نکات عکاسی در سرما

نکات عکاسی در سرما

نکات عکاسی در سرما

هوای سرد، به این معنا نمی باشد که شما باید از هر گونه عکاسی را دوری کنید. عکاسی در زمستان می تواند جادویی و فوق العاده باشد، از این رو این مطلب از نمایندگی نیکون را به نکات عکاسی در سرما برای کمک به شما در ثبت عکس می پردازیم. لباس گرم بپوشید.اگر قصد دارید برای عکاسی در هوای سرد و عکاسی در برف این شب‌ها بیرون بروید، این نکات می‌توانند تجهیزاتتان را در برابر آسیب محافظت کرده و موقعیت‌های بهتری را برایتان فراهم کنند.

وارونگی هوا در زمستان

خوشبختانه هوای سرد معمولا تمیز‌تر از هوای گرم است. وقتی درباره وارونگی هوا در زمستان حرف می‌زنند، منظور از هوای آلوده، هوای غلیظ‌تر است که احتمالا باعث کاهش کنتراست و افزایش مه غلیظ در تصاویر می‌شود. خوشبختانه در فتوشاپ یک ابزار جدید به نام Dahaze یا مه‌زدا اضافه شده که دقیقا برای همین کار طراحی شده تا بتوانید مه یا هوای کثیف موجود در عکس را حذف کنید.

وضعیت Bracketing

نورسنجی در محیط های برفی و عکاسی در سرما آسان نیست و محیط های برفی به راحتی می توانند نور سنج دوربین را اشتباه بگیرند. به همین دلیل ، عکس های گرفته شده در چنین محیطی معمولا بیش از حد روشن یا خیلی تاریک می شوند.

نکات عکاسی در سرما

یک روش راحت این است که دوربینتان را روی وضعیت Bracketing بگذارید تا هر بار که عکسی را می‌گیرید، دوربین سه بار پشت سرهم با سه نوردهی مختلف عکس بگیرد. با این کار شما به جز عکس اولی که می‌گیرید، یک نسخه تیره‌تر و یک نسخه روشن‌تر از آن عکس را هم در اختیار دارید. به این ترتیب احتمال اینکه یک عکس بهتر در این سری عکس‌ها باشد بیشتر می‌شود.

عکاسی در باغ وحش
این مقاله را بخوانید

مطمئن باشید که برای گرفتن عکس با فایل خام. عکس های گرفته شده در شرایط نامطلوب معمولا نیاز به ویرایش بیش از عکس های عادی. گاهی اوقات شما نیاز به ایجاد برخی از بخش هایی از عکس های سبک تر و یا تیره تر ، و داشتن فایل خام شما کمک می کند خروجی بهتر است. فراموش نکنید که آخرین نسخه ویرایشگر فایل خام Adobe را دانلود کنید تا مطمئن شوید که می توانید دوربین های جدید مانند EOS 5D Mark IV را در فتوشاپ باز کنید اگر عکس ها را با فایل RAW بگیرید.

ایجاد نورسنجی عکس بر اساس درخشان ترین نقطه در عکس می شود. منظورم این است که سعی کنید روشن ترین نقطه تصویر را دقیقا سفید کنید و در هیستوگرام تصویر ، هشدار برجسته دیده نمی شود. از آنجا که اگر لکه های سفید در داخل عکس ، پیغام برق‌زدگی بدهند ، دشوار است آنها را در نرم افزار بازیابی کنید. اما اگر تصویر کمی تیره تر شود ، بازیابی لکه های تاریک بسیار آسان تر است. پس فراموش نکنید که برای گرفتن عکس به طوری که شما به طور کامل می توانید بافت برف را ببینید و ثبت کنید.

باتری هایتان را گرم نگه دارید

باتری ها در دمای سرد، زودتر از حالت معمول خالی می­شوند، بنابراین کار عاقلانه این است که چند باتری اضافه با خود به همراه داشته باشید و تا پیش از آنکه به آنها نیاز پیدا کنید، آنها را در جیب یا جایی که هر چه بیشتر در معرض دمای بدنتان است قرار دهید. باتری های لیتیوم یون (lithium ion batteries) نسبت به انواع دیگر باتری ها با سرعت کمتری در محیط سرد خالی می شوند، با این حال انجام این توصیه همچنان خالی از لطف نیست.

بهترین دوربین‌ها برای عکاسی ماکرو
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی در سرما

ابزارهایتان را دردسترس قرار دهید

هیچ کس دوست ندارد وقتی نیاز به وسیله ای دارد، مجبور شود تجهیزاتش را دانه دانه روی برف بگذارد. شما هم مسلما دوست ندارید کیفتان را روی برف گذاشته و هر گونه ریسک ناشی از خیس شدنش را بپذیرید. بنابراین صرف نظر از اینکه از چه وسیله ی برای حمل ابزارهایتان استفاده می کنید، جیب هایتان، کوله پشتی یا کیف مخصوص حمل دوربین، مطمئن شوید که با کمی تلاش می توانید به ابزارهای موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.

هود لنز

حتما هود لنزتان را ببندید. اگر لنزی که دارید هود ندارد برای عکاسی در برف یک هود تهیه کنید. وقتی در زیر آفتاب در هوای برفی عکاسی می‌کنید، تمام فضای برفی اطرافتان می‌توانند مانند یک رفلکتور بزرگ، نور را به سمت لنز بتابانند. اگرچه خیلی از لنز‌ها دارای پوشش‌های ضد بازتاب هستند، اما باز هم بهتر است ریسک نکنید و هود لنز را ببندید. بازتاب برف در لنز می‌تواند موجب ایجاد فلر نور در لنز و کاهش کنتراست عکس‌ها بشود. حتی اگر در آفتاب زیاد هم عکس نمی‌گیرید، هود لنز می‌تواند از ریزش باران یا برف پراکنده موجود در هوا روی لنز دوربین جلوگیری کند. ضمنا حتما روی لنز‌تان یک فیلتر UV ببندید. زیرا هم از اتفاقات و ضربه‌های ناخواسته به عدسی جلوی لنز جلوگیری می‌کند و هم اینکه اگر باران یا برف روی شیشه لنز بنشیند، پاک کردن فیلتر UV خیلی راحت‌تر و ایمن‌تر از پاک کردن عدسی لنز است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی