عکاسی از هرپتوفونا 

عکاسی از هرپتوفونا

عکاسی از هرپتوفونا

سبک عکاسی از هرپتوفونا را به عنوان یکی از زیرشاخه‌های بزرگ عکاسی از حیات وحش می‌دانند. با این وجود ، عکاسان اغلب با تنوع زیادی در سایز های حیوانات در این ژانر روبرو هستند، از قورباغه‌های بزرگ و کوچک گرفته تا خزندگان بزرگ. به همین ترتیب، تکنیک‌هایی که نمایندگی نیکون برای عکاسی از هرپتوفونا استفاده کرده است ممکن است از عکاسی از حیات وحش یا ژانرهای دیگری مانند عکس پرتره یا ماکرو باشد.

که می توانید با دوربین نیکون D500 این ژانر از سبک عکاسی را دنبال کنید و عکس های خاطره سازی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر دوربین ها به نمایندگی نیکون مراجعه کنید.

تجهیزات لازم برای عکاسی از هرپتوفونا

  • دوربین و لنز

شما به سادگی  می‌توانید از یک خزنده با یک دوربین و یک لنز ماکرو با بزرگنمایی زیاد، مثلاً ۵ برابر یا بیشتر، استفاده کنید تا عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کنید. یا بسته به موضوع، حتی گوشی هوشمندتان نیز ممکن است برایتان کافی باشد.

با این وجود، در کیفیت عکس‌ها تفاوت وجود خواهد داشت، چرا که نور در این محیط‌ها کم و محدود می‌باشد. بنابراین همیشه بهتر است دوربینی داشته باشید که در شرایط کم نور عملکرد خوبی داشته باشد.

بنابراین، دوربین مورد نظر یک DSLR یا دوربین بدون آینه است. دوربین‌های فول فریم در این زمینه عملکرد بهتری دارند، اما دوربین‌های سنسور APS-C مدرن نیز ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین، لنز با دیافراگم باز ( مانند دیافراگم f / 2.8 یا بازتر ) نیز به دلایل مشابه توصیه می‌شود.

  • عکاسی از هرپتوفونالنز ماکرو

استفاده از لنزهای ماکرو با فاصله کانونی حدود ۱۰۰ میلی متر نیز بسیار مفید است، چرا که به شما امکانات خوبی می‌دهد و می‌توانید به موضوعات بسیار ریز نزدیک شوید. آنها همچنین به طور کلی بوکه بسیار خوبی تولید می‌کنند.

  • فلاش یا اسپیدلایت

در بیشتر موارد به دلایلی که در بالا ذکر شد، به فلاش یا اسپیدلایت نیز احتیاج خواهید داشت. فلاش داخلی پاپ آپ ممکن است گاهی مناسب باشد، اما مانند عکاسی پرتره، سایه‌های خشن و ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. شما می‌توانید از یک دیفیوزر ( اگر بخواهید آن را تهیه کنید بسیار ارزان است، در غیر این صورت می‌توانید خودتان نیز در خانه آن را بسازید ) برای نرم شدن نور و سایه‌ها استفاده کنید، اما این هم مسئله دیگری را به وجود می‌آورد.

عکاسی در تعطیلات عید
این مقاله را بخوانید

مکان فلاش داخلی ثابت است، بنابراین در میزان انتشار نور و خلاقیت در به کار گیری نور در زوایای مختلف کاملاً محدود هستید. علاوه بر این، در صورت عکاسی از موضوعات بسیار کوچک، لنز شما ممکن است روی سوژه‌تان سایه بیندازد.

عکاسی از هرپتوفونانکته

شبیه به عکاسی از حیات وحش، تلاش  کنید دوربین را به سطح چشم‌های سوژه رسانده و از این زاویه عکس بگیرید. از نظر هرپتوفونا، این برخی به معنی کامل روی زمین دراز کشیدن، کثیف شدن و خیس شدن روی زمین خواهد بود، زیرا بسیاری از آنها تنها روی سطح زمین زندگی می‌کنند.

اگرچه میخواهید شما عکاسی از هرپتوفونا است، اما به احتمال زیاد با موجودات جذاب دیگری مثل حلزون یا لیسه، عقرب، عنکبوت، پروانه‌های غول پیکر و غیره نیز روبرو خواهید شد که حضور بسیاری از آنها در منطقه مورد نظر شما کاملاً منحصر به فرد خواهند بود. چشم و ذهن خود را آماده کنید و از ثبت زیبایی‌های بیشتر در طبیعت لذت ببرید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی