انواع میکروفون برای دوربین

انواع میکروفون برای دوربین

انواع میکروفون برای دوربین

اگر شما می خواهید برای ضبط صدایتان روشن و جذاب بیوفتد، استفاده از یک میکروفون درست برای این کار حیاتی است. اما انتخاب یک میکروفون می تواند بسیار گیج کننده باشد ، به خصوص اگر اولین بار است که قصد دارید چیزی را ضبط کنید. پس چه تفاوتی بین تمام این نوع از میکروفن است و کدام یک برای شما بهتر است؟ در ادامه از مقاله نمایندگی نیکون با انواع میکروفون برای دوربین اشنا می شوید.

انواع میکروفون مخصوص دوربین های DSLR

  1. میکروفون تفنگی ( Shotgun Microphone )

  2. میکروفون داخلی ( Built-In Microphones )

  3. میکروفون یقه‌ای ( Lavalier Microphone )

  4. میکروفون دستی ( Handheld Microphone )

  5. میکروفون سهمی وار ( Parabolic Microphone )

میکروفون یقه‌ای ( Lavalier Microphone )

اگر به دنبال بک میکروفن لاکچری هستید به سراغ میکروفون یقه‌ای بروید، این وسیله چیز کوچکی است که به طور معمول به پیراهن، ژاکت یا کراوات می‌چسبد. همچنین در صورت لزوم می‌توانید آنها را با تیپین‌ها، آهنرباها و حتی نوار گافر وصل کنید.

از آنجا که آنها بسیار کوچک هستند، اغلب آنها توجه کسی را جلب نمی‌کنند و مورد علاقه‌ی مجریان اخبار و موضوعات مصاحبه هستند. در حالی که رنگ مشکی رایج‌ترین رنگ آنها است، برخی از مدل‌ها در رنگ‌های سفید، بژ و قهوه‌ای نیز موجود هستند. برنامه‌های گفتگو و شبکه‌های خبری اغلب چندین مدل را در رنگ‌های مختلف جمع می‌کنند تا با لباس میزبان و میهمانان خود مطابقت دهند.

انواع میکروفون برای دوربین

میکروفون پارابولیک ( Parabolic Microphone )

یکی از انواع میکروفون دوربین که به ندرت از آن یاد می‌کنیم، پارابولیک ( یا اصطلاحا سهمی وار ) است. این دستگاه بسیار تخصصی است که اغلب در پخش‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. این یک بشقاب بزرگ همراه با میکروفون است که خود میکروفون در کانون آن قرار گرفته است، دقیقاً مانند فئودورن روی یک ظرف ماهواره‌ای. قرار دادن میکروفون در این مکان، صدای بازتاب شده روی آن را با بازتاب‌هایی از ظرف جمع می‌کند. در حالی که میکروفون اسلحه‌ای می‌تواند بسیار جهت دار باشد، میکروفن پارابولیک بیشتر شبیه به لیزر است.

نکات عکاسی Long Exposure
این مقاله را بخوانید

میکروفون دستی ( Handheld Microphone )

اغلب شما آنها را در کنسرت و یا در دست یک خبرنگار زمینه را ببینید. میکروفن دستی قابل حمل و معمولا بسیار با دوام هستند. آنها همچنین برای استفاده در شرایط سخت در طیف گسترده ای از محیط های خشن و برنامه های طراحی شده.

هنگامی که شما می خواهید به یک میکروفون با ظاهر جالب, هیچ راهی سریع تر از استفاده از یک میکروفون دستی وجود دارد. به یک به یک استعداد به شما یک روزنامه نگار خوب! یکی دیگر از برنامه های رایج در مصاحبه های خیابانی است.

انواع میکروفون برای دوربین

میکروفون داخلی ( Built-In Microphones )

مگر در مواردی ویژه که از یک دوربین عکاسی فوق حرفه‌ای استفاده می‌کنید، احتمالاً دوربینی دارید که یک یا چند میکروفون داخلی برای آن تعبیه شده که عملکرد مطلوبی دارد. این احتمال وجود دارد که شما نیز از کیفیت آن چندان راضی و خشنود نباشید. خوب است، شما تنها نیستید. توضیحی کاملاً منطقی برای این موضوع وجود دارد.

از آنجا که میکروفون به دوربین داخلی متصل است ، به طور طبیعی کمی از موضوع شما دور خواهد بود. هنگامی که میکروفون دور از منبع است ، همه چیز را در میان ثبت می کند. بنابراین به جای تمیز و شفاف برای تلفن های موبایل شما همچنین می توانید به وضوح شنیدن صدا در اطراف شما بشنوید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی