تنظیمات میکروفون بی سیم

تنظیمات میکروفون بی سیم

تنظیمات میکروفون بی سیم

میکروفون‌های بی‌سیم، به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون مزاحمت سیم‌های دست و پاگیر و نیاز به پایه میکروفون، آزادی بیشتری برای حرکت و انجام فعالیت حین ضبط داشته باشید.در این مقاله با نمایندگی نیکون همراه باشید تا تنظیمات میکروفون بی سیم را باهم مطالعه کنیم.

نخوه اتصال

برای شروع میتوانید با استفاده از این میکروفون با دوربین های نیکون ویدیو های ورزشی و اجرایی زنده ای را ثبت کنید پیشنهاد ما دوربین نیکون D810 برای شماست.

هر کدام از گیرنده و فرستنده‌ها به دو عدد باتری با سایز AA نیازمند هستند. به منظور اینکه شما برای راه‌اندازی هر دو فرستنده و یک گیرنده در مجموع نیاز به ۶ عدد باتری قلمی با سایز AA دارید.

از آنجا که طبق مشخصات محصول، شارژ هر دستگاه در حدود ۷ ساعت تمام می‌شود، برای آنکه مدام مجبور به تعویض باتری‌ها نشوید، بهتر است از همان اول باتری قابل شارژ تهیه کنید. این کار هم برای شما نوعی صرفه‌جویی در هزینه را به همراه دارد، و هم از تبعات محیط‌زیستی آن می‌کاهد.در قدم بعدی  پس از آن‌ که آنتن‌های هر دستگاه را وصل کردید، هر سه دستگاه را روشن کنید. این کار را با دکمه‌ای که در بالای آن‌ها تعبیه شده انجام دهید.

با روشن کردن هر دستگاه شما یک چراغ LED کوچک را می‌بینید که به رنگ آبی درمی‌آید. به این نیز دقت کنید که رنگ قرمز چراغ به معنای کمبود شارژ باتری است که در آن ‌صورت شما باید باتری را تعویض یا شارژ کنید.

تنظیمات میکروفون بی سیمدر ابتدا کانال مورد نظر را برای فرستنده A تعیین کنید. شما می‌توانید این کار را با زدن دکمه Set و استفاده از دکمه‌های + و – انجام دهید. وقتی دکمه Set را می‌زنید، با قفل دستگاه مواجه می‌شوید. برای اینکه دستگاه از حالت قفل خارج شود، شما باید دو دکمه مثبت و منفی را همزمان فشار داده و چند لحظه همانطور نگاه دارید. در این حالت قفل دستگاه باز می‌شود و شما می‌توانید با زدن دکمه‌های + و – بین کانال‌های مختلف جابه‌جا شوید.

عکاسی هنگام گرگ و میش
این مقاله را بخوانید

برای مثال مقدار فرستنده A را روی A-5 تنظیم کنید. حالا به سراغ فرستنده دوم بروید و همین فرایند را انجام دهید. فرستنده B را هم مثلا روی B-2 تنظیم کنید.

شما می‌توانید کانال هر فرستنده را هم تغییر دهید. برای این کار شما با نگه داشتن دکمه Set برای چند لحظه مشاهده می‌کنید که کانال فرستنده از A به B یا از B به A تغییر می‌کند. خیلی مهم است در ابتدا توجه داشته باشید که یکی از فرستنده‌ها کانال A و دیگری B باشد. اگر هر دو به صورت همزمان یک کانال داشته باشند، برای مثال هر دو روی Aکانال باشند، میکروفون کار نمی‌کند.

تنظیمات میکروفون بی سیمسرانجام

با باز شدن قفل شما می‌توانید کانال A را تنظیم کنید. مقدار کانال A را باید همان مقداری قرار دهید که در فرستنده A تنظیم کرده‌اید. برای مثال ما در اینجا فرستنده را روی A-5 تنظیم کردیم. با تنظیم مقدار کانال A در گیرنده روی ۵ شما مشاهده می‌کنید که چراغ آبی دیگری در بالای گیرنده روشن می‌شود. این چراغ نشان می‌دهد که اتصال میان گیرنده و فرستنده A به خوبی برقرار شده است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی