور یا با استفاده از تایمر فعال کنید.

چگونه به بهترین تنظیمات لنز برسیم؟
این مقاله را بخوانید

به جز این انتخاب سرعت شاترهای بالا (حداقل ۱/۱۲۵ ثانیه) کمک زیادی به کاهش لرزش دوربین می‌کند. همچنین این کار در عکاسی کلوزآپ از گلبرگ گل‌ها و یا قطرات شبنم هم به شما کمک می‌کند.

فوکوس برای عکاسی ماکرو

حفظ کردن فوکوس خیلی سخت است زیرا شما باید برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی خیلی نزدیک عکاسی کنید. خوشبختانه لنز شما امکان تغییر عمق میدان را برای بهبود فوکوس به شما خواهد داد. شما می‌توانید عمیق بودن یا سطحی بودن فوکوس را با تغییر دیافراگم کنترل کنید. در صورتی که دیافراگم‌های کوچک‌تری مثل f/5.6 یا f/8 را انتخاب کنید بخش بیشتری از صحنه داخل فوکوس خواهد بود اما پس زمینه هم به اندازه‌ی کافی تار خواهد بود.

در شرایطی که یک دیافراگم باز مثل f/1.8 یا f/2.8 را انتخاب کنید واضح نگه داشتن سوژه خیلی سخت‌تر خواهد بود. محوطه‌ای که داخل فوکوس است در این حالت خیلی کوچک خواهد بود و شما نمی‌توانید از تمام قسمت‌های گل مورد نظر خودتان عکاسی کنید.

نکات عکاسی گل‌هافوکوس تک نقطه‌ای

سعی کنید با استفاده از تمرکز تک نقطه به عکس گل. با استفاده از این روش ، می توانید دقیقا مشخص کنید که کدام قسمت از موضوع باید متمرکز شود. اما به یاد داشته باشید که این روش کاملا بی عیب و نقص نیست و گاهی اوقات (به ویژه هنگامی که موضوع بیش از حد حرکت می کند) دوربین شما به سختی می تواند تمرکز کند. در چنین شرایطی ، فوکوس خودکار دوربین را خاموش کنید و از فوکوس دستی استفاده کنید. در این مورد ، دوربین تلاش نمی کند تمرکز کند.

عکاسی از هرپتوفونا 
این مقاله را بخوانید

با استفاده از دکمه زوم برای بررسی شارپنس تصاویر استفاده کنید. با نگاه کردن به فاصله تا موضوع بر روی مانیتور ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا موضوع برای عکاسی آماده است یا خیر!

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی