کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟ یکی از بهترین راه برای ایجاد معنای دراماتیک در عکس استفاده از موضوع سایه و کنتراست در عکاسی است. نکته کلیدی این مورد این است که شما باید در مورد جزئیات در سایه ها فراموش کنید. شما عملا به جزئیات, هیچ شما لازم نیست و سایه در عکس از چشمگیر باید مرموز باشد و پنهان کردن تاریکی مطلق سایه ها ، یکی از مهم ترین عناصر این سبک عکاسی است.

در واقع ، در نمایندگی نیکون شما با استفاده از تخیل بیننده. دیدن یک صحنه تاریک و مرموز ، بیننده می تواند حدس بزنید آنچه که در پشت این همه تاریکی و این او را به درگیر شدن در تصویر منجر شود.

اول ، سعی کنید محدوده دینامیکی سنسور خود را به خوبی شناسایی کنید و آن را در بخش های مختلف در اندازه گیری های مختلف مشخص کنید. سعی کنید به برجسته روشن تر از نرمال و سایه تیره تر ، به حدی که آنها نگاه کاملا سیاه و سفید. اگر نور به اندازه کافی قوی باشد و کنتراست خوبی بین قطعات تاریک و روشن ایجاد کند ، سایه جزئیات بسیار کمتری خواهد داشت.

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟نور شدید می تواند تصاویر چشمگیر ایجاد کند

من تصویر زیر را در بولیوی گرفت. خورشید درست پشت سر من بود و بر روی صحنه با شدت زیادی میدرخشید, این خورشید شدید باعث یک سایه بسیار تاریک در زیر ماشین, و من دولت من به دنبال کردم. سایه در اینجا سوم پایین تر از تصویر را پر می کند. همانطور که گفتم در تصاویر دراماتیک لازم نیست که جزئیات قابل مشاهده هستند داخل سایه و هیچ جزئیات در اینجا و سایه بخش به طور کامل تاریک است. در واقع ، فقدان جزئیات در سایه به هیچ وجه به عکس شما آسیب نمی رساند.

عمق میدان کم
این مقاله را بخوانید

یکی دیگر از مهم است به یاد داشته باشید این است که شما در فرمت خام عکس های خام, و غیره.، به یاد داشته باشید که در اغلب موارد شما می توانید جزئیات در پس از پردازش سایه برای تکمیل سرگرم کننده ، به طوری که برای ، نگران نباشید.

هنگامی که یک تصویر دراماتیک مثل این عکس می بینم که سایه تیره طرف مقابل شدت نور جالب آن است که غریزه من است که به من می گوید که لازم است بدون لحظه ای تردید به آن را در سیاه و سفید I. بهترین چشمگیر, تصاویر تک رنگ و یا تک رنگ با سایه شدید هستند.

در حقیقت, با از بین بردن رنگ در یک تصویر چشمگیر, چیزی است که بر عمق سایه ها و درام و دولت غم انگیز از صحنه وجود دارد. شما می توانید از نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ یا لایت روم و غیره استفاده کنید. در پس از پردازش ، و غیره کنتراست و سایه ها برای افزایش و یا مورد استفاده برای افزایش گزینه وضوح بافت تصویر و تاکید بر تاثیر درام این است که در بیننده بیشتر وجود دارد و با احساسات مخلوط. تصویر زیر نمونه تک رنگ سیاه و سفید از تصویر رنگی بالا است که من در نرم افزار لایت روم ایجاد شده است.

استفاده از کنتراست برای انتقال یک حس خاص

کنتراست یک عنصر کلیدی در انتقال احساسات خاص از طریق تصاویر است. عکس های کنتراست بالا توجه بیشتری را جلب می کنند ، بافت ها را در موضوع نشان می دهند و حس انرژی و قدرت را انتقال می دهند. کنتراست بالا معمولا در عکاسی خیابانی و عکاسی طبیعت استفاده می شود.

پرتره های دراماتیک
این مقاله را بخوانید

کنتراست چیست و چطور کنتراست ایجاد کنیم؟تصاویر کم کنتراست معمولا انتقال احساسات رویایی. کنتراست پایین مناسب برای پرتره در فضای باز است ، به خصوص اگر شما به دنبال گرفتن یک تصویر با یک نگاه قدیمی هستید.

قبل از اینکه شما را یک عکس فکر می کنم در مورد چگونه شما می خواهید برای انتقال احساس و سپس به یکی از انواع تضاد است که باعث می شود شما احساس می کنید برجسته شدن آن حس می‌شود.

جمع‌بندی

کنتراست یک عنصر اساسی عکاسی است که با کمک آن می توانید یک پیام خاص یا احساس را به بیننده انتقال دهید. رنگها کنتراست است که شناخته شده ترین نوع کنتراست در عکاسی وجود دارد اما انواع دیگر کنتراست از جمله کنتراست رنگ و کنتراست مفهومی.

بهترین راه برای تمرین برای پیدا کردن تضاد در محیط اطراف است. لایت روم و دیگر نرم افزار ویرایش تصویر ابزار بزرگ است که به شما کمک کند پیاده سازی آنچه شما در ذهن در مورد تصاویر بود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی